Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sommerdæk til Skoda Octavia

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2012 kl. 16:41

Jeg ved, at jeg er ude i god tid, men alligevel..... Jeg har en Skoda Octavia 1,8 TSI, der kører på orginale 17' sommerhjul med Michelin dæk 225/45. Dækkene larmer meget ved alle hastigheder. De har gjort det næsten fra ny af. Det er ligefrem en fornøjelse at få vinterdæk på, som er 195/65. Jeg skal have skiftet mine Michelin sommerdæk, men hvad skal jeg købe i stedet for? Jeg har set på Pirelli Cinturato P7, som vandt en dæktest for et par år siden. Er der nogle, der har erfaring med det dæk eller andre dæk, der kan anbefales?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Bjerg

Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006

20-01-2012 kl. 17:35

Goodyear F1 Assymetric er også et super dæk. Ellers er jeg enig i betragtningerne omkring Continental.

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

20-01-2012 kl. 18:04

Jeg ville vælge Conti. Har haft dem på en del biler, og meget tilfreds. På Golf 5 havde jeg Pirelli potenza - mange km i dem, men de støjede meget.
Når jeg skal have dæk til sommer, så bliver det conti.
Så det er min anbefaling...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-01-2012 kl. 00:10

Hold dig til Conti dæk både vinter og sommer

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-01-2012 kl. 03:37

jesper burkarl skrev:
jeg siger os conti super godt dæk slidstærkt og lyd svagt super lækkert at køre med, bedst til sommer jeg synes ikk så godt om deres vinterdæk jeg smed mine ud sidste vinter da det næsten var som at køre på sommerdæk i sneen og så købte jeg et sæt kleber vinterdæk de larmer lidt men jeg kan bedst li og ha masser af greb.

Hvad var det for conti dæk der ikke var gode, 800ts eller830 ts

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2012 kl. 08:09

Tak for de gode råd. Det bliver enten Pirelli eller Conti.

PS. har lige fået nye vinterdæk, Conti TS830. Det er en fornøjelse! Kender dog ikke slidstyrken endnu af gode grunde.