Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Spørgsmål vedr. dæk kvalitet. Er jeg blevet 'snydt'?

Daniel Y

Daniel Y
bruger siden
30-10-2020

30-10-2020 kl. 20:19

Hejsa, jeg havde en punktering på det ene bagdæk, som jeg gerne vil have lappet, men det lokale dækcenter mente ikke den kunne lappes gundet belligenhed af punktering og at begge bag dæk skulle skiftes.

Jeg fik pris på 2 dækskift med afbalancering for lige under 1000kr. (175/64 R14) VW UP.

De dæk jeg fik er nogle Hi Fly HF201 sommerdæk. Når jeg søger om dem på nettet så skriver folk ikke pænt om dem og de har meget ringe andmeldelser. Nogle skriver de er livsfarlige og det bekymre mig lidt.

Således er mit spørgsmål om jeg skal punge ud og skifte igen til noget mere kendt som Bridgestone/Goodyear eller om det ikke har den store betydning?

På forhånd tak.

Dette indlæg blev 30-10-2020 23:53 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Daniel Y

Daniel Y
bruger siden
30-10-2020

30-10-2020 kl. 23:01

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Danni Ymer, du er blevet jøbbet bigtime 🤣

:( Nu er det gyldne spørgsmål om jeg igen igen skal skifte dæk eller bare acceptere det der er på.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-10-2020 kl. 23:35

Kører du pænt, eller er det en sort UP, der kan køre satans hurtigt(men må være ganske ubehageligt i den sardindåse).

Hvis det første så lev med de dæk. Hvis det sidste så er de nok slidt ned om 3 uger alligevel.

Forøvrigt skal du enten på vinterdæk lige som snart eller have helårsdæk på,hvis du enten kun kører bykørsel eller kan lade den stå hvis der er snefald eller islag.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-11-2020 kl. 17:40

Ved ikke om du ligefrem er blevet snydt, men du er blevet vejledt dårligt og du kunne i hvert fald have fået bedre dæk for samme pris (en søgning viser at gode sommerdæk i den dimension fås fra 300-350,-).

Det er altid en god ide at læse dæktest inden køb og som regel holde sig til premiummærkerne. De koster måske en anelse mere, men til gengæld er det generelt god kvalitet/præstation.

Læs nogle "autoriserede" dæktest og afhængigt af hvad de siger, kan du jo overveje om de skal skiftes. Uanset ville jeg nok ikke beholde dem til de er slidt ned....