Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
C-Max
Lars Færge Møller
bruger siden
11-11-2011
06-05-2012 kl. 20:58
Hej
Søger lidt erfaringer fra nogen som ejer en Ford C-Max (ny model), herunder gode og mindre gode ting ved bilen.
Har i dag en Kia Ceed SW diesel. Er egentlig glad for den, men vil gerne skifte bil nu. Overvejer også en ny Ceed (mest pga. prisen lige nu), men syntes bare en C-Max en flot bil.
Hører gerne fra nogen som har prøvet bilen i dagligdange med børn, barnevogn og hvad dertil hører. Er nemlig lidt bekrymret fra skfitet fra en st. car til en mini MPV. Hører også gerne erfaringer omkring motorstørrelse (95 contra 115 HK)
På forhånd tak.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
07-05-2012 kl. 09:19
Hvis det er en almindelig C-max og ikke Grand C-max du har i tankerne, skal du huske på at den ikke har verdens største bagagerum. Du får et mere regulært bagagerum i f.eks ford Focus st.car, som du kan få til ca samme pris.
Men jeg er helt enig med dig i at den nye C-max ser godt ud. Den kører også supergodt.
MHT motorvalg, så synes jeg at du bør gå efter en 1,6 TDCI med 115 hk og med titanium udstyr. Den har alligevel det udstyr som man har brug for i dagligdagen, plus den ser det bedre ud i titanium-trim.
115 hk udgaven er det perfekte kompromis. Den er næsten lige så økonomisk som 95 hk udgaven, men til gengæld har den en del flere kræfter, som du vil få ekstra glæde af i hverdagen når du kører. Den kommer også til at holde prisen bedst, er jeg overbevist om.
Nu ved jeg ikke hvor mange børn du har, men hvis du kun har 2 børn er C-max fin. Også selv om begge stadig bruger autostol.
Men jeg er helt enig med dig i at den nye C-max ser godt ud. Den kører også supergodt.
MHT motorvalg, så synes jeg at du bør gå efter en 1,6 TDCI med 115 hk og med titanium udstyr. Den har alligevel det udstyr som man har brug for i dagligdagen, plus den ser det bedre ud i titanium-trim.
115 hk udgaven er det perfekte kompromis. Den er næsten lige så økonomisk som 95 hk udgaven, men til gengæld har den en del flere kræfter, som du vil få ekstra glæde af i hverdagen når du kører. Den kommer også til at holde prisen bedst, er jeg overbevist om.
Nu ved jeg ikke hvor mange børn du har, men hvis du kun har 2 børn er C-max fin. Også selv om begge stadig bruger autostol.