Bilbasen Forum
Audi A6 - skal man være bange for km?
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
03-02-2014 kl. 19:38
Jeg overvejer at anskaffe mig en Audi A6 2.7 TDI Avant fra 2006 men med 250,000km på klokken. Hvad siger jeres erfaringer og ville i gøre det? Den er loaded med udstyr men kilometrene bekymrer mig. Og hvor meget har den tilbage at leve i?
Vh Anders
Profil slettet
03-02-2014 kl. 20:07
Hvad koster den? da en bil falder kraftigt i værdi når den runder 200.000 og igen 250.000 og især ved 300.000 km, derefter er det lige meget om den har kørt 350.000 km eller 450.000 km da du ikke får meget for en 10 år gammel bil som har kørt eks. 400.000 km. Måske i indbytningspris på en ny bil.
Hvor stort er dit årlige kørselsbehov?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
03-02-2014 kl. 20:32
mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Det er ca. 35.000 km årligt den har kørt, det er ikke noget problem, hvis den er kørt rigtigt og passet med fuld servicebog, hvis det er meget motorvej, med meget køkørsel? er det ikke godt, heller ikke mange småture har den godt af.
Hvad koster den? da en bil falder kraftigt i værdi når den runder 200.000 og igen 250.000 og især ved 300.000 km, derefter er det lige meget om den har kørt 350.000 km eller 450.000 km da du ikke får meget for en 10 år gammel bil som har kørt eks. 400.000 km. Måske i indbytningspris på en ny bil.
Hvor stort er dit årlige kørselsbehov?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Hej Mads
Tak for dit svar.
Han skal have 199,000kr for den. Jeg kører vel ca 25,000km om året.
Vh Anders
Profil slettet
03-02-2014 kl. 22:13
Se blot denne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/25-tdi-163-avant-multitr/1958231
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 03-02-2014 22:17 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
04-02-2014 kl. 05:50
Jeg er dog enig med Mads i at prisen er rigelig høj , den kan enten fås med nogenlunde samme km-stand til færre penge, eller samme pris med færre km.
Den bilMads linker til er dog en 2,5 6cyl tdi med 163hk: en ældre model med en (efter min mening) en dårligere motor.
Du kan roligt købe den A6, men prøv at præsse prisen.
Hilsen Lars
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
04-02-2014 kl. 09:58
Tak for jeres indlæg. Jeg ved godt at bilen er dyr men den er fed. Hvad ville I mene var den rette pris? Her er et link til bilen:
http://www.ljbiler.dk/biler/personbiler//vis/774501550/Audi-A6-2.7-TDi-Avant-5d
Jeg havde en oplevelse med en A6'er fra 2001 som rev en gearkasse til atomer. Det var godt nok en 4.2 liters men alligevel. Det blev dyrt.
Vh Anders
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
04-02-2014 kl. 12:48
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
skrev:
.......
Jeg havde en oplevelse med en A6'er fra 2001 som rev en gearkasse til atomer. Det var godt nok en 4.2 liters men alligevel. Det blev dyrt.
Vh Anders
Jeg kan egentlig godt forstå, at du vil have en momentstærk Audi igen, med den slags oplevelser i bagagen..... eller?
Medmindre man antager et Garpsk livssyn, omend det jo omhandlede sandsynligheden for to flystyrt i samme hus, og ikke to gearkassenedbrud i to forskellige biler ;-)
Selv købte jeg sidste år en forholdsvis langkørt, 10 år gammel Alfa 147, formentlig stik imod alle gode råd (som jeg IKKE udbad mig, og heller ikke fik, fra andre end mig selv), og hvis man ser bort fra diverse garantireparationer til en samlet værdi på rundt regnet 40% af den pris jeg gav for bilen, har der ikke været noget videre. Bortset fra et håndtag til handskerummet som faldt af, men en lille times arbejde i garagen løste det problem :-)
Og jeg kan ikke rigtig huske, at jeg har følt noget for en af mine efterhånden mange biler i samme grad som jeg gør for min Alfa - måske fraregnet den 15 år gamle SAAB 99 vi havde for 25 år siden.
Så følelserne taler måske for at købe bemeldte Audi, når nu det er den, du vil ha'?
J R
bruger siden
13-12-2013
04-02-2014 kl. 14:31
http://www.autouncle.dk/da/brugte-biler/Audi/A6?s%5Bbody_types%5D=Stationcar&s%5Bfuel%5D=Diesel&s%5Border_by%5D=price+ASC&s%5Bvariant%5D=2%2C7
Der er da et par stykker der ser mere interessante ud.. Evt. Med quarttro.
Jess
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
04-02-2014 kl. 14:35
Profil slettet
04-02-2014 kl. 15:36
Profil slettet
04-02-2014 kl. 15:45
Selv om bilen kan holde til det dobbelte km tal, så taler jeg om værditabet som er stort på de næste 100.000 km. Ca. 80.000 kr. ( se link i mit andet indlæg oppe )
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
05-02-2014 kl. 15:09
Ihvertfald tak!
Profil slettet
05-02-2014 kl. 15:31
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
05-02-2014 kl. 17:44
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
05-02-2014 kl. 22:51
De kender den ikke hos FTZ.
Hilsen Lars
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
06-02-2014 kl. 15:39
mads Andersen
bruger siden
06-02-2014
skrev:
Han er ufaglært altmuligmand hos Renault i (Høje) Taastrup.
Bliver sikkert kommanderet rundt med hele dagen af yngre bedre uddannede kolleger hvilket forklarer hans opførsel i dettte forum.
Nej hvor sjovt, falske KS har klædt sig ud som mads Andersen. Er det fordi, det er fastelavn - eller bare fordi du har et sølle liv?
Profil slettet
06-02-2014 kl. 19:40
mener du seriøst at man kan lave stort set alt på en A6 fra 2006, altså en ret ny og teknisk krævende bil ved hjælp af information fra internettet?
Det er nok det dårligste råd jeg længe har hørt, undskyld men det er en ommer ;-)
Profil slettet
06-02-2014 kl. 21:19
Bilen er 8 år gammel og selv om bilen var 20 år ( i 2026 ) så var den stadigvæk for teknisk for almindelig mennesker til at kunne lave den selv.
Dette indlæg blev 06-02-2014 21:21 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
06-02-2014 kl. 22:06
I teorien kan alle lave alt, men sådan er virkeligheden altså ikke, hvis du er kontoruddannet, så skifter man altså ikke lige kobling på bilen i fritiden feks.
Med den tankegang, så kan alle da også lige bygge et hus i fritiden.
Enig med Mads, det er en ommer :-)
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
07-02-2014 kl. 08:34
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
07-02-2014 kl. 09:48
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
07-02-2014 kl. 10:36
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Eller også er der mange til salg, fordi der er mange, der gerne vil af med dem inden det bliver (endnu) dyrere.... ;-)
Ja det kan du selvfølgelig have meget ret i. Stof til eftertanke...
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-02-2014 kl. 12:00
Vi vil hellere betale 3000.00kr åm måneden i afdrag på en middelmådig bil, i stedet for 2000,00 kr + 1000,00kr i reperationer/vedligeholdelse om måneden for en lidt ældre, men mere lækker bil.
Anders du skal ikke lade dig skræmme af at den Audi er dyr at holde kørende.
Der er reklamationsret på bilen, og den er bygget til at holde mange km.
Min 18 år gamle A6 kører ca 45.000km årligt og har kørt 430.000km på nuværende tidspunkt.
Hvis jeg smider den ud i dag har den kostet under 2kr/km med vægtafgift (11.000kr årligt) forsikring, afskrivning og vedligeholdelse/reperationer.
Jeg kender flere med langt mindre biler, der har været dyere pr km.
Hvis du er lun på den Audi så" go for it" Det er en superlækker bil med en perle af en motor, men prøv om du kan presse prisen 20-30.000 (jeg siger ikke det er muligt, men prøv)
Til sidst, se bort fra alle dem der påstår at enhver Audi bare er en VW eller Skoda.
Bare fordi nogle komponenter går igen i nogle af modellerne.
Der er jo himmelvid forskel på en brødæggekage og en pariserbøf, selvom der indgår både æg og franskbrød i begge dele.
Hilsen Lars
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
07-02-2014 kl. 12:39
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Danskere har nogen gange en mærkelig tankegang.
Vi vil hellere betale 3000.00kr åm måneden i afdrag på en middelmådig bil, i stedet for 2000,00 kr + 1000,00kr i reperationer/vedligeholdelse om måneden for en lidt ældre, men mere lækker bil.
Anders du skal ikke lade dig skræmme af at den Audi er dyr at holde kørende.
Der er reklamationsret på bilen, og den er bygget til at holde mange km.
Min 18 år gamle A6 kører ca 45.000km årligt og har kørt 430.000km på nuværende tidspunkt.
Hvis jeg smider den ud i dag har den kostet under 2kr/km med vægtafgift (11.000kr årligt) forsikring, afskrivning og vedligeholdelse/reperationer.
Jeg kender flere med langt mindre biler, der har været dyere pr km.
Hvis du er lun på den Audi så" go for it" Det er en superlækker bil med en perle af en motor, men prøv om du kan presse prisen 20-30.000 (jeg siger ikke det er muligt, men prøv)
Til sidst, se bort fra alle dem der påstår at enhver Audi bare er en VW eller Skoda.
Bare fordi nogle komponenter går igen i nogle af modellerne.
Der er jo himmelvid forskel på en brødæggekage og en pariserbøf, selvom der indgår både æg og franskbrød i begge dele.
Hilsen Lars
Hej Lars
Tak for din mail. Det er meget betryggende at høre. Jeg tror det er en god bil og jeg er egentlig ikke så bekrymret for de mange KM. Hvis jeg kan få den for 170,000kr så tror jeg det er et godt køb. Det koster at køre fint og det er noget andet end en Yaris. Købte du din Audi fra ny eller? Hvis det holder med at de kan komme over 400,000km er der jo stadig en masse dejligt km i den.
/Anders
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-02-2014 kl. 17:22
Lidt enig i at nogle modeller deler komponenter, men det de meget få komponenter fra en A6 du finder i andre af koncernens modeller.
Den nævnte A6 er udstyret med AUDIs 2,7l motor, som mig bekendt ikke findes i de andre, men jeg kan tage fejl.
Desuden er bilen i flere statestikker blandt de mest fejlfrie biler både som 2-4-6 og 8 årige. Samtidig er den et par gange kåret som "best car of the year"
Det kan godt være at Audien ikke er bygget til 1000.000km som de "store" Mercedeser, men prisen er også kun det halve fra ny.
Til Anders.
Nej jeg købte min A6 i 2009 alså ca 13 år gammel den havde på daværende tidspunkt kørt 262.000km og kostede 125.000kr
Jeg handlede på 100.000kr plus min gamle Audi 100 2,3 benzin fra 1991 (365.000 km) som heller ikke var særlig dyr at vedligeholde.
Held og lykke med bilkøbet.
Hilsen Lars
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-02-2014 kl. 17:10
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Bo: Bliver du ikke træt af at trolle i andres navne?
Chiptuningen er ulovlig!
Jeg tror desværre ikke Bo bliver træt af at ødelægge dette forum for dem der gerne vil snakke biler.
Med hensyn til chiptuning, så er det ligemeget om det er lovligt eller ej, det får ikke en Superp til at blive en A6 2,7 6cyl uanset hvor meget den tunes.
Motoren i sig selv er værd at opleve, men hele undervognen er en anden, samt finish i kabinen.
Anders´ spørgsmål går på om bilen er slidt op ved 250.000 km ikke om man kan få en mere økonomisk bil til samme penge, for det kan man helt sikkert, man må så bare nøjes med mindre luksus.
Hilsen Lars
Profil slettet
10-02-2014 kl. 17:30
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-02-2014 kl. 17:48
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-02-2014 kl. 21:56
K S
bruger siden
10-02-2014
skrev:
Attention Hr. Lars Christensen!
Bilbasen benytter ikke unikke brugernavne og de må være de (2) der hele tiden brokker og skaber sig som små forkælede pattebørn der ødelægger dette forum.
Fred være med at du mener Superb ikke kan måle sig med en gammel slidt Audi jeg har en anden holdning og den er mindst lige så meget værd som din.
Uanset om du måske hedder K S, så NEJ en Skoda Superb til 200.000kr kan ikke måle sig med en A6 2,7 tdi til samme pris, bortset måske fra størrelsen.
Det er måske noget helt andet hvis du tager en ny Superb med samme udstyr, men det fås bare ikke.
Hilsen Lars
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
11-02-2014 kl. 11:24
Konklusionen må være at man sagtens kan købe en A6'er hvis prisen er rigtig og man har mod på at lave lidt på den selv. Det er en super dejlig bil men jeg ved ikke om jeg tør kaste mig ud i en sådan.
Måske ender det med en nyere A4 eller 320'er som man (forhåbentlig) kan have et par år mere før de begynder at skabe problemer.
Profil slettet
11-02-2014 kl. 17:27
Profil slettet
11-02-2014 kl. 21:36
Skal du oprette en ny bruger/email hver dag eller må du godt bruge den samme flere dage i træk? er det ligesom dem som vasker hænder 100 gange om dagen? Det må da være besværligt først at skulle oprette en emailadresse og så en ny brugerkonto, før du kan svare på det indlæg som du så ødelægger med din useriøse pladder.
Var det ikke nemmere at have en profil og svare fornuftigt på de indlæg du nu finder interessant? eller må du ikke det for stemmerne inde i hovedet?
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
11-02-2014 kl. 22:50
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Fås en ny SuperB ikke med det samme udstyr som en A6? Så burde du vidst lige læse op på lektien - er den ikke født med alt i udstyr, kan alt eftermonteres og tilpasses, da mange af styreenhederne til centralelektronikken er den samme....
EN SKODA SUPERB FÅS IKKE MED EN 2,7l TDI MOTOR
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
11-02-2014 kl. 23:04
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
skrev:
Måske hart diskussionen taget en lidt andet drejning end jeg havde regnet med. Jeg ved godt at en Superb virker som en rigtig lækker bil men jeg erkender at jeg aldrig kommer til at købe sådan en. Der er andre muligheder på markedet og derfor ville jeg ikke vælge en sådan. Men tak for input'et.
Konklusionen må være at man sagtens kan købe en A6'er hvis prisen er rigtig og man har mod på at lave lidt på den selv. Det er en super dejlig bil men jeg ved ikke om jeg tør kaste mig ud i en sådan.
Måske ender det med en nyere A4 eller 320'er som man (forhåbentlig) kan have et par år mere før de begynder at skabe problemer.
Hej Anders.
Jeg har kigget lidt rundt her på BB.
En brugt A4, Passat eller Superb til samme pris som den A6 du hat kig på, er enten næsten lige så gamle, eller har kørt lige så langt, eller med en 1,6l motor.
De er alle 3 lækre hverdagsbiler, hvor A6 eren løfter sig højere op i luksusoplevelsen.
Det er korrekt som nogle skriver at en bil med 250.000km på bagen er slidt i leddene, men det er mange andre biler med 100.000km også, og en uautoriseret mekaniker tager ikke ekstra bare fordi bilen har ringe i næsen, eller en stjerne i r...
Hilsen Lars
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
12-02-2014 kl. 09:25
Mads Jespersen
bruger siden
09-12-2008
skrev:
Hej Anders! - hvis du stadig er med i tråden...
Problemstillingen er bestemt en kendt en af slagsen. Skal man tage en nyere bil, men gå på kompromis med motorkraft, størrelse og komfortudstyr? Eller skal man tage den bil man inderst inde gerne vil ha, selvom det måske objektivt ikke er den fornuftige.
En bil der har kørt 250.000 km er slidt, ligemeget hvad der bliver sagt i tråden. Motoren er en ting, men bøsninger, omhæng, støddæmpere og meget mere er også slidt, og skal skiftes på et tidspunkt, og motor kræver service.
Det er mit synspunkt, at hvis prisen er rigtig, kan det sagtens være "den rigtige" beslutning at købe en godt brugt bil, hvis blot man husker at sætte penge af i budgettet til vedligeholdelse, og gør sig klar at at en brugt bil altid i en eller anden udstrækning er en lottokupon. Hvis der så om 3 og 100.000 km ikke har været noget nævneværdig vedligeholdelse, jamen så er det bare win-win, og så har du jo samtidig sparet sammen til en fed ferie for hele familien :-)
Håber svaret kan bruges. Jeg er selv i tvivl om jeg senere på året, skal skifte Rio'en ud med en ny Ceed SW, eller en brugt 520d.
// Mads Jespersen
Hej Mads
Jeg læser stadig med og tak for dit svar. Er meget imponeret over hvor meget interesse mit spørgsmål egentlig har skabt - selvom ikke alt er lige relevant. Men glad for du vender tilbage til emnet.
Jeg har selv haft en lækker 320d'er touring fra 2006 som jeg måtte skille mig af med pga noget udlandsophold. Men du kan tro at jeg savner den. Uden tvivl en af de fedeste familieflyttere jeg har haft. Vi er nu kommet hjem og kører faktisk KIA Ceed og det er en super bil - men jeg mærker tydelig forskel fra min 320'er. Så tanken om at få en luksus bil igen ligger mig meget nær og der er så mange A6'ere på vejene (og til salg). Men det er stadig en chance at tage. Man kan jo aldrig vide sig sikker.
Ser frem til at høre hvad du vælger selv at gøre. Det er egentlig det samme dilemma du står i. En 520d'er skal jo have 5-6 år på bagen for at matche prisen på en Ceed,
Vh Anders
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
12-02-2014 kl. 09:29
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Hej Anders.
Jeg har kigget lidt rundt her på BB.
En brugt A4, Passat eller Superb til samme pris som den A6 du hat kig på, er enten næsten lige så gamle, eller har kørt lige så langt, eller med en 1,6l motor.
De er alle 3 lækre hverdagsbiler, hvor A6 eren løfter sig højere op i luksusoplevelsen.
Det er korrekt som nogle skriver at en bil med 250.000km på bagen er slidt i leddene, men det er mange andre biler med 100.000km også, og en uautoriseret mekaniker tager ikke ekstra bare fordi bilen har ringe i næsen, eller en stjerne i r...
Hilsen Lars
Hej Lars
Jamen du har helt ret. Man kan få en A4'er eller måske en 320'er der er et par år yngre men til nogenlunde samme pris. Der er bare noget over sådan en A6'er eller 520'er som gør de løfter sig over de andre. Som du selv siger så er det jo luksus biler.
Og nu kører Peugeot med tilbud på 508'eren SW til 280,000kr og det er jo svært at retfærdiggøre at vælge den gamle bil frem for en ny med garanti og det hele.
Konklusionen må jo nok være at 250,000km er for meget så der må spares op til en nyere udgave eller alternativt en mindre bil som du selv foreslår.
Vh Anders
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-02-2014 kl. 05:49
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
skrev:
Hej Lars
Jamen du har helt ret. Man kan få en A4'er eller måske en 320'er der er et par år yngre men til nogenlunde samme pris. Der er bare noget over sådan en A6'er eller 520'er som gør de løfter sig over de andre. Som du selv siger så er det jo luksus biler.
Og nu kører Peugeot med tilbud på 508'eren SW til 280,000kr og det er jo svært at retfærdiggøre at vælge den gamle bil frem for en ny med garanti og det hele.
Konklusionen må jo nok være at 250,000km er for meget så der må spares op til en nyere udgave eller alternativt en mindre bil som du selv foreslår.
Vh Anders
Du skal selvfølgekig selv bestemme, og en bil med 250.000km er på en eller anden måde et sats.
Jeg personligt ville dog være mere bange for afskrivningen på en ny Peugeot 508 SW.
Nye biler taber typisk omkring 45-50% i løbet af de første 3 år, hvilket er omkring 45.000kr årligt i dette tilfælde.
I Audien har de første ejere taget den store afskrivning på omkring 500-600.000kr.
Jeg tror ikke den vil tabe mere end 30.000kr om året de næste 3 år, hvilket levner ca. 15.000kr til uforudsete udgifter.
Det er selvfølgelig en ældre bil, og det er nok smag og behag hvad man bedst kan lide.
Jeg ville ikke være i tvivl, men det skyldes nok min erfaring med at Audi bare virker, og så behovet for nok motorkraft til at trække min campingvogn.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-02-2014 kl. 05:55
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Nej, og? Det er alligevel en forældet sag. De nye 2.0 TDI'ere med en lille optimering trækker langt bedre, mere smidigt og har langt bedre økonomi. Den har hvad - 190hk? En ny 2.0 TDI kan snildt ramme det samme....
Du har ret i at en "ny" 2,0 nok kan trække det samme, og er mere økonomisk.
Men at den er mere smidig må stå for din egen regning.
Jeg sammenligner med min egen gamle 5cyl. 2,5 og mine 2 brødres 2,0 tdi. den ene PD og den anden CR, men alle 3 motorer med 140hk
Når det kommer til smidighed, og evnen til at sejtrække må de 2 nyere give op.
Jeg har for øvrigt også den bedste dieseløkonomi.
Hilsen Lars
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
13-02-2014 kl. 08:54
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Du skal selvfølgekig selv bestemme, og en bil med 250.000km er på en eller anden måde et sats.
Jeg personligt ville dog være mere bange for afskrivningen på en ny Peugeot 508 SW.
Nye biler taber typisk omkring 45-50% i løbet af de første 3 år, hvilket er omkring 45.000kr årligt i dette tilfælde.
I Audien har de første ejere taget den store afskrivning på omkring 500-600.000kr.
Jeg tror ikke den vil tabe mere end 30.000kr om året de næste 3 år, hvilket levner ca. 15.000kr til uforudsete udgifter.
Hej Lars,
Hvis Audien taber 90.000 kr de næste tre år (hvilket nok ikke er forkert), så bliver det en afskrivning på de præcis samme 45 %, som en ny Peugeot formodentligt vil tabe. Så værditabet er det samme - bare fra et lavere udgangspunkt.
(Når det så er sagt - har man plads i økonomien til at tage uforudsete udgifter, er der da meget der taler for at vælge en ældre luksusbil)
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
13-02-2014 kl. 14:57
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
13-02-2014 kl. 16:17
Men det er nu en gang en størrelse, der oftest opgøres i procent. Ligesom ens skat i øvrigt. Og jeg mener ikke, at det giver mere eller mindre mening at sammenligne ny bil-gammel bil vs stor bil-lille bil eller tysk bil-japansk bil.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-02-2014 kl. 17:23
Johannes Gregersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Hej Lars,
Hvis Audien taber 90.000 kr de næste tre år (hvilket nok ikke er forkert), så bliver det en afskrivning på de præcis samme 45 %, som en ny Peugeot formodentligt vil tabe. Så værditabet er det samme - bare fra et lavere udgangspunkt.
(Når det så er sagt - har man plads i økonomien til at tage uforudsete udgifter, er der da meget der taler for at vælge en ældre luksusbil)
Hej Johannes.
Jeg er udemærket godt klar over at Audien også har tabt ca. 45% over 3 år, det burde jeg måske have skrevet i mit tidligere indlæg.
De 45% er et gennemsnit af hvad biler taber i værdi, og skal selvfølgelig også også ses i lyset af kørte km og vedligeholdelsesgrad.
Det ændre dog ikke ved det faktum at en billigere bil (i dette tilfælde en brugt Audi) taber mindre i KR end en dyere bil.
Hvilken bil Anders så vil vælge (Om nogen af dem) er selvfølgelig om til Anders selv.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-02-2014 kl. 17:35
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Hvis du har den samme dieseløkonomi, så kommer du også en time senere, sådan er det.. for med den samme fart er det simpelhen ikke muligt.
Hvis du kan komme en time før frem på en tur der tager 45min så er du mere end almindelig dygtig.
Der hvor jeg kører er der 80km begrænsning på landevejen, så jeg kører sjældent over 100.
På motorvejen må jeg de 20km køre 110 og de andre 20km køre 130. Her vælger jeg så at lægge fartpiloten på ca 120km/t ca 1900 Omd/min.
Jeg kører ca 200km om dagen og mit gennemsnit ligger på 17-18km/l (16-17 om vinteren).
Jeg tankede i går morges 993km 58,2l diesel (tanker altid samme sted, og tanker altid fuld) Regn selv ud.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
13-02-2014 kl. 21:40
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Så 10 min :)
Ikke fordi du ikke må "få" ret, men hvis du kan hente 10min på den strækning jeg kører, så vil jeg ikke køre med. Er du jagerpilot eller hvad?
Hvis jeg kører 120km på en time, vil jeg spare lige under 5 min ved at øge farten til 130km/t.
Det er bare lige det at på min 65km strækning er der 25 km med landevej (max 80km/t) der er 8 landsbysamfund med fartbegrænsning på mellem 45 og 60 km/t, og halvdelen af motorvejen er fartbegrænsningen 110km/t..
Udover denne tur 2 gange dagligt, er jeg i Odense hver aften (25 km hver vej, de 6km bykørsel)
Men hvis du kan klemme meget mere end 17-18 km ud af en Passat 2,0, uden at køre morfar, er du meget velkommen.
Hilsen Lars
Profil slettet
14-02-2014 kl. 09:41
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Profil slettet
14-02-2014 kl. 10:48
Google er din ven Hr.Lang
Dette indlæg blev 14-02-2014 10:48 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
14-02-2014 kl. 10:50
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-02-2014 kl. 14:55
Anders spørger på en A6 2,7 tdi fra 2006 til ca 200.000 kr En bil med et hav af ekstraudstyr, en motor på 180hk og 380NM.
Efter min mening en lækker bil, og pludselig bliver der sammenlignet med en spritny 2,0.
Jeg ved ikke hvilket bilmærke der er i stand til at leverer en bil i den størrelse, med det udstyr og den motorkraft til ca 200.000kr fra ny.
I Anders´ tilfælde må man vælge mellem ældre luksus eller ny/nyere hverdagsbil.
Hvis det er det sidste kunne han ligeså godt beholde sin Kia Ceed..
Med hensyn til min beskrivelse af mit eget kørselsmønster, var det for at vise at ved at følge trafikken kan en gammel balje godt køre langt.
Og jo jeg vil gerne indrømme at moderne biler er mere økonomiske, det kræver bare at man tænker sig om i trafikken.
Min sammenligning var jo heller ikke med helt nye motorer.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-02-2014 kl. 15:24
Den motor er dog heller ikke den nyeste generation, men garenteret en lækker bil til prisen.
Hilsen Lars
Profil slettet
14-02-2014 kl. 19:28
Køb en god tilkørt bil. Max 5 år. Max 200000 km. Biler er meget ens i dag. Så brug sanser og sund fornuft.
Profil slettet
14-02-2014 kl. 19:39
Profil slettet
Profil slettet
14-02-2014 kl. 19:51
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-05-2014 kl. 18:56
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
18-05-2014 kl. 22:02
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nu er det jo en 3 måneder gammel tråd, men der er jo flere aspekter end blot udgiften til reparationer. Personligt vil jeg blive meget irriteret over og generet af, at skulle undvære min bil med jævne mellemrum fordi den går istykker. Den gene opvejes i mine øjne ikke af, at logoet på fronten engang har været dyrere - så hellere vælge en tidssvarende bil med større driftssikkerhed, og hvor man ikke betaler overpris for logoet ;-)
Jeg har EN gang på 5 år og nu 178.000km måtte undvære min bil til et uforudset værkstedophold, ellers har den kun været på værksted til planlagte serviceophold.
Kan du sige mig hvilket bilmærke der med SIKKERHED er mere driftsikker?
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-05-2014 kl. 22:25
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nu er det jo en 3 måneder gammel tråd, men der er jo flere aspekter end blot udgiften til reparationer. Personligt vil jeg blive meget irriteret over og generet af, at skulle undvære min bil med jævne mellemrum fordi den går istykker. Den gene opvejes i mine øjne ikke af, at logoet på fronten engang har været dyrere - så hellere vælge en tidssvarende bil med større driftssikkerhed, og hvor man ikke betaler overpris for logoet ;-)
Det er jo nok smag og behag. Nogle vælger bil ud fra fornuft, og nogle vælger med passion. Personligt ville jeg være for nærig til at betale 11-12.000kr/året i afgift for en bil, men fair nok at andre mener det er pengene værd.
Mht. driftsikkerhed er det jo sjældent at biler bryder ned og ikke kan køre længere, så for det meste vil man kunne få bilen kørt på værksted, og så få lånebil der fra.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
18-05-2014 kl. 23:35
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Jeg har EN gang på 5 år og nu 178.000km måtte undvære min bil til et uforudset værkstedophold, ellers har den kun været på værksted til planlagte serviceophold.
Kan du sige mig hvilket bilmærke der med SIKKERHED er mere driftsikker?
Hilsen Lars
Hej Lars
Jeg er ikke sikker på, at Audi i dag er et mærke af samme kvalitet, som det var det, da din fine A6 var ny. Det er utvivlsomt kønne og lækre biler (synes jeg), Audi laver i dag, men om kvaliteten på en Audi A6 anno 2006 (eller 2014 for den sags skyld) kan måle sig med en Audi a-la-din anno 1995 - det tvivler jeg på!
Jeg har fulgt med i debatten i mange år efterhånden og jeg synes ikke jeg kan huske, at der har været problemer på Audi A6 i perioden 1991-1996, hvor man lavede din bil, hvor imod, der var problemer på på modellen efter - og modellen efter igen.
Endelig er det min oplevelse, at teknikken bliver mere og mere bekostelig at vedligeholde - jo nyere model vi taler om.
Derfor er jeg nok lidt skeptisk ligesom KS, da man ikke med selvfølgelighed kan overføre en bils succes til dens efterfølger.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-05-2014 kl. 17:06
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Jeg vil også betragte det som en væsentlig gene, hvis jeg pludselig skal tilkalde og vente på autohjælp, køres på værksted og dér vente på at få en lånebil, hvorefter jeg på et senere tidspunkt skal tilbage og bytte igen - helt bortset fra omkostningerne.
Men hvis du nu kunne køre i en (lad os bare lege at du elsker dem) Alfa et-eller-andet, og omkostningen var at du skulle på værksted 3 gange om året ud over de 2 service eftersyn, ville du så ikke hellere det, end køre i en eller anden kedelig Octavia eller Avensis?
Jeg ved da godt hvad jeg ville vælge.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
19-05-2014 kl. 17:42
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nej - det var heller ikke pointen. Det handler om at holde en bil med f.eks. 250.000km bag sig op mod en ny eller næsten ny. Jo flere km, jo større risiko for uforudsete værkstedsbesøg - og det gælder alle mærker.
Vi er ikke uenige i at sansynligheden for et uforuset værkstedsbesøg er større jo ældre bilen er. Det er bare ikke en regel uden undtagelser.
Jeg kender personligt flere der af den ene eller anden grund måtte på værksted i utide med næsten nye biler af forskellig fabrikat.
Så en fabriksny bil er ingen garanti for driftsikkerhed.
Selvfølgelig skal man sætte sig ind i historikken på den brugte bil man påtænker at købe, og det er uanset om det er en Audi eller en Fiat eller en helt tredie.
Hilsen Lars