Bilbasen Forum
Svineri
Profil slettet
23-09-2017 kl. 22:05
Sikke noget svineri:
http://www.jv.dk/indland/Bilister-klager-over-fartkontrol-Politiet-lagde-en-blitz-faelde/artikel/2542770
Hvad er meningen med at sætte farten ned til latterilige 50 km på en motorvej fordi politiet skal
holde en lastbilkontrol og så samtidig sætter 2 pengemaskiner op ?
Hvor er FDM, hvor er retssikkerheden for billister i DK, der må jeg give bilisterne ret og forstår
slet ikke at regeringen og folketinget ikke griber ind over for politiet, de har jo taget magten snart.
Suk suk og 3 gange suk.
Profil slettet
24-09-2017 kl. 10:03
Men i tilfældet her med razzia er det helt galt.
Det som jeg tror er at er at nogle politikadetter har været med til at opsætte informationstavlerne.
De har så sat hastigheden ned fra 110 til 80 km og så igen fra 80 til 50.
Bilisterne har så kunne se skiltet med 80 km men ikke 50 km skiltet da
man ikke har kunne se det for køen af lastbiler som holdt stille i højre bane.
Politikadetterne har så glemt at sætte samme 50 km i venstre side af motorvejen
således at bilisterne kunne se det 50 km skilt, da de jo netop kørte i venste side.
Ellers vil 880 bilister jo ikke bare køre forbi med 70-80 km i timen, som de selv skriver.
Og derfor vinder de også retsagen og får annulleret bøden og evt klip i kørekørtet.
H P
bruger siden
06-01-2004
24-09-2017 kl. 15:01
Ja, det er da flot at basere en artikel på 2 utilfredse "kunder"
Jeg vil vædde på at politiet, som altid, inden de sætter fotovognen op, har kørt strejkningen og har tjekket skiltningen.
Spis nu lige rugbrød til, inden du himler op om " pengemaskiner"
Dette indlæg blev 24-09-2017 15:04 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
24-09-2017 kl. 16:53
Henrik P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
"det mener 2 billister som avisen har talt med"
Ja, det er da flot at basere en artikel på 2 utilfredse "kunder"
Jeg vil vædde på at politiet, som altid, inden de sætter fotovognen op, har kørt strejkningen og har tjekket skiltningen.
Spis nu lige rugbrød til, inden du himler op om " pengemaskiner"
Jo men hvis det var dig som stod til at skulle tage teoriprøve og praktisk prøve og få 3 års betinget og en bøde på 4500 for noget som er uretfærdigt som at køre 75 km hvor man troede man måtte kører 80, vil du så bare være glad og tilfreds ?
Nu holdt fotovognen jo altså 200 m før ophævelsen af de 50 km zone eller køen af lastbiler, kan det kaldes sikkerhed eller pengemaskine - vælg selv ?
Og avisen kan jo ikke tale med alle 880 personer, så vil det jo blive en lang artikel.
Ja Politiet eller kadetterne, lad os håbe det er de sidste har formentlig kørt strejkningen igennem inden, men det har jo været før alle lastbilerne var der og så
kunne det 50 km sikkert sagtes ses.
Men loven er at der skal være skilte i begge sider og hvis 880 personer har set
det 50 km skilt hvis det var der - så er bøden helt i orden fra mit synspunkt, men det
tror jeg bare ikke.
Bliver spændende at følge retssagen.
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
27-09-2017 kl. 16:26
Vel ok skiltning med 110kmt/80kmt/50kmt i begge vejsider så der kommer nok ikke noget ud af evt. klagesager. Der er mange skilte på kort afstand, ja, men man skal da være ret uopmærksom eller køre alt for tæt bag en stor lastbil, hvis man ikke har set skiltningen
Mon ikke mange af fartbøderne skyldes, at folk har accelereret, før zonen med hastighedsbegræsning bliver ophævet....
T i
bruger siden
17-06-2006
27-09-2017 kl. 18:01
Var det den med fjeren og de fem høns?? ;-)
Dette indlæg blev 27-09-2017 18:01 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
28-09-2017 kl. 07:55
Men gud ved om de laver sådan en video hver gang eller kun i det her tilfælde forbi de bevist havde sat ATK vognen op 100 m før hastigheden igen var sat op til 110 km og
de formentlig viste at mange vil brokke sig over det ?
Men hvorfor sætte en ATK vogn op 100 meter før man igen må køre 110, pengemaskine eller sikkerhed - stem selv på det rigtige?
Svineri og atter svineri
Dette indlæg blev 28-09-2017 07:58 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
28-09-2017 kl. 10:30
Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017
skrev:
Fotovogne er sådan set okay.
Men i tilfældet her med razzia er det helt galt.
Det som jeg tror er at er at nogle politikadetter har været med til at opsætte informationstavlerne.
De har så sat hastigheden ned fra 110 til 80 km og så igen fra 80 til 50.
Bilisterne har så kunne se skiltet med 80 km men ikke 50 km skiltet da
man ikke har kunne se det for køen af lastbiler som holdt stille i højre bane.
Politikadetterne har så glemt at sætte samme 50 km i venstre side af motorvejen
således at bilisterne kunne se det 50 km skilt, da de jo netop kørte i venste side.
Ellers vil 880 bilister jo ikke bare køre forbi med 70-80 km i timen, som de selv skriver.
Og derfor vinder de også retsagen og får annulleret bøden og evt klip i kørekørtet.
.............
Jo men hvis det var dig som stod til at skulle tage teoriprøve og praktisk prøve og få 3 års betinget og en bøde på 4500 for noget som er uretfærdigt som at køre 75 km hvor man troede man måtte kører 80, vil du så bare være glad og tilfreds ?
Nu holdt fotovognen jo altså 200 m før ophævelsen af de 50 km zone eller køen af lastbiler, kan det kaldes sikkerhed eller pengemaskine - vælg selv ?
Og avisen kan jo ikke tale med alle 880 personer, så vil det jo blive en lang artikel.
Ja Politiet eller kadetterne, lad os håbe det er de sidste har formentlig kørt strejkningen igennem inden, men det har jo været før alle lastbilerne var der og så
kunne det 50 km sikkert sagtes ses.
Men loven er at der skal være skilte i begge sider og hvis 880 personer har set
det 50 km skilt hvis det var der - så er bøden helt i orden fra mit synspunkt, men det
tror jeg bare ikke.
Bliver spændende at følge retssagen.
Ja dokumentationen er i orden, god video og bøderne er i orden.
Men gud ved om de laver sådan en video hver gang eller kun i det her tilfælde forbi de bevist havde sat ATK vognen op 100 m før hastigheden igen var sat op til 110 km og
de formentlig viste at mange vil brokke sig over det ?
Men hvorfor sætte en ATK vogn op 100 meter før man igen må køre 110, pengemaskine eller sikkerhed - stem selv på det rigtige?
Svineri og atter svineri
Først er skiltningen ikke i orden? Det var den så alligevel!
Så er det afstanden til ophævelse af begrænsning. Først er den 200m, så er den 100m? (Herudover måles hastigheden før ATK vognen, hvilket lægger yderligere afstand til ophævelse af begrænsningen... (og begrænsningen gælder i øvrigt helt hen til skiltet...))
Beklager, men argumenterne holder ikke helt.....
Politiet har i øvrigt udsendt en banebrydende vejledning til hvordan man undgår bøder: https://twitter.com/NjylPoliti/status/911155703909371904/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fekstrabladet.dk%2Fbiler%2Fpolitiet-afsloerer-smart-metode-saadan-slipper-du-for-boeder-fra-fotovogne%2F6840412