Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi Q7 - Er det dumt ?

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2012 kl. 15:43

Hej Jeg er blevet varm på at få en Audi Q7. Jeg ved det sikkert er imod al sund fornuft at købe sådan en kæmpe og politisk ukorrekt bil - men jeg synes den er lækker, og det tirrer mig et eller andet sted netop at vælge en sådan bil som de fleste andre anser som ukorrekt. Men, kære venner, jeg er jo også bundet i fornuft og har faktisk et kørselsbehov på ca. 30.000 km om året. Så hvad siger I ? Er det vanvittigt at investere ca. kr.500.000 i en 4-5 år gammel politisk ukorrekt luksusbil?Eller skal jeg vælge det sikre, som vel er en ny/nyere Passat/Mondeo/Insignia mv. mv. I øvrigt: hvad koster de forskellige faste udgifter på sådan en Q7 ? Min hurtige (som naturligvis skal gøres mere grundigt inden evt. beslutning) vurdering er at alle udgifter kan ganges med faktor ca.2 i forhold til feks en Passat. Altså dobbelt op på forsikring, vægt-/grøn afgift, service og brændstof. Måske også værditab? Men er det pengene værd i køre- og ejerglæde??? Skal det prøves inden vi alle nødtvunget sidder i små triste blikæsker uden køreglæde og triller 30 km/l ! Kan de (altså Q7) iøvrigt mon ikke handles grundigt ned i pris da de har tiderne imod sig?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2012 kl. 16:27

Hurtigt regnestykke: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/q7/30-tdi-quattro-tiptr/1046242

30.000 km : 9,5 km/l = 3150 liter diesel til omkring 11 kr = 35.000kr om året i brændstof.
11.000kr i årlig afgift
Forsikring(med mig som eksempel) 38.000 kr om året ved Tryg.
Dertil kommer service udgifter, dæk og reparationer.

Det er mange penge og det er nok ikke mange hippietøser der smiler af dig hvis du kommer i sådan én.
Men personligt ville jeg, hvis jeg havde råd, gøre det, men jeg ville nok overveje en Q5 eller Q3 istedet.

Dette indlæg blev 04-04-2012 16:28 redigeret af dets forfatter.

Jesper færch

Jesper færch
bruger siden
23-06-2009

04-04-2012 kl. 16:35

jeg har aldrig ejet en Q7 men har kørt en en del gange, og hold nu op det er en lækker slæde...
fantastiske køreegenskasber og man går bestemt ikke ned på grej/luksus...

hvis jeg havde pengene til bilen og kunne betale udgifterne til sådan en bil, SÅ HAVDE JEG GJORT DET :)

og som du selv siger, dagen kommer sikkert på et tidspunkt hvor man er tvunget til at kører lille bil til 30km/l..

held og lykke med det :)

Emil Jensen

Emil Jensen
bruger siden
04-04-2012

04-04-2012 kl. 17:30

nu har jeg haft 2 og de er rigtig gode så gør det vis du vil

Dette indlæg blev 04-04-2012 17:34 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2012 kl. 17:34

Det er en rigtig fin bil, men når du er på udkig efter en bil i det prisleje, og du ikke harn noget imod at være politisk ukorrekt, så syntes jeg også du skulle kigge på en Tourag. Samme teknik som en Q7, lige så lækker, og den ser efter min smag ikke helt så kedelig ud som en Q7.

Men mit personlige valg må være en Porsche Cayenne! Det er simpelthen den fedest Brøndby-Traktor man kan opdrive, og så har de den fedeste lyd man kan forestille sig! Fornuftig: Lav. Køreglæde og ejerglæde ved en Porsche: Uvurderlig!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-04-2012 kl. 17:56

Nu er jeg ikke dig, men hvis jeg var ville jeg købe en forholdsmæssigt billig bil til de lange af dine km. Og så kigge på en Porche Cayenne ! Den er så meget "federe" at kigge på køre i mv så du vågner før dit vækkeur, bare for at komme ud og starte dyret op. Det er en ubetinget lækker sag ! Så der har C S ramt bulls eye. Prøv den og du vil ha mere. Men sørg for hvis du vil købe en sådan, at tage et pænt velholdt eksemplar.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

04-04-2012 kl. 19:10

Subjektiv prioritering i den klasse : range rover sport, infiniti fx, cayenne, x5, ML, XC70, Q7, toureg, massey ferguson

Dette indlæg blev 07-04-2012 12:01 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-04-2012 kl. 20:08

Ja jeg vil jo sige at de mærker der som sådan er værd at gå efter som "rigtige" er Range rover sport. bmw x5 , Porsche Cayenne.

Q7 og Toureg er som sådan kønsløse.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-04-2012 kl. 22:22

Ja, selvfølgelig er det vanvittigt, hvis du primært tænker økonomi. Du kan jo blive transporteret ganske udmærket for langt mindre.

Især ville jeg være lidt bekymret for for reparationer. Biler som denne kan koste en mindre formue i værkstedsregninger, hvis diverse avanceret mekanik/elektronik går i stykker.

Når det er sagt, så hvis det er en Q7 der gør livet værd at leve for dig, så er det vel bare at slå til.

Personligt ville jeg dog overveje, hvad jeg vil bruge mine penge på. Et par år med en Q7 kunne godt betyde at der eksempelvis var råd til en/flere familieferier mindre, sammenlignet med en kraftig familiebil (og vi taler ikke en blodfattig mikrobil)
Men som så meget andet er det jo en prioriteringssag......

Dette indlæg blev 04-04-2012 22:56 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 13:39

Foreløbig tak til jer alle for seriøse tilbagemeldinger. I gav mig den sparring jeg har brug for, og nogle af jer har fået mig lidt ned på jorden igen. Nu tror jeg at jeg går i tænkebox påsken over. Har smidt et par forespørgsler hos nogle forhandlere og afventer deres tilbagemelding mht. byttepriser. Hvis de er useriøse eller urealistiske dropper jeg planerne. Jeg vil mene at de "til salg" - priser som står på de Q7 der er til salg her på Bilbasen f.eks, er mindst 10-15 % for høje.
Som en af jer foreslår har jeg også kigget på VW Touareg. Det kunne også være en mulighed. Ihvertfald er de ca. kr. 100.000 billigere.
Indkøbsprisen er egentlig ikke det jeg er mest bekymret for. Det er mere risikoen for dyre rep.regninger samt fremtidige miljølove som evt. kan brandbeskatte sådan en bil endnu mere end nu, og også dermed gøre den usælgelig igen.
Så mange bekymringer - men heldigvis af den gode slags :-))

Bliv endelig ved med at komme med meninger - også meget gerne fra nogle som ejer en Q7 eller evt. en VW Touarag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-04-2012 kl. 13:59

Hej M W

Ja man kan have mange drømme om bestemte biler, men desværre vil mange af dem trække tæppet væk under alm mennesker om du vil. Det koster uværligt en bondegård at holde den slags biler. Og hvis man ikke har rigtig mange penge er det ikke særlig sjovt at få køb en sådan. Skal man undvære noget eller andre ting for at få en bestemt bil, skal man nok vente til man evt får råd. En sådan bil som du omtaler er sikkert en dejlig bil, men er nok ikke så sjov at skulle sælge igen. Tror ikke der er det store marked for den slags biler, så et evt salg kunne være svært at få gennemført uden at sætte alt til. Nogle af dem som ikke vil ofre det det koster, vælger nogen gange at leje en i tyskland 1-2uger om året. Det er jo så en anden måde at få opfyldt drømmen på. Memindre man har en million gage, så vil det suge alt hvad man har. jeg selv har haft store nye Bmw'er, og det har kostet mig en del. Men pt vil jeg ikke bruge så mange penge på det, da jeg kan få mere ud af pengene pt ved at holde på dem til eks kapital pension, som så bliver udbetalt om 12år. Det er dog imidlertid lang tid at vente, men til den tid kan jeg så købe eller lease hvad jeg vil, uden at skulle skele til en evt økonomi. Men vi er forskellige, og vi gør det på vores egen måde..Jeg bliver ikke lykkeligere af at køre i en super vogn, så derfor min prioitering er som den er. Jeg kunne uden videre flytte til eks tyskland og leve på mange måder et liv med luksusvogn, men har erfarret at dette ikke altid er lykken.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-04-2012 kl. 18:14

Jamen Lis dog, troede ellers kun dine udtalelser kom ud fra egen erfaring .-)

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 19:10

Syffe Lis skrev:
Nej slet ikke min mand har en stor diller og kører Toyota Avensis.

Men nosserne afleverede han som depositum på Avensis'en ;-)

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 19:18

Don't feed the troll...

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2012 kl. 19:44

JG B skrev:
nå troede ellers det var det man gjorde hvis man købte berlingo....

Det behøver ikke være sandt bare fordi Mads 'Blærerøv' Christensen siger det ;-)

Det er jo bare en varevogn med vinduer og bagsæder - what's the fuzz? :-)