Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
benzin kontra diesel.?
Profil slettet
22-06-2011 kl. 19:03
hej.
vil nu oprette denne tråd hvor det skal handle om hvad der er bedst i længden jeg vil gerne høre om jeres erfaringer og hvad i mener om dette emne .
persomlig er jeg til diesel da det er en mere effektiv motor konstruktion og måske i visse modeller er mere sart og men en diesel har godt nok ikke den samme måde at arbejde på til sporty kørsel.
mvh kenn
Profil slettet
22-06-2011 kl. 21:57
ja jeg kører ca 80 km hver dag.og kan ikke lige gennemskue hvad der er smartest så et indlæg hvor en skulle have partikelfilter til 21000kr på sin skoda superb efter 121000km og så er hele tanken væk syntes jeg.
overvejer en vw polo bluemotion model 1,6 men ved ikke om det er godt i længden.
kunne det være bedre at købe den som benzin i stedet .?
overvejer en vw polo bluemotion model 1,6 men ved ikke om det er godt i længden.
kunne det være bedre at købe den som benzin i stedet .?
Dette indlæg blev 22-06-2011 21:58 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-06-2011 kl. 22:00
Valget mellem diesel og benzin er det store spørgsmål for mange bilkøbere.
Og det er heller ikke synderligt nemt at overskue.
Men hvis man skal have en diesel med partikelfilter, bør man primært køre længere ture hver gang man starter bilen. Og ved længere ture mener jeg mindst 20 km. Diesel er bare længere tid om at blive gennemvarm.
Det er også for at kunne opnå de mange KM/L at man skal have det rette kørselsmønster og altså køre de længere ture.
Problemet er hvis man ikke kører rigtigt er der store chancer for at motoren soder til. Dyserne blvier defekte osv... og det er altså nogle rimeligt dyre reperationer, der ødelægger hele økonomien på bilen.
EN Benzin kører ikke lige så langt på literen, men til gængæld er den ikke lige så sart som en Diesel. Den er væsentligt hurtigere om at blive driftsvarm. De er også billigere at skrue på.
Selv synes jeg det er sjovt at køre i en diesel pga momentet, men vil selv kun købe en diesel hvis jeg vidste at jeg fik behovet for den måde at køre på.
Så jeg kan kun anbefale folk at tænke sig godt og grundigt om inden i bare lader jer friste at den lavere literpris på diesel og de "angivne" km/l i diverse dieselbiler. For det er kun hvis man bruger bilen rigtigt at man virkeligt kan få glæde af en diesel
Og det er heller ikke synderligt nemt at overskue.
Men hvis man skal have en diesel med partikelfilter, bør man primært køre længere ture hver gang man starter bilen. Og ved længere ture mener jeg mindst 20 km. Diesel er bare længere tid om at blive gennemvarm.
Det er også for at kunne opnå de mange KM/L at man skal have det rette kørselsmønster og altså køre de længere ture.
Problemet er hvis man ikke kører rigtigt er der store chancer for at motoren soder til. Dyserne blvier defekte osv... og det er altså nogle rimeligt dyre reperationer, der ødelægger hele økonomien på bilen.
EN Benzin kører ikke lige så langt på literen, men til gængæld er den ikke lige så sart som en Diesel. Den er væsentligt hurtigere om at blive driftsvarm. De er også billigere at skrue på.
Selv synes jeg det er sjovt at køre i en diesel pga momentet, men vil selv kun købe en diesel hvis jeg vidste at jeg fik behovet for den måde at køre på.
Så jeg kan kun anbefale folk at tænke sig godt og grundigt om inden i bare lader jer friste at den lavere literpris på diesel og de "angivne" km/l i diverse dieselbiler. For det er kun hvis man bruger bilen rigtigt at man virkeligt kan få glæde af en diesel