Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Undervognsbehandling

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-09-2011 kl. 11:28

Hej. Vi skal have undervognsbehandlet / rustbeskyttet vores 12 år gamle bil inden vinteren. Bilen har tidligere - for nogle år siden - fået Mercasol rustbeskyttelse. Bør vi give den Mercasol igen, når den nu har fået det een gang? Eller kan vi lige så godt vælge Pava, Dinitrol, Suvo eller noget helt fjerde? På forhånd tak for svar.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-09-2011 kl. 17:10

Det jeg mente var nu ikke, om det ene mærke er bedre end det andet - for det er vist ren religion.
Jeg vil bare vide, om det er en fordel at blive ved det mærke, som en gang er blevet benyttet på bilen.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

Det jeg mente var nu ikke, om det ene mærke er bedre end det andet - for det er vist ren religion.
Jeg vil bare vide, om det er en fordel at blive ved det mærke, som en gang er blevet benyttet på bilen.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2011 kl. 19:04

S. H. skrev:

Ja fortsæt med samme mærke, Så undgår du at få blandet evt voksbasseret med oliebasseret og vice versa. :-)

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2011 kl. 19:04

S. H. skrev:

Ja fortsæt med samme mærke, Så undgår du at få blandet evt voksbasseret med oliebasseret og vice versa. :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-09-2011 kl. 00:58

S. H. skrev:
Hej.

Vi skal have undervognsbehandlet / rustbeskyttet vores 12 år gamle bil inden vinteren.
Bilen har tidligere - for nogle år siden - fået Mercasol rustbeskyttelse.

Bør vi give den Mercasol igen, når den nu har fået det een gang?
Eller kan vi lige så godt vælge Pava, Dinitrol, Suvo eller noget helt fjerde?

På forhånd tak for svar.

Ja giv den af samme mærke som sidst. Så du undgår at blande oile baseret behandling sammen med voks. Men hvis bilen havde været ny anbefaler nogle at tage Dinitrol voks baseret, da det er mere skånsom mod milijø osv.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-09-2011 kl. 08:59

Vil det sige, at jeg godt kan blande to forskellige oliebehandlinger?
Eller to forskellige voksbehandlinger?

Er Mercasol voks eller olie?

Hvad kan Mercasol evt. erstattes af, uden at det giver problemer?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-09-2011 kl. 08:59

Vil det sige, at jeg godt kan blande to forskellige oliebehandlinger?
Eller to forskellige voksbehandlinger?

Hvad kan Mercasol evt. erstattes af, uden at det giver problemer?

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2011 kl. 09:50

Du højtryksrenser jo den gamle undervognsbehandling væk inden ny påsprøjtes, så kan ikke se nogen hindring for mærkeskift.

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2011 kl. 09:50

Du højtryksrenser jo den gamle undervognsbehandling væk inden ny påsprøjtes, så kan ikke se nogen hindring for mærkeskift.

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2011 kl. 15:13

john nielsen skrev:

Man højtryksrenser løst siddende skidt og løs "tectyl" af, man højtryksrenser ikke inde i døre og vanger osv. Men voks til voks og olie til olie så er man på den sikre side.

De skræk eksempler der komme med undervognsbehandling der falder af er pga et mix der ikke dur.
Mærket på rustbeskyttelsen er forøvrigt ligegyldig.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-09-2011 kl. 08:20

Hej.

Jeg kan forstå, at jeg skal vælge voks igen, hvis jeg valgte voks sidst, og olie igen, hvis jeg valgte olie sidst.
Så er spørgsmålet bare:

Hvad kan bruges ovenpå Mercasol?

På forhånd tak.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-09-2011 kl. 02:28

Jeg syns du skal ringe og spørge et firma. jeg fik dinitrol behandlet en bil forrige år, den havde en smule begyndende rust rundt omkring i bunden. Jeg tror at det jeg fik at vide var at det de ville sprøjte ind andre steder end i bund er voks baseret, og det bunden fik var vist en speciel behandling med en olie baseret . Oile er godt til at holde rust væk med og hvis der er rust mætter olie behandling rusten så den ikke bliver til mere.