Bilbasen Forum
Undervognsbehandling
Flemming Mortensen
bruger siden
24-05-2008
26-08-2021 kl. 18:48
Pava , dinitrol eller en helt tredje
det drejer sig om en bil fra 2015
Dette indlæg blev 26-08-2021 18:49 redigeret af dets forfatter.
s ø
bruger siden
08-01-2020
27-08-2021 kl. 08:14
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
27-08-2021 kl. 20:03
s ø
bruger siden
08-01-2020
27-08-2021 kl. 20:49
Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006
skrev:
Præcis, spild af penge nu om dage, alt er næsten beskyttet af plastic skjold
Hvad med kondensvand i hulrummene ? og paneler samt bærearme, bagbro,bremserør,ankerplader og dørbunde er de også beskyttet af plastik skjold ? Salt kommer også ind alle mulige steder, bare der er den mindste åbning på et plastik skjold. Vi har jo jo også et rigtigt fugtigt klima i Danmark i modsætning til landene syd for Danmark.
det skal man også lige have med i overvejelserne men det er rigtigt, at bilerne i dag generalt er bedre beskyttet mod rust end for 10 - 15 år siden 😊
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
28-08-2021 kl. 10:15
Langt de fleste bilmærker holder i dag mindst 15 år uden suplerende rustbeskyttelse, og du får ikke en bøjet femøre mere for bilen den dag du sælger den.
Det er langt vigtigere at få udbedret stenslag og småskrammer så der ikke kommer rustpletter på karosseriet.
s ø
bruger siden
08-01-2020
28-08-2021 kl. 12:57
D S H D S H
bruger siden
18-01-2016
13-09-2021 kl. 14:12
Min bil er fra 2017 og jeg købte den i 2019 -
Det første jeg fik lavet på den var at få den undervognsbehandlet eftersom tidligere ejer havde samme holdning som jer og var ligeglad, da han jo kun skulle bruge bilen i 2 år.
Hvis man gerne vil passe på sin bil, giver man selvfølgelig en undervognsbehandling.
Der er altså stadig rigtig meget metal i en personbils-undervogn og det bliver udsat for vind og vejr, så medmindre du er søndagsbillist som Arne & Lars, som har bilen til at stå i garagen mandag til lørdag og kun lufter den i weekenden sammen med den bløde hat!