Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Trafikkryds cyklister

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

21-01-2022 kl. 09:23

Hej

Faldt lige over denne her artikel - den må lige kommenteres:

https://www.bt.dk/trafik/thea-frygter-at-nogen-bliver-koert-ned-jeg-placerer-mit-liv-i-bilisternes-haender

''Jeg placere mit liv i bilisternes hænder'

Typisk kommentar fra en djøffer eller en som er total dum og eller uopmærksom eller
fralægger sig alt ansvar og ikke kan/vil tage hånd om sig selv.

Som cylist ville jeg selv holde helt til højre i højre vognbane helt inde til kantstenen bag ved
de sidste biler i banen som skal svinge til højre, så kan der ikke gå noget galt.
Så må det tage det 1 minut længere at komme frem, men heller komme frem end ikke.

Må indrømme at jeg ikke selv kendte den paragraf 49, stk3 med at man må holde til venstre
for højresvingende biler og ja imellem 2 vognbaner.

Og kære cyklister (som jeg også selv er) kig for dælen dig omkring og ikke hør så høj musik
så I sidder inde i en boble og intet ved hvad der sker omkring jer - tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

21-01-2022 kl. 11:56

Hej Arne,

Et cykelkørekort til alle os voksne kunne være en ide :-)

Og med samme regler for klip og inddragelse af cykelkørekort samt konfiskation af cykel som er gældende for bilister.

Selvom det er en total idiotisk lov med konfiskation af andres egendomme

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

21-01-2022 kl. 13:57

Hej Jørgen,

Cyklisterne placerer sig lige præcis hvor de skal - længst til højre i lige-ud-sporet. Enhver cyklist ved, at det er det sikreste sted at placere sig i sådanne kryds, og det er tilladt ifølge loven.

At du ikke kender færdselsloven på det punkt, og formodes at besidde et kørekort, er vel ikke det bedste argument for flere kurser og kørekort.

Det er et tungt trafikeret kryds, hvor man i stedet for at tage hensyn til de rigtigt mange cyklister med 2 meter bred cykelsti, har prioriteret 4 vejspor a 4 meters bredde. Det er problemet.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

21-01-2022 kl. 14:51

Hej Johannes.

Ja det kan være at det er tilladt i følge loven.

Men jeg kunne aldrig selv drømme om at holde imellem 2 store busser eller lastbiler med ½ meters til hver side, for at spare 1 minut, så vil jeg hellere tage det sikre valg og
holde ved kantstenen bagerst og vente på der ikke er flere biler som tager et højresving og så selv køre over krydset - og det er lige så korrekt og lovligt i følge loven.

Og det er jo præcis argument for at man skulle tage et cykelkørekort, så alle kan få
genopfrisket reglerne og blive orienteret om evt nye regler osv.

Heller ikke pointen i min skrev om artiklen, men at cyklisten overhovedet ikke tager ansvar og bare siger at hendes liv er i andre hænder, totalt tåbeligt kommentar.

Mvh Jørgen

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

24-01-2022 kl. 12:41

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Hej Johannes.

Ja det kan være at det er tilladt i følge loven.

Men jeg kunne aldrig selv drømme om at holde imellem 2 store busser eller lastbiler med ½ meters til hver side, for at spare 1 minut, så vil jeg hellere tage det sikre valg og
holde ved kantstenen bagerst og vente på der ikke er flere biler som tager et højresving og så selv køre over krydset - og det er lige så korrekt og lovligt i følge loven.

Og det er jo præcis argument for at man skulle tage et cykelkørekort, så alle kan få
genopfrisket reglerne og blive orienteret om evt nye regler osv.

Heller ikke pointen i min skrev om artiklen, men at cyklisten overhovedet ikke tager ansvar og bare siger at hendes liv er i andre hænder, totalt tåbeligt kommentar.

Mvh Jørgen

Jesus - så du mener seriøst at cyklister, der skal ligeud skal vente på at alle højresvingende biler er kommet forbi. Du bekræfter virkeligt alle fordomme om småt begavede bilister. Måske du skulle hoppe på cyklen og få forbedret blodomløbet til hjernen.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

24-01-2022 kl. 13:41

Hej Jesus.

Det mener jeg bestemt man skal gøre.

Gør du bare det som du synes bedst, du bestemmer selv over dit sølle liv.

Jeg skal ikke holde som skrøbelig cyklist imellem 2 store lastbiler eller busser.

Og du ved godt hvad der sker når en bus drejer til højre ?

Nej sikkert ikke - men så svinger bagenden ud til venstre og kan ramme en cyklist
som holder på midterstriben.

Men du er nok en vigtig person som ikke har tålmodigheden til at vente 1 minut.
Og er sikkert også den type som kører helt op i røven på os andre bilister.

Det fornemmer man ihvertfald på din skrivemåde.

Så bare stik piben ind.

Dette indlæg blev 24-01-2022 13:41 redigeret af dets forfatter.