Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2012 kl. 20:58

Hej. E r denne bil de ekstra penge værd i forhold til en vw. polo og hvor er forskellen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2012 kl. 21:03

Umiddelbart er den eneste forskel udseendet, og så er Audi'en væsentlig mindre. Samme motor, undervogn osv, så det er som sagt kun størrelse og layout indvendigt der er forskelligt

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-04-2012 kl. 21:11

Selvom bilen bygger på samme undervogn og komponenter er det to vidt forskellige målgrupper den sigter på. Audien er virkelig fed(jeg har selv været virkelig tæt på at købe en 1,2TFSI ) men er ikke egnet til mere end 2 personer. Poloen er mere en alm. hatchback med fornuftig plads på bagsædet og et lidt neutralt image.

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2012 kl. 21:14

Man må sige at VAG er dygtige, når samme vogn kan sælges til flere forskellige målgrupper og priser :-) Men ja, der er meget egoistvogn over A1, og selvom Sportback er med 5 døre, er bilen ikke længere, og dermed er bagsædet heller ikke bevendt der.

Dette indlæg blev 29-04-2012 21:54 redigeret af dets forfatter.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

30-04-2012 kl. 07:53

Prøv at sætte dig på bagsædet af en A1, så er du ikkei tvivl om at det er en anden målgruppe.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

30-04-2012 kl. 10:37

Er et par Diesel cowboybukser til 1.000 kr mere værd end et par i Bilka til 200 ?
Begge par holder din røv varm, hvorfor køber alle så ikke Bilka's?
Svaret er at vi heldigvis alle prioriterer forskelligt.
I Diesel køber du image og måske flottere design. Noget som nogle sætter pris på og andre ikke gør og derfor ikke vil/kan betale for.

På samme måde med A1 vs Polo.

På den pratiske side, så enig med de andre, bagsædet er kritisk for nogle i A1.

Dette indlæg blev 30-04-2012 10:39 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

30-04-2012 kl. 18:33

K S skrev:
Der er meget rigtigt i, hvad du skriver - men du glemmer en vigtig detalje: Med A1/Polo, er hele grundkonstruktion og al væsentlig teknik fælles. Der er med andre ord ikke forskel på den egentlige kvalitet.

Men er man villig til at betale den ekstra pris for snobværdi ("image"), design og kabine - så skal man naturligvis vælge Audi fremfor Skoda/Seat ;-)

Man skal dog være opmærksom på, at medaljen har en bagside: Der er en del, der ikke imponeres over Audi, men ryster på hovedet over de, der har betalt overpris for en Skoda - så "image" er ikke nødvendigvis positivt ;-)

Det er nok rigtigt at "bilkendere" ikke bliver imponeret over Audi, men vi er jo heller ikke et altoverskyggende folkefærd.
Meningmand under kendskab til "fælles teknik" ser jo netop Audi som et kvalitetsprodukt og prestigefyldt statussymbol.
Hvor tit ser man ikke folk nævne denne rækkefølge: Mercedes, BMW og Audi.
Fx. så jeg en Hyundai forhandlers forsidebillede på deres hjemmeside, istedet for 2 Hyundai'er ved siden af deres skilt uden foran showroomet, stod der "tilfældigvis" 2 Audi'er.
Det er ikke sikkert at de selv er imponeret over Audi, men ved måske at mange almindelige mennesker bliver det.

Profil slettet

Profil slettet

30-04-2012 kl. 21:01

JG B skrev:
hvorfor skulle de kører audi hvis de sælger hyundai så burde de jo køre hyundai jeg ville da ikk købe en ny bil af en forhandler som ikk engang selv vil køre i det bilmærke som giver ham smør på brødet...

Jeg tror du misforstår mig, jeg mente ikke at sælgerne kørte Audi, det var to biler til salg, som de havde sat ved siden af deres skilt, måske var det et tilfælde, jeg kan bare ikke forstå hvorfor de ville tage et billede til deres hjemmesides forside, uden at parkere to Hyundai'er i stedet for de to Audi'er.

Edit: Her er linket til forhandleren: http://www.roerbaekbiler.dk/

Dette indlæg blev 30-04-2012 21:03 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2012 kl. 19:34

hej.

det er en interesssant debat der er her,min egen mening er at audien lige har fået lidt mere i detaljerne mht støjdæmpning og lak sæder og andre detaljer så vidt jeg ved er en audi noget bedre rustbeskyttet,de brugte audier der er til salg og testes som brugte viser at de holder noget bedre end vw en.jeg tror det er de ting som giver den forsken i prisen og nogle luksusdetaljer som er i basismodellen på dem begge.feks højde justerbart passageersæde som vw polo ikke har, i trendline udgaven.og du kan få din audi helt individuelt tilpasset til dig mht udstyr.det koster jo alt sammen..

om jeg tager fejl kan godt være.men jeg kan godt lige tanken.

Dette indlæg blev 01-05-2012 20:36 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

02-05-2012 kl. 21:06

Selvom de 2 biler (A1 og Polo) på papiret er tekniske ens, så kan der godt være en stor forskel på hvordan de opleves.

De er for eks. ikke sadt ens op i undervogn, interiøret er udført i forskellig kvalitet materiale, osv.
Om det retfærdiggør en prisforskel kan jeg ikke sige, da den størrelse bil ikke appelerer til mig, men de 2 biler henvender sig til hver sin kundegruppe, hvor Polo henvender sig til den lidt snusfornuftige, mens A1 er mere en livs-stilsbil, hvor man mere vil signalerer at man har penge nok, men ikke vil have en stor bil. eks. MINI.

Hilsen Lars