Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilkøb vs. leasing?

Profil slettet

Profil slettet

18-05-2011 kl. 14:10

Hejsa, Jeg står og har netop fået et job som assurandør, hvor jeg påtænker at skulle køre et sted mellem 25-30.000 om året inkl det private. Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe mig en nyere brugt bil eller om jeg skal lease en ny? Jeg har fundet en Citroen DS3 jeg kan lease for 3050 om måneden med 30.000 årligt, engangsydelse 20.000 og bindingsperiode 36 mdr / samlet pris ca.130.000 kr. For 130.000 mener jeg dog også jeg ville kunne købe en fornuftig brugt bil som er et par år gammel. Her tænker jeg feks. en Ford Fiesta 1,4 TDCI.. Hvad mener i bedst vil kunne svarer sig ?? Kan i evt. foreslå andre biler? Det skal gerne være en diesel bil, da mine ture er længere. Samtidig skal det ikke være den mindste bil, da jeg er en fyr på godt 2m :) Håber i kan hjælpe mig med dette valg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

18-05-2011 kl. 22:44

Der er faktisk en artikel i det nye bilmagasin der udkommer i morgen, der netop handler om dit emne.

Og det svinger vist meget var konklusionen. Og er meget individuelt fra bil til bil. Men med nogle biler er det rent faktisk billigere at lease end at eje.

Men jeg tror dog at den billigste løsning vil være at finde en ca 2 år gammel Hyundai i30 med 1,6 diesel. De har tabt rigtigt meget i værdi, fordi der er så mange af dem til salg, samt at de er blevet billige at lease, så det vælter rundt med dem.
Men det er jo så til din fordel. Da du så bør kunne finde en der er billig og der stadig er 3 års garanti på.
Samlet set bør hver KM være billigere end en ny bil, uanset om den bliver leaset eller ejet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg