Bilbasen Forum
aygo/c1/107
Profil slettet
01-07-2006 kl. 19:56
hvis den ikke er, kan det vel være ligegyldigt hvad den hedder.
er det reelt ikke kun nødvendig med garanti på noget der er ringe
Profil slettet
01-07-2006 kl. 23:55
Er der evt en der har nogle gode eller dårlige ting og sige om den??? evt en anden godt økonomisk bil og købe istedet for...
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
02-07-2006 kl. 11:34
Det er jo lige omvendt - hvis man tror på sit produkt, tør man give lang garanti.
Profil slettet
02-07-2006 kl. 12:30
Lad nu være med at høvle koreanerne ned, tænk på hvad japanerne var udsat for i 70ern, her i Danmark.
Profil slettet
02-07-2006 kl. 14:04
Profil slettet
03-07-2006 kl. 01:53
Der er intet at diskutere udover holdninger, de saglige facts kan findes på talrige tests rundtomkring.
Profil slettet
03-07-2006 kl. 11:20
Omkring garanti tilbyder Peugeot km. 200.000 motorgaranti, hvilket i sidste ende svarer overens med forskellen på 2 og 3 års garanti
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-07-2006 kl. 12:31
De har tre år eller 100.000 KM garanti.
det har de andre ikke, og Du får den bedste service hos toyota ifgl FDM.
Udelukkende pga bedre garanti ordning vil jeg vælge Toyota-versíonen
bruger siden
11-12-2004
03-07-2006 kl. 12:35
Jeg tror du har misforstået det med garantien, noget så eftertrykkeligt.
Jo længere garanti jo bedre. Toyota yder jo NETOP lang garantiperiode pga de er sikre på at det holder i den periode. Ellers vil det jo netop koste Toyota mange penge, hvis det ikke holder. Hvorimod det kniber lidt for franskmændende....
bruger siden
11-12-2004
03-07-2006 kl. 12:37
Profil slettet
03-07-2006 kl. 16:45
da de tre biler er den samme kan det da være fuldstændig ligegyldigt hvorfor en man køber.
Om den lille delebil er god kvalitet ved jeg ikke, og det afhænger vel ikke af om der er 1-2 eller 50års garanti. garanti er intet andet end salgssminke som der er en til at betale for, køberen.
Toyota er da ikke en rar gammel mand der gerne vil gå og nusse gratis, om vores biler hvis de blir lidt syge.
Profil slettet
04-07-2006 kl. 09:49
Jeg har lige selv fået en Aygo som kundevogn (til låns, heldigvis) - og hvis du køber en sådan, så lov mig at det IKKE bliver en diesel. Normalt kører jeg Corolla 1,4 D-4D. Jeg havde forventet en bil der var nogenlunde ligeså hurtig, i Aygo´en, men den PSA-diesel de har hældt i den er da godt nok den værste gang lort i nyere tid... Den lyder som en kold Golf 2 D når man river gang i den kold, og larmer generelt resten af dagen - der er kun lidt optræk at spore i 1. & 2. gear, det sædvanlige diesel-sus og mellemaccellerationer eksisterer ikke. Så hvorfor de har smidt denne lirekasse til motor i bilerne, istedet for at bruge Toyota´s 1,4 D-4D kan jeg simpelthen ikke se nogen logik i.
Men selve bilen er en fræk lille vogn med udemærket plads, og jeg ville ikke have noget imod den med en anden motor end PSA´en.
bruger siden
11-12-2004
04-07-2006 kl. 16:56
Lad os nu sige at man køber C1 udgaven, som der tilfældigvis er en mandagsbil, der skal på værksted bare hver anden måned, så bliver det altså til en del penge man skal af med, hvis man har den i tre år.
Hvorimod hos Toyota bliver du bare et velkendt ansigt hos værkstedet hvis det samme skete hos toyota. Der koster det jo ikke noget de tre første år.
Profil slettet
04-07-2006 kl. 22:02
Garanti er indregnet i kostprisen staten skal også have 180% afgift af den. nogle biler er dyrer end andre det hænger jo sammen. 6 års rust garanti er ikke det papir værd som det er skrevet på, de fleste eller mange ting der laves på garanti foregår med en smørerkande småtingsafdelingen, størrer og mere omfattende ting sker naturligvis når garantien er udløbet men bliver ofte lavet pr kulance. biler er mekanik og de går i stykker uanset hvad de hedder. Koreranerne har stadig den bedste garanti, Nå ja det er jo kun salgsgimmik eller hvad? toyota kan da ihvertfald ikke lide dem, og hvis det her passer det i linket gir det mig kuldegys.
http://www.autoblog.com/2006/06/17/toyota-to-suppliers-don-t-sell-to-hyundai.
PS: Det kunne jo også værer toyotaen der var mandagsdelebilen og skulle bruge 3 år på værksted, mens jeg tar til stranden i citroenen, fortsat god sommer og slut herfra.
Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003
04-07-2006 kl. 23:01
jeg går selv med de samme overvejelser. Da bilerne er ens, burde der ikke være den store forskel. Selvfølgelig er der forskelle på garantier, men tag og køb den hos den forhandler der har bedst service i dit område. Har du personlige relationer til en af forhandlerne kan det også være du kan forhandle dig til en bedre pris / mere udstyr. Held og lykke med beslutningen.
bruger siden
11-12-2004
06-07-2006 kl. 13:57
MHT Mekanik har du da ret i at alt går i stykker før eller siden, men der er til gængæld meget stor forskel på hvor tit de gør det. på det punkt er franskmændende og italienerne ikke de bedste. Desværre....
PS. min angstneurose kaldes bare for "Fornuft" og "Realisme"... det er ikke så alvorligt ;-)
I må alle have em god sommer uanset hvilken bil i kører i ;-) Min bil er bare bedst alligevel ;;;----))))
Profil slettet
06-07-2006 kl. 13:57