Bilbasen Forum
400.000, hvilken familiebil?
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
28-01-2018 kl. 17:24
Det er en firmabil, så der kan være en fordel med beskatning/pris.
Krav:
Ny (<6 måneder)
Diesel
Automatgear
Fornuftig motorkraft
Barnevogn i bagagerummet, behøver ikke være stationcar
Aftageligt træk
Almindeligt udstyr som fartpilot, klima,varme i sæder, elruder mv.
Hvis der er plads til yderligere udstyr, så vil det selvfølgelig trække op.
Jeg sætter pris på lidt støj ved motorvej. I dag køre jeg Octavia, som jeg er rigtig glad for, men den larmer måske lige rigeligt ved motorvej.
Ideer:
320D touring
A4 avant tdi
Superb / octavia, hatchbak eller stationcar
Touran (Går lidt ned på udseendet, lidt for meget kasse)
Passat Variant
Er der nogen jeg har overset og er der en I vil foretrække frem for de andre?
Høre meget gerne fra nogle som selv har haft eller har en af ovenstående.
J R
bruger siden
13-12-2013
28-01-2018 kl. 17:48
Men du er jo bekendt med Skoda, der har for få måneder siden været udsalg på SuperB 2,0 TDI style, de gik for 330.000. Måske du kunne klemme Forhandleren for en god rabat.
Ellers er der lige kommet en Karoq, lillesøster til Kodiaq. Den ser lidt fed ud. og til under 400 i diesel og Style.
Dette indlæg blev 28-01-2018 18:16 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
28-01-2018 kl. 18:49
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-210-titanium-stcar-aut-5d/3551807
Lidt poltibil over den, så du bliver nok ikke overhalet :-)
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
28-01-2018 kl. 18:51
Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017
skrev:
Der er så sådan en maskine her:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-210-titanium-stcar-aut-5d/3551807
Lidt poltibil over den, så du bliver nok ikke overhalet :-)
Hehe, nej det kan være. Har du selv prøvet den? Den nye ser fed ud og fås med godt med udstyr. Helt sikkert også på listen.
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
28-01-2018 kl. 18:53
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Jaguar E-Pace
Men du er jo bekendt med Skoda, der har for få måneder siden været udsalg på SuperB 2,0 TDI style, de gik for 330.000. Måske du kunne klemme Forhandleren for en god rabat.
Ellers er der lige kommet en Karoq, lillesøster til Kodiaq. Den ser lidt fed ud. og til under 400 i diesel og Style.
Karoq er desværre for lille i bagarummet, der skal man op i Kodiaq.
Barnevognen passer lettere ned i min hatchbak octavia end i Karoq.
Hvor stort et bagagerum er der i den jaguar? Det ser lidt smalt og småt ud.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
28-01-2018 kl. 19:59
Jeg havde taget en Volvo V60, der rækker de 400.000kr til 190 hk og 8 trins automatgear og fornuftigt udstyr.
Jaguaren er fed, men der er ingen plads på bagsæddet og bagagerummet er heller ikke prangende.
J R
bruger siden
13-12-2013
28-01-2018 kl. 20:44
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/s60/20-d5-225-r-design-aut-4d/3306704
J R
bruger siden
13-12-2013
28-01-2018 kl. 20:56
T A
bruger siden
12-09-2011
skrev:
Karoq er desværre for lille i bagarummet, der skal man op i Kodiaq.
Barnevognen passer lettere ned i min hatchbak octavia end i Karoq.
Hvor stort et bagagerum er der i den jaguar? Det ser lidt smalt og småt ud.
Jag'en er nok ikke sønderligt større end Karoq. De er begge omkring 4,35 lange.
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
28-01-2018 kl. 21:08
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
skrev:
Hvem køber en ny VAG med dieselmotor?
Jeg havde taget en Volvo V60, der rækker de 400.000kr til 190 hk og 8 trins automatgear og fornuftigt udstyr.
Jaguaren er fed, men der er ingen plads på bagsæddet og bagagerummet er heller ikke prangende.
Du kan ikke have en barnevogn bag i en V60.
Der er hundredsvis og nok også tusindvis som gør det.
J R
bruger siden
13-12-2013
28-01-2018 kl. 22:19
Der er absolut minimalt med plads i en C stc. Vil blive overrasket hvis du kan smutte en almindelig banevogn derind.
I SuperB'en kunne jeg smide 4 vinterdæk i bagagerummet. Der var endda plads til de kunne rutche rundt på de overskydende 10 cm i hver retning.
I C'eren kan jeg have 2 dæk i bagagerummet og 2 på bagsædet.
De er begge dejlige biler. Og skulle jeg vælge igen idag, så blev det en E-klasse eller en Superb/Kodiaq, hvis vi snakker ICE.
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
29-01-2018 kl. 15:59
Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
skrev:
Hvis der er tale om en firmabil, så kunne du også overveje at få dig en helt ny. Såvidt jeg har forstået omkring firmabiler er det alligevel nyvognsværdien, der bliver brugt til beskatningen, med mindre den er >3 år gammel, hvor det så vil være brugtprisen?
I al fald kører både BMW og Mercedes ret gode tilbud på hhv. 320d og C220d:
BMW 320d Touring, aut. Executive - beskatning: 346.695
https://ny-bmw.dk/erhverv-3-serie/?utm_source=leasing-bmw&utm_medium=3s-elfp&utm_campaign=redirect-sider#content
Mercedes C220d st.car, aut. Business/Business Plus - beskatning: 351.685/365.000
https://business-solutions.kampagne.mercedes-benz.dk/modeller/c-klasse-stationcar/priser/
Det vil så i begge tilfælde nok være i forbindelse med en erhvervsleasingaftale. Du vil sikkert kunne få tilføjet aftageligt træk til begge biler for et sikkert ikke ubetydeligt beløb, men sådan er det at tilføje ekstraudstyr ved premiummærkerne.
Selv hvis det er fordi bilen skal købes, kan BMW'en købes til ret fornuftige priser (i forhold til tidligere tidere!) i deres kampagneversioner:
https://kampagner.bmwservicepris.dk/bmw-kampagnepriser/?_serie=bmw-3-serie&_model=bmw-3-serie-touring
Men du må endelig gerne forklare mig hvordan det hænger sammen, hvis jeg har misforstået det med firmabiler under 3 år?
/Preben
Du har helt ret mht. beskatning. Efter 3 år falder den med 20 eller 25%.
Desværre er de 2 modeller nok for små.
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
29-01-2018 kl. 16:00
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Har selv byttet en SuperB sedan med en C klasse stc.
Der er absolut minimalt med plads i en C stc. Vil blive overrasket hvis du kan smutte en almindelig banevogn derind.
I SuperB'en kunne jeg smide 4 vinterdæk i bagagerummet. Der var endda plads til de kunne rutche rundt på de overskydende 10 cm i hver retning.
I C'eren kan jeg have 2 dæk i bagagerummet og 2 på bagsædet.
De er begge dejlige biler. Og skulle jeg vælge igen idag, så blev det en E-klasse eller en Superb/Kodiaq, hvis vi snakker ICE.
Tak for den afklaring! Det ligner mere og mere en Skoda igen. Det er nu også en dejlig bil.
Tom Abildgaard
bruger siden
12-09-2011
30-01-2018 kl. 11:31
Preben Offerdahl
bruger siden
18-11-2016
skrev:
Det jeg tænkte var at det var sjovt at du ville have en bil der var maks 6 måneder gammel, i stedet for bare at konstatere at den skal være helt ny. Er der en skattemæssig fordel ved at vælge en bil der ikke er fabriksny? Fordi som jeg læser lovgivningen omkring beskatningen, vil en bil fra den er ny til den er 3 år gammel blive beskattet efter nyprisen? Der står følgende på SKAT's hjemmeside:
"For nye biler og biler, som på anskaffelsestidspunktet er højst tre år gamle, sættes værdien til nyvognsprisen. Det gælder fra tidspunktet for indregistrering første gang og de efterfølgende 36 måneder. Herefter nedsættes værdien til 75 procent, dog mindst 160.000 kr"
Jeg er også med på at grundlaget falder til 75 % af værdien efter 36 måneder
Og hvis bilen ved anskaffelsestidspunktet er over 3 år gammel, er det så brugtprisen der er gældende til at bestemme beskatningsgrundlaget.
Så jeg tænker på to spørgsmål:
- Er der en fordel ved at købe en næsten ny bil, fordi som jeg ser det giver det vel det samme for dig, ifht. beskatningen?
- Kunne erhvervsleasing være en mulighed i stedet?
Der findes demobiler som kan købes billigere end hvis man bestiller den fra ny.
Så det er ikke for min skyld, men for at spare virksomheden penge.
Så du har helt ret, det hjælper ikke på beskatningen men kontantprisen.
Leasing er også en mulighed.
J R
bruger siden
13-12-2013
30-01-2018 kl. 13:51
SuperB Style, diesel 190 HK DSG, beskatning 389.000
Vw Tiguan Allspace, 410.000