Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Chevrolet Orlando erfaringer

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

13-04-2012 kl. 23:43

Som overskriften siger, kunne jeg godt tænke mig at høre fra Orlando ejere. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Kom gerne med fordele og ulemper. På forhånd, tak! (Orlando 2,0 Benzin)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

14-04-2012 kl. 12:17

Forventer heldigvis ikke en økoracer, den skal primært bruges til at køre børnene i institution, og så på arbejde bagefter.
En dieselmotor vil nok ikke gavne os.

Vi har derfor valgt, at kigge på den med benzin motor.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-04-2012 kl. 14:02

Blot en sidebemærkning. Så du havde en anden tråd. Har i kigget på eks. Citroen Grand Picasso ....

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

14-04-2012 kl. 23:47

Hej,

Den test var da spændende!

T Nielsen, det betyder meget for mig, at bilen også er køn, at se på, og det den Grand Picasson'en desværre ikke..

Det vil bare være dejligt, at høre fra nogle ejere, som kan fortælle om den.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2012 kl. 08:54

Til at starte med, så er det dejligt at høre nogen der ved at benzin er det rigtige til deres kørselsmønster - det er så tit folk tror at diesel er guds gave til bilfolket :-)

Orlando'en er en fin familiecontainer, motoren gør det okay, og gearkassen passer godt til både bil og motor. Den er ret støjsvag, og så fjedrer den godt. Dog mærker man at det er en lang og tung bil ved hårde opbremsninger og hurtige sving.

De mange smarte aflægningsrum er dejlige i hverdagen, personligt er jeg lidt vild med det bag radioen - det er sgu smart! Dog syntes jeg den virker noget plastik-agtig i kabinen, adgangen til sidste sæderække er ikke for god, hvilket pladsen heller ikke er, og så er det jo forventeligt at bagagerumspladsen med sidste sæderække oppe er nærmest ikke eksisterende.

Men til prisen finder man ikke noget bedre, og personligt ser jeg ikke nogen grund til at vælge fx en Opel til fordel - det er groft sagt kun designet der er til forskel, da de begge har samme praktiske egenskaber. Så super bil fra Chevrolet, dog ser den noget tung og kedelig ud udvendigt ;-)

Mine erfaringer bygger på 2 ture frem og tilbage til Berlin m/arbejdet, hvor vi var 5 mand afsted, og den trak godt med fyldt læs.

Dette indlæg blev 15-04-2012 08:56 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2012 kl. 11:58

FDM har lige tetstet diesel versionen:

Første gang vi hilste på Chevrolet Orlando, var det med en 1.8-liters benzinmotor lånt fra Opel. Motoren har kræfter nok til bilens vægt, men udvekslingen i den femtrins gearkasse er for lav, og resultatet er en støjende bil, når man kører på motorvej.

Denne gang har vi prøvet dieselvarianten, og den er langt mere tyst, og samtidig kommer denne udgave altid med en sekstrins automatgearkasse, hvilket øger komforten og sænker støjniveauet på motorvej.

Orlando er halvsøster til den nye Opel Zafira, og selv om bilerne fås med helt samme teknik i form af motor og gearkasse, opleves Orlando markant mere tyst især under acceleration.

Lover ikke alt for meget
Et punkt, hvor Orlando falder igennem, er på brændstoføkonomien. Her er det officielle forbrug blot 14,3 km/l, hvilket langtfra er imponerende.

Men under vores test kørte vi 12 km/l, dermed er afvigelsen ikke så stor, som den vi ser på andre dieselbiler.

Ser man i forhold til en tilsvarende Opel Zafira, er prisen i runde tal 30.000 kr. lavere og hele 80.000 kr. billigere end den topudstyrede Zafira.

Men Orlando er langtfra så sofistikeret indrettet som sin søstermodel fra Tyskland. For selvom de to bageste sæder også gemmer sig i bagagerummet, så er anden række mere traditionelt indrettet som en todelt bænk uden længdeforskydelige sæder.
Motoren er på to liter og yder 163 hk, hvilket er en kraftig motor set i forhold til bilens størrelse. Og den kraftigere motor betyder, at den maksimale anhængervægt er 1.500 kg, hvilket er 400 kg mere end benzinmotoren må trække.

Flot udstyret

Udstyrslisten er derimod overbevisende. Her er læderrat, sædevarme, klimaanlæg, baksensor, usb-indgang til radioen med iPod-stik. Dog savnes bluetooth i radioen.

Vil man have lædersæder, kan man for 20.000 kr. opgradere til topmodellen LTZ, der også byder på regnsensor til vinduesviskerne, fartpilot og bakspejl med automatisk nedblænding samt 17”-alufælge i stedet for 16”-fælge.

Chevrolet Orlando 2.0 VCDI LT aut.
353.675 kr. (heraf reg.afgift 195.634 kr.)

Plus:
Tyst motor
Udstyrsniveau

Minus:
2. sæderække

Motors test:
Målt forbrug: 12,0 km/l

Beregnet økonomi: 4,70 kr./km

Dette indlæg blev 15-04-2012 11:58 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2012 kl. 12:46

Nu plejer FDM heller ikke at være specielt gode til at få bilerne til at opnå forbrugstal, da der i deres test indgår motorvejskørsel med 130 km/t. Så ved økokørsel rammer dem nok 15-16

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 13:49

Benzin motoren i Orlando er NO GO. Derfor denne pris. Den kan ikke trække sig selv.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 14:57

Har du da prøvet bilen?

Jeg skal jo ikke have en racerbil, men blot en familiebil!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 15:04

Lisbeth Olufsen skrev:
Har du da prøvet bilen?

Jeg skal jo ikke have en racerbil, men blot en familiebil!

Nej det har jeg dog ikke, men har kørt flere med samme motor type i opel isignia, problemer med at komme over bakker og den skal geares kraftigt ned, og kan ikke køre op i fart på bakker. men alt er måske relativt ? har du selv kørt en lang tur i bilen ?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 15:10

Men Lisbeth du skal ud og køre en god halv times tid i bilen både i by og på landet og motorvej. Ingen tvivl om at prisen er fin, men om du/i kan leve med denne 1,8 benzin motor er så spørgsmålet. Mig bekendt er det en gammel konstruktion af opel motorer.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 15:22

Måske fortæller priserne på bilbasen på orlando 1,8 dig noget .-)

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 15:36

Først vil jeg lige sige, at jeg er glad for de mange indlæg !

Bilen skal som sagt ikke bruges så meget, selvfølgelig kører vi ture hele familien (længere ture), og netop derfor er det et krav, at bilen har 7 sæder

Vi har på nuværende tidspunkt 2 biler, hvoraf den som skal skiftes ud med Orlando'en er en 307'er med 2,0 motor og 7 sæder. Den har jo efterhånden en ældre motor, som iøvrigt også har 140 hk - Den trækker efter min mening helt udemærket!

Vi regner med, at prøvekøre Orlando'en snart, vi har endda også fundet en til en god pris.

Mht. Til priserne på denne bil, synes jeg ikke de fortæller mig særlig meget mere end alle andre bilers priser?

Dette indlæg blev 15-04-2012 15:39 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 15:40

Jesus kvinde menneske (stor griner)

140hk kan optræde meget forskelligt alt efter konstruktion og vægt af bilen.

Priserne siger dig nok intet idet du ikke har fingeren på pulsen. Mange 1,8 modeller til salg til rimelige små penge, sådan er det også med opel I.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 15:43

Jeg synes ikke at du skal lukke noget ud sålænge du ikke har siddet bag rettet i bilen...!

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 15:45

Mht. Priserne, er jeg da næsten ligeglad med hvor meget den er faldet i pris, jeg skal jo ikke have bilen for, at sælge den videre igen .. ;-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 15:48

Lisbeth hvor går du ikke ud og bager en kage til kaffen, så manden kan få lidt sødt op imod noget surt .-) Du er her åbenbart kun for at ævle kan jeg se...

Du må da have noget bedre at tage dig til sådan en høj hellig søndag, og så lade os der har forstand på det her ordne tingene .-)

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 15:51

Skrev manden der prøvede, at belære mig om en bil han aldrig har prøvet.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 15:53

Du må være en forsmået kvinde uden evner for at læse igennem hvad der bliver skrevet..iøvrigt er det selv samme motor som sidder i opel isig, det kan du vel læse

Dette indlæg blev 15-04-2012 15:54 redigeret af dets forfatter.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 15:57

Det har jeg ikke læst, nej.

Jeg kører en tur i bilen i løbet af næste uge, og så må jeg jo finde ud af hvad jeg synes om den.

Takker for jeres indlæg!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 16:31

L Olufsen skrev:
Det har jeg ikke læst, nej.

Jeg kører en tur i bilen i løbet af næste uge, og så må jeg jo finde ud af hvad jeg synes om den.

Takker for jeres indlæg!

Jamen Lisbeth det var nu så lidt...

Men når det så er sagt, vil jeg gerne påpege, at selv om jeg ikke personligt har kørt i en orlandom kan jeg slevfølgelig ikke udtale mig om selve bilen, som jeg tror er ganske okey. Men denne 1,8 benzin motor fra opel på de 140hk er en noget bovlam sag. Har kørt en del opel isig hvor 1,8 lå i. Det er ud fra dette at jeg fortæller dig omkring oplevelser om at køre op ad bakke mv.. Prisen på en sådan ny bil ser super ud, men som sådan betaler man ikke for 1,8 motoren. Problemet er imidlertid om man bliver meget utilfreds på sigt, og hvis man gør er det jo en "træls" ting at have købt.

Men du skal jo drage dine egne erfaringer med hensyn til denne bil.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

15-04-2012 kl. 16:37

Der er bare ikke mange jeg kan sammenligne med, den er jo så billig. Har fundet en til 189.900,- som nok er den mest spændende jeg har fundet, udover LT versionen som sælges for 239.900,- hvilket også er en god pris!

Der kan være en årsag til prisen, og jeg må lige erfare om det er noget jeg kan leve med!

Melder tilbage her på siden når jeg har kørt i den.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-04-2012 kl. 18:21

Jess jeg så det godt, må være en ny på spil. For "C S" har travlt på rastepladsen med personlig service og "syffe lis" ligger sikkert brak efter en voldsom nat. Tager det nu ikke så tungt.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

19-04-2012 kl. 16:01

Jess, er glad for, at jeg ikke er den eneste der tænkte sådan!

Den er ekstremt tam, og langsom, men selv vores ældste søn på 19 kunne sidde på bagerste række, derfor overvejer vi på det kraftigste, at slå til!

Alt i alt, en uøkonomisk og tam familiebil til billige penge, som bestemt godt kan overvejes da det er en af de 7 personers med mest plads til hele familien (Selv på bagerste række!

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2012 kl. 16:04

L Olufsen skrev:
Jess, er glad for, at jeg ikke er den eneste der tænkte sådan!

Den er ekstremt tam, og langsom, men selv vores ældste søn på 19 kunne sidde på bagerste række, derfor overvejer vi på det kraftigste, at slå til!

Alt i alt, en uøkonomisk og tam familiebil til billige penge, som bestemt godt kan overvejes da det er en af de 7 personers med mest plads til hele familien (Selv på bagerste række!

Uøkonimsk ja, men tam vil jeg ikke kalde den. Det er et transportmiddel fra A til B, og det klarer den udemærket! Og prisen er simpelthen fantastisk, når man tænker på hvor meget man får for pengene (Opel i forklædning). Så slå i til, og lad endelig høre fra dig hvad i vælger mht. udstyr, farve osv :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-04-2012 kl. 16:07

Hej Lisbeth.

Syns du har skiftet køn henover weekenden .-)

Nå men godt du fik den prøvet, og ja det er en tam sag. Men er op til dig/jer om det er noget i vil gøre mere i. Hmm hvis jeg husker rigtigt var det også noget med at du gerne ville kunne li synet af den. Man kan jo godt få andre ting der køre bedere, men så er det spørgsmålet om du vil kunne lide bilens look.

Nu er det vel ikke dig der er "trollen"

Dette indlæg blev 19-04-2012 16:09 redigeret af dets forfatter.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

19-04-2012 kl. 16:20

T Nielsen - Hvor har du det fra...?

VI var her i familien meget begejstrede for pladsen og udseenet på bilen!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-04-2012 kl. 16:24

L Olufsen skrev:
T Nielsen - Hvor har du det fra...?

VI var her i familien meget begejstrede for pladsen og udseenet på bilen!

Jamen hvis det forholder sig sådan, så er det jo en sådan vogn i skal have.

Hvor har jeg hvad fra ?

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

19-04-2012 kl. 16:37

At jeg har skiftet køn...!!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-04-2012 kl. 16:45

Nårh den...jamen først var fornavn jo synligt plus "kvinde symbol" ude til venstre, nu er det blåt mande symbol.

Daniel Rehman

Daniel Rehman
bruger siden
30-06-2009

19-04-2012 kl. 16:50

Har blot fjernet nogle bogstaver.. Hvad der ellers er sket ved jeg ikke.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-04-2012 kl. 16:52

L Olufsen skrev:
Har blot fjernet nogle bogstaver.. Hvad der ellers er sket ved jeg ikke.

Det er helt okey, men du står opført som mand nu .-)