Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
145.000 km de næste tre år. Købe brugt eller lease brugt?
Thomas Konow Dolberg
bruger siden
19-04-2019
21-04-2019 kl. 20:28
Hej med jer
Min kone skal køre 145.000 km de næste tre år pga arbejde (de første 2 år 250km/dag, det sidste år ca. 90 km/dag).
Pt kører hun i en Peugeot 308sw benzin, så det er ikke holdbart i længden, da den er for dyr i benzin + slitage.
Derfor skal vi finde en billigere bil.
Mine overvejelser går på, at der over de næste par år kommer til at ske en masse ift elbiler. Så en benzin/dieselbil vil sikkert tabe en masse i værdi. Omvendt vil en elbil købt i dag sikkert også tabe en masse i værdi pga den teknologiske udvikling. Den eneste elbil, der pt dækker behovet, er en Tesla, men den er for dyr.
Så pt. hælder jeg til at lease en brugt Opel Astra: https://www.almbrand.dk/produkter/bil-og-baad/leasing/releasing#/opel/astra Så er det leasingselskabet, der hænger på evt. større reparationer.
Alternativet er at købe en tilsvarende selv: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-cdti-110-enjoy-5d/4211828 , men så hænger vi på evt. store reparationer selv. Desuden regner jeg ikke med, at bilen vil være noget værd, hvis den på det tidspunkt har kørt ca. 190.000 km (bilen, jeg linker til, har allerede kørt 46.000 km + de 145.000 km min kone skal køre).
Lyder det fornuftigt, eller er der noget, jeg overser?
mvh
Thomas
Min kone skal køre 145.000 km de næste tre år pga arbejde (de første 2 år 250km/dag, det sidste år ca. 90 km/dag).
Pt kører hun i en Peugeot 308sw benzin, så det er ikke holdbart i længden, da den er for dyr i benzin + slitage.
Derfor skal vi finde en billigere bil.
Mine overvejelser går på, at der over de næste par år kommer til at ske en masse ift elbiler. Så en benzin/dieselbil vil sikkert tabe en masse i værdi. Omvendt vil en elbil købt i dag sikkert også tabe en masse i værdi pga den teknologiske udvikling. Den eneste elbil, der pt dækker behovet, er en Tesla, men den er for dyr.
Så pt. hælder jeg til at lease en brugt Opel Astra: https://www.almbrand.dk/produkter/bil-og-baad/leasing/releasing#/opel/astra Så er det leasingselskabet, der hænger på evt. større reparationer.
Alternativet er at købe en tilsvarende selv: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-cdti-110-enjoy-5d/4211828 , men så hænger vi på evt. store reparationer selv. Desuden regner jeg ikke med, at bilen vil være noget værd, hvis den på det tidspunkt har kørt ca. 190.000 km (bilen, jeg linker til, har allerede kørt 46.000 km + de 145.000 km min kone skal køre).
Lyder det fornuftigt, eller er der noget, jeg overser?
mvh
Thomas
Thomas Konow Dolberg
bruger siden
19-04-2019
23-04-2019 kl. 17:06
Tak for svaret KS,
Man kan godt lease med 50.000 km/år: https://www.almbrand.dk/produkter/bil-og-baad/leasing/releasing#/opel/astra/115464
Det kan være, jeg også skal se på en brugt Hyundai.
Det er lige præcis omkostninger til lejer, bremser, tandrem mm, jeg tænker, jeg undgår ved at lease. Har eksempelvis lige brugt 12000 på at få skiftet bremser på anden bil + tandremmen skal skiftes (det er dog heldigvis på kulance).
Man kan godt lease med 50.000 km/år: https://www.almbrand.dk/produkter/bil-og-baad/leasing/releasing#/opel/astra/115464
Det kan være, jeg også skal se på en brugt Hyundai.
Det er lige præcis omkostninger til lejer, bremser, tandrem mm, jeg tænker, jeg undgår ved at lease. Har eksempelvis lige brugt 12000 på at få skiftet bremser på anden bil + tandremmen skal skiftes (det er dog heldigvis på kulance).