Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

akut hjælp til bil valg

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-10-2012 kl. 00:02

Hej Jeg skal til at valge en af disse to biler og det er svært at valge hvilket bil jeg skal købe. Bil nr. 1: er en mazda 3 fra 2004, kørt 132000 km - 105 hk og 1,6 motor - prisen er 60000 kr. Bil nr. 2. er opel asrta 1,4 16v enjoy og er også fra 2004, kørt 100000 km - 90 hk og prisen er 65000 ps: opel er valgt som årest brugt vil i 2010 jeg håber jeg kan få hjælp hilsen necet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-10-2012 kl. 11:45

Opel er h modellen

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-10-2012 kl. 15:20

Flere input på for hånd tak

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-10-2012 kl. 17:31

Astra har ikke tandrem, den har kæden i sted for og kæden er skiftiget

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

16-10-2012 kl. 18:38

Venligst flere tilbameldinger jeg skal beslutte mig senest i morgen

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2012 kl. 20:40

Sorry - men hvorfor så forhastet? Det er en dyr beslutning, og du skal vel også have bilerne gennemgået for diverse fejl af et uvildigt værksted? Jeg ville se på hvilken der er i bedst stand, for tidligere brug af en 8 år gammel bil har meget at sige.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2012 kl. 10:14

Enig med CS.

Hvorfor er du forhippet på at det absolut skal være en af de to ???
Hvis du står uden bil og skal bruge bil her og nu, så tag en fridag og prøv 10-15 forskellige biler i den mellemste klasse der passer til dit budget.

Hvor langt kører du om året ? (hvor meget betyder brændstoføkonomien for dit valg ?)
Hvor mange personer skal du transportere i det daglige ?
Hvor stort behov har du for bagagerumsplads ?
Hvilken bil sidder du bedst i ?

Der er mange ting at tage hensyn til for at vælge rigtigt og det gør man ikke altid ved bare at udvælge to biler.

( ...da jeg sidst handlede bil solgte jeg pludselig min gamle toyota - derfor var jeg også "nødt til " at handle anden bil i en fart, for jeg er afhængig af den til hverdag . Efter at have stresset rundt omkring bilannoncer trak jeg i håndbremsen - lånte min fars bil i en uge og brugte tiden til at prøve 12-15 biler. Det resulterede i at jeg valgte HELT anderledes end jeg ellers ville have gjort. Alene fordi at det giver nogle andre input når man virkelig prøver en række biler og kan sammenligne dem med hinanden...)

Held og lykke med valget - der er i hvert fald mange potentielle i den prisklasse du har valgt.

Dette indlæg blev 17-10-2012 10:15 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-10-2012 kl. 12:28

necdet oklu skrev:
Astra har ikke tandrem, den har kæden i sted for og kæden er skiftiget

jeg mener da heller ikke at Mazda 3 har tandrem men at den også er kædetrukken

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-10-2012 kl. 12:49

hvad er jeres kørselsbehov årligt?

jeg kan sagtens se dit dilemma men der er alternativer f.eks. Hyundai Accent og Seat Toledo

Accent http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/16-gls/1293386

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-crdi-gls/836616 virkelig lavt km tal for en dieselbil

Toledo hvis i har for et større bagagerum

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/toledo/16-stella-105/117682

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/toledo/19-tdi-110-stella/1364871 rimelig lavt km tal for en dieselbil

dieselbiler har ofte gået mere end benzinbiler

husk at tjekke om der er

fuld servicebog - specielt på dieselbiler der kan være stillet på km tælleren i dieselbiler - oftest dieselbiler tror ikke dette problem er så stort ved benzinbiler

den skal være antirustbehandletfå den evt. leveret med en frisk antirustbehandling UANSET MÆRKE

den skal kunne leveres nysynet hvis der enten er under et år til syn og/eller der ikke er oplyst noget om sidste syn tjek evt. tidl synsrapporter

ikke ryger bil jeg synes det er ulækkert hvis der har været røget i bilen

træk hvis du har/får brug for det

til sidst et (efter min mening) godt råd

køb et P Watch med det er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have og billig i indkøb jeg har nu P Watch i min anden bil og det er bare dejligt at have jeg kan i hvert fald ikke have bil uden P Watch det bliver du glad for men undgå Park One der efter min mening er svært at aflæse