Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

benzin eller diesel

Flemming Mortensen

Flemming Mortensen
bruger siden
24-05-2008

04-06-2020 kl. 08:38

<span>hej jeg kører ca 15-16000 km om året har ikke så mange små ture kan det betale sig at vælge diesel fremfor benzin jeg kører også med campingvogn </span>

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-06-2020 kl. 10:17

Generelt vil jeg sige klart benzin, når du ikke kører flere km.

Men økonomisk kommer det også an på priserne/forbrug etc. på benz/diesel versionen af den bil du kigger på?

Men overordnet set kan jeg ikke se begrundelsen for diesel, med så få km. Samtidig vil mit gæt være at en benzinbil er mere populær på brugtmarkedet. Dieselbilers popularitet er ikke hvad den har været.....

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-06-2020 kl. 14:57

Jeg er ikke ubetinget enig med TI

Eftersom benzin er mere populært, så betyder det også højere indkøbspris.
Man kan måske endda gøre en god handel på en dieselbil.
En diesel er, efter min mening, også yderst velegnet til at trække en campingvogn.
Og så længe du ikke kører så mange korte ture, så skal den nok holde.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-06-2020 kl. 12:12

Det var vel sådan set også det jeg forsøgte at skrive med at det kom an på pris/forbrug etc....

Men overordnet set har jeg stadig svært ved at se begrundelsen for at køre diesel, med få km.
Tidligere var der mange der købte diesel, da diesel kørte en del længere på literen og ofte havde lidt flere kræfter/markant bedre bundtræk end benzin.
En moderne benzinbil kører også relativt langt på literen og har fint bundtræk, så har lidt svært ved at se hvor fordelen skulle være ved diesel, når man har et beskedent km forbrug (medmindre den kan købes meget billigere)
Kører i øvrigt selv diesel (endnu) men kører 35-40.000 km/år, så lidt noget andet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-06-2020 kl. 15:01

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Efter at have kørt diesel i nogle år, kører jeg nu benzin. Komforten er meget større ved benzin. Ingen stank, os, vibrationer og larm. Ingen risiko for store værkstedsegninger pga. tilsodning, stoppede dyser og ødelagte udstødningssystemer. Vil aldrig igen vælge diesel. I øvrigt kører de fleste lige langt på literen.

Endnu et tåbeligt indslag fra Palle halvhjerne.
Dieselbiler kører som udgangspunkt længere på literen, det er derfor alle erhvervsbiler der kører mange km kører diesel.
At fremtiden så ikke tilhører diesel skyldes ikke økonomi, men forurening

Flemming Mortensen

Flemming Mortensen
bruger siden
24-05-2008

05-06-2020 kl. 15:03

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Endnu et tåbeligt indslag fra Palle halvhjerne.
Dieselbiler kører som udgangspunkt længere på literen, det er derfor alle erhvervsbiler der kører mange km kører diesel.
At fremtiden så ikke tilhører diesel skyldes ikke økonomi, men forurening

vil godt give dig ret men så meget forurener dieseler nu heller ikke mere som de har gjort