Bilbasen Forum
Variabel rente - for usikkert ?
Profil slettet
04-03-2012 kl. 18:25
Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006
04-03-2012 kl. 18:39
Vi har variabel rente - om jeg tror de fleste billån er.
De 2,95 % tror jeg - og grunden til at ÅOP er på 5-6% er startomkostninger og gebyrer.
Jeg kunne nu godt finde finansieringstilbud på seat's hjemmeside - under mere seat.
Jeg tror det er vigtigt at forholde sig til risikoen ved variabel rente - hvis du låner 100.000 på variabel rente og renten stiger 2% så svarer det til 2.000/år før skat. Det er jo ikke så voldsom. Ved fast rente kan det være du skal betale en overkurs for at komme ud af lånet før tid.
Så jeg ville ikke være bange for en billån med variabel rente, da lånebeløbet er ofte ikke er så voldomt og risikoen derved mindre, ligesom lånet bliver løbende nedbragt qua afdragene.
Profil slettet
04-03-2012 kl. 18:49
Henrik Schack Boldt skrev:
Hej,
Vi har variabel rente - om jeg tror de fleste billån er.
De 2,95 % tror jeg - og grunden til at ÅOP er på 5-6% er startomkostninger og gebyrer.
Jeg kunne nu godt finde finansieringstilbud på seat's hjemmeside - under mere seat.
Jeg tror det er vigtigt at forholde sig til risikoen ved variabel rente - hvis du låner 100.000 på variabel rente og renten stiger 2% så svarer det til 2.000/år før skat. Det er jo ikke så voldsom. Ved fast rente kan det være du skal betale en overkurs for at komme ud af lånet før tid.
Så jeg ville ikke være bange for en billån med variabel rente, da lånebeløbet er ofte ikke er så voldomt og risikoen derved mindre, ligesom lånet bliver løbende nedbragt qua afdragene.
Finanseringstilbudet er bare noget dyrere end dem man ser i butikkerne- Ved et lån på 10000 så er åop på 9%.
Jeg må nok bare ud og høre de enkelte forhandlere.
Og tak for den gode pointe med hvor lidt en stigning på 2% er- Det havde jeg ikke lige overvejet. Renten stigerjo ikke 10%..
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 18:50
Man vælger at "snyde" evt kunder ved at tilbyde dem rente på eks 2.95% og så have nogle høje gebyrer mm ved siden af...den holder ikke. Du kan trække renter fra med ikke gebyrer. Så kan du jo regne på hvad der i længden er billigst. og nej idag køre mange billån med variabel rente, og som sådan ikke noget at frygte, tit svinger renten kun 0,25% til den ene eller anden side. Så frygt ikke for det. nej det drejer sig om at få et gennemsigtigt billån som eks Sweedbank tilbyder..
Forhandler som du omtaler der ikke har tilbud, samarbejder enten med et finansierings skelskab eller har der eget i eks Vw gruppen. Men jeg syns ingenlunde de kan slå Sweedbank, for her husker vi lige de 10% i udbt. og de andre 20%...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 19:01
Problem kan opstå hvis man ikke kan blive godkendt enten ved sweedbank eller egen bank. Så skal man hav 20% i udbetaling, men så kan man eks forlange ved forhandler at tage eks nordania hvor man ikke kredit godkender. sålænge der bare bliver lagt 20%....de er også ok billige, har haft dem til køb af lille ny bil. Mener jeg havde en årlig rente på 6,3-6,4%
Profil slettet
04-03-2012 kl. 19:03
T Nielsen skrev:
Ha ja mange reklamere med 2,95%, men tjek så de årlige omkostninger i %....så er de fleste dyrer end Sweedbank...det er værd at holde sig for øje at Sweedbank levere billån med kun 10% i udbetaling de andre 20%...
Man vælger at "snyde" evt kunder ved at tilbyde dem rente på eks 2.95% og så have nogle høje gebyrer mm ved siden af...den holder ikke. Du kan trække renter fra med ikke gebyrer. Så kan du jo regne på hvad der i længden er billigst. og nej idag køre mange billån med variabel rente, og som sådan ikke noget at frygte, tit svinger renten kun 0,25% til den ene eller anden side. Så frygt ikke for det. nej det drejer sig om at få et gennemsigtigt billån som eks Sweedbank tilbyder..
Forhandler som du omtaler der ikke har tilbud, samarbejder enten med et finansierings skelskab eller har der eget i eks Vw gruppen. Men jeg syns ingenlunde de kan slå Sweedbank, for her husker vi lige de 10% i udbt. og de andre 20%...
Kan alle få et lån i Sweedbank ?
Vi har begge studerende og har vel 250.000 før skat årligt, men har en fornuftig økonomi og har aldrig været i RKI.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 19:05
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-03-2012 kl. 19:14
Profil slettet
05-03-2012 kl. 07:43
T Nielsen skrev:
Hvor længe skal i studere endnu ? og har i god udsigt til job bagefter ?
Der er god udsigt til jobs, men vi er først færdige om 4 år..
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-03-2012 kl. 18:41