Bilbasen Forum

Hung Hoang

Hung Hoang
bruger siden
03-04-2012

03-04-2012 kl. 08:11

Hej, Jeg skal ud og købe en bil pga. arbejde men har aldrig haft en bil før. Jeg ved ikke ret meget om biler og vil gerne have hjælp til hvilken bil jeg skal købe. Jeg har ca. 60.000 kr. Skal køre ca. 50 km på motorvej hver vej. Mine krav: Mindre bil Billig i drift, forsikring og vægtafgift Så få reperationer som muligt Håber i kan hjælpe mig :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Hung Hoang

Hung Hoang
bruger siden
03-04-2012

03-04-2012 kl. 08:56

Mange tak, men har bare hørt de ikke er ret gode på motorvejene?

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2012 kl. 10:25

Minibilerne er udemærkede på motorvej, og kører rigtig langt ved de 110. Et alternativ kunne evt være en Fabia eller Swift, da de er en klasse størrer og meget mere velkørende.

Hung Hoang

Hung Hoang
bruger siden
03-04-2012

03-04-2012 kl. 23:26

Mange tak.. jeg kigger også selv på en Polo, 206 eller yaris... men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge ?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-04-2012 kl. 00:01

Hung Minh Hoang skrev:
Hej,

Jeg skal ud og købe en bil pga. arbejde men har aldrig haft en bil før. Jeg ved ikke ret meget om biler og vil gerne have hjælp til hvilken bil jeg skal købe.

Jeg har ca. 60.000 kr. Skal køre ca. 50 km på motorvej hver vej.

Mine krav:

Mindre bil

Billig i drift, forsikring og vægtafgift

Så få reperationer som muligt

Håber i kan hjælpe mig :)

Hej Hung

Jo tror da godt jeg kan hjælpe dig ud fra de ting du selv skriver og lidt til.

Den der er billigst i indkøb osv er en Citroen C1. Nuvel støjer den lidt mere end andre, men syns nu du selv skal afprøve om du kan leve med den evt mer støj der er. Så prøv en tur i en. Der er iøvrigt lavet analyser over hvor meget en bil koster , om den koster eks 100.000 for en ny og en brugt til 50.000,- den nye er billigst pr kørt km set over 4-6år. Så mit råd er til dig om at kigge på om du ville være villig til at købe en ny og også dermed få billig forsikring. En ny skal ikke have syn og dæk mv de første ca 4år, plus at du har garanti på bilen i mindst 2år. De små biler er pt blevet meget billige. omkring ca 78000kr for en sprit ny. Nogle støjer mere end andre. Der er også den nye Vw UP som starter ved 89000,- den køre godt og noget mere lydløs end de andre små. Men ellers er det jo op til dig hvad du vil køre i. Men de små er billigst at holde i drift. Tænk lidt over det med at købe en helt ny kontra en brugt. Det betaler sig på flere måder. Der er også Fiat punto 3døre fra 109.000. Køber du brugt ved du aldrig hvordan det er kørt i. Du kan risikerer at skulle til at ofre nye dæk, eller andet.

Hung Hoang

Hung Hoang
bruger siden
03-04-2012

08-04-2012 kl. 11:24

Hej T Nielsen,

Mange tak for det lange svar.

Jeg skal køre ca. 100 km. om dagen og har kigget på de biler du har nævnt. Jeg har læst mig frem til at de små aygo,c1 og 107 kun kan køre 17-18 km/l på motorvej og støjer en del. Spørgsmålet er om jeg skal købe en vw polo benzin 1,4 til samme pris (60.000 kr) den kører så kun 15,4 km/l men måske suger den ikke så meget benzin som aygo og de andre?

Fiat punto kan man få rigtig meget for pengene. En diesel 1,3 JTD til 70.000 kr. Der er dog forskellige meninger med den bil. Kan læse mig frem til at der er meget galt med bilens elektronik og lign. Er den dyr i reservedele?

Hvad skal jeg vælge? Vil jo også gerne have en med lidt komfort når jeg skal køre 40-50 min hver vej.

Håber du og andre kan hjælpe mig

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2012 kl. 11:58

Hung Minh Hoang skrev:
Hej T Nielsen,

Mange tak for det lange svar.

Jeg skal køre ca. 100 km. om dagen og har kigget på de biler du har nævnt. Jeg har læst mig frem til at de små aygo,c1 og 107 kun kan køre 17-18 km/l på motorvej og støjer en del. Spørgsmålet er om jeg skal købe en vw polo benzin 1,4 til samme pris (60.000 kr) den kører så kun 15,4 km/l men måske suger den ikke så meget benzin som aygo og de andre?

Fiat punto kan man få rigtig meget for pengene. En diesel 1,3 JTD til 70.000 kr. Der er dog forskellige meninger med den bil. Kan læse mig frem til at der er meget galt med bilens elektronik og lign. Er den dyr i reservedele?

Hvad skal jeg vælge? Vil jo også gerne have en med lidt komfort når jeg skal køre 40-50 min hver vej.

Håber du og andre kan hjælpe mig

En minibil går nemt over 20 km/l, hvis du kører 110 og derunder,

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-04-2012 kl. 14:15

hej Hung.

Jamen man kan jo da få mange fine biler, men hvis du skal have billig forsikring og bil til ca 70.000 er vi nok i de små biler. En polo 1,4 er da også en god bil, men tror du skal af med mere i forsikring. en Punto JTd køre skam også godt, men der er nok mere vedligehold på denne end på eks en lille ny. men det med at køre på motor vej vil jo altid sluge mere benzin hvis man ikke passer på at holde sig til 110km/t

Hung Hoang

Hung Hoang
bruger siden
03-04-2012

09-04-2012 kl. 00:00

Er den her bil fornuftig ?

http://www.smsbiler.dk/salgsliste/vis/842000262/VW-Polo-1.9-TDi-100

Eller skal jeg vælge en som har kørt meget mindre?