Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Vaskehal og ridser.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-01-2016 kl. 18:56
Jeg ejer en 4 år gammel bil, som aldrig har været i vaskehal. Dette fordi flere bekendte har oplyst mig, at bilens lak bliver ridset heraf. Der er ikke tale om dybe ridser med et utal af småridser, som jeg faktisk synes er ret tydelige på biler, som er blevet vasket meget på denne måde.
I dag er det jo ikke små "plastikhår", men store plastik/gummistrenge der benyttes i vaskehaller. Er der nogen der ved, om biler ligeledes bliver ridset af disse?
Synes det er træls at håndvaske min bil i disse dage :-)
Tak for svar og god aften!
MVH¨
Joakim
I dag er det jo ikke små "plastikhår", men store plastik/gummistrenge der benyttes i vaskehaller. Er der nogen der ved, om biler ligeledes bliver ridset af disse?
Synes det er træls at håndvaske min bil i disse dage :-)
Tak for svar og god aften!
MVH¨
Joakim
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
06-01-2016 kl. 20:45
Hej. Moderne bilvaske har de sidste 10 år lavet færre ridser på biler end håndvask, fordi ved en bilvask er der meget mere vand til at spule snavs (småpartikler, sten, salt, bremsestøv, asfaltrester mv) væk fra bilen end man typisk gør derhjemme med en vaskesvamp eller vaskebørste som netop opfanger de partikler og bliver i svampen når man vasker bilen og laver ridserne. Det ses også på biler med håndvask at ridserne er i alle retninger og cirker, netop fordi man vasker i hånden på den måde og en bilvask har meget lavere 'tryk' på bilen pr cm2 end man faktisk har i hånden. Fordelen ved håndvask er kun at man kommer ind bag dørene/paneler mv, hvor netop en bilvask af gode grunde ikke kan komme ind. Omvendt er det også svært at lave en undervognsskyl derhjemme i carporten :-) Så alt taler for bilvask på tankstationer, ikke mindst for miljøet som mange også taler om i samme forbindelse. Blot min mening.
Dette indlæg blev 06-01-2016 20:49 redigeret af dets forfatter.