Bilbasen Forum
Brugt eller ny VW up! (eller en helt tredje bil)?
Luai Jebril
bruger siden
24-09-2016
17-09-2018 kl. 11:52
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres grunde for og imod en ny eller brugt up!, eller en helt anden bil. Mit kørselsbehov er cirka 12.000 km. om året. Komfort er jeg selvfølgelig ikke helt ligeglad med, men er vant til at køre i en Kia Picanto fra 2013, og den er mere end rigelig for mig.
Jeg kan se, at jeg kan få en up! med under 100.000 km. 2013 model for cirka 55-60.000 (hvis jeg er heldig en femdørs). Jeg har 20.000 kroner kontant, dvs. de sidste 35-40.000 skal lånes, hvor jeg har fået et tilbud fra min bank med samlede rente- og kreditomkostninger for cirka 7-10.000 kroner over hele løbetiden på 36 måneder. Det attraktive ved denne løsning for mig er, at bilen er min efter tre år, og at jeg slipper for det månedelige afdrag. Jeg skal også studerere om et års tid, hvor jeg kommer på SU i to år.
En ny VW move up! koster 114.000. Jeg lader mig ikke lokke af læderrat og klimaanlæg, da jeg har været vant til at køre i en Fiat Grande Punto og Kia Picanto, hvor de mest basale ting som elruder og aircondition har været mere end rigeligt. MEN jeg hører så meget godt om up! - dens køreegenskaber, affjedring og at man generelt føler man sidder i en større bil osv. Med den nye up! skal jeg betale den af på 96 måneder med månedeligt afragsbeløb på 1214 (som jeg helst ikke vil give mere end, når jeg tager min økonomi i betragtning). Det er bare ufattelig mange år!
Hvad er jeres mening? Skal jeg glemme alt hype om VW up! og finde mig en anden mikrobil? Eller er modellen det værd?
På forhånd tak.
Luai Jebril
bruger siden
24-09-2016
18-09-2018 kl. 01:59
Esben: Jeg har kigget lidt på Chevrolet Aveo. Jeg har dog ikke været ude og prøve en. Jeg solget min Fiat Grande Punto for et års tid siden, fordi jeg skulle ud at rejse i næsten et år. Den kom dog også over 200.000 km., så jeg er egentlig glad for, at jeg fik skudt den afsted til en lille sjat penge. Mht. Picantoen jeg snakker om, er det min fars som jeg ræser rundt i en gang imellem. Så jeg har ingen bil i øjeblikket.
Tobias: Er fuldstændig enig i, at pointen med at købe en BILLIG mikrobil forsvinder. Jeg synes dog - for at være fair over for VW - at den er en del bedre at køre i end konkurrenterne. Det kan være jeg tager fejl, og at jeg bare har set mig forelsket på folkevognen.
Jeg har lige været ude at se en VW UP i aftes fra første måned 2013 (5 dørs) med 75.000 km på bagen. Den kan jeg få for 55.000 kroner (nyserviceret og nysynet). Det ville give mig en del bedre samvittighed, at jeg kun skal betale af på den i tre år. Men afdraget månedsvis bliver cirka 1200-1300, altså ligesom den månedelige ydelse på en helt ny up. Hvis jeg køber den nye skal der dog betales over 8 år med den ydelse pr. måned. Jeg har næsten allerede en aftale om at købe den brugte up! til 55.000. Hvad tænker I om det? Ville det være et godt køb?
Dette indlæg blev 18-09-2018 02:00 redigeret af dets forfatter.
Luai Jebril
bruger siden
24-09-2016
19-09-2018 kl. 16:17
Og tak for svar til jer alle.
Jeg har beslutter mig for at købe en VW UP 2013 model med 75.000 km. (5 dørs) Jeg skal hente den på lørdag.
Grunde til at jeg vælger vælger denne bil (af hvad jeg lige kan komme i tanke om):
- Pris: 55.000 kroner (i hvert fald 5000 hvis ikke 10.000 under markedsprisen - især fordi det er en 5 dørs) Kan ikke finde andet i nærheden på DBA eller Bilbasen.
- Er overbevist om at netop VW UP pga. populariteten, kan holde en noglelunde værdi til om 3-4 år, hvis jeg vælger at sælge den der.
- Synes godt om sælgerne. Par med børn, som virker oprigtige.
- Den føles meget lækrere inden i end konkurrenterne.
- Kører lidt bedre min fars Kia Picanto - især mindre følsom ved ujævne veje.
- Navigationsanlægget, som kan en masse ting
- Bluetooth til både musik og telefonsamtaler
- Elspejle (m. varme tror jeg)
- Sædevarme
- Fantastisk anlæg ift. prisen
Selvom jeg godt kan se pointen i en Kia Picanto eller Hyundai i10 med en stadig gældende garanti, kommer de til at koste mig en hel del mere end 55.000, hvis jeg skal have en hvor der i hvert fald er et par år tilbage af fabriksgarantien. Udover det, slipper jeg for at servicere hos Kia eller Hyundai, og kan gøre det hos min fars ven, hvor vi får noget rabat generelt.
Dette indlæg blev 19-09-2018 16:34 redigeret af dets forfatter.