Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Slidte gummiknapper på Peugot bilnøgler - hvad gør man?

Bjørn Dirchsen

Bjørn Dirchsen
bruger siden
11-04-2006

19-08-2010 kl. 19:22

Hej, Jeg har en Peugoet 407 fra '05. Begge bilnøgler's gummi er slidt helt igennem så man kan se ind til printet. Folde-ud mekanismen er også meget slidt (nøglen hænger og dingler 1cm ud af siden). Værkstedet siger at det er en ny nøgle + programmering der skal til - det koster 800kr/nøgle. Begge nøgler virker fint - både fjernbetjening, nøgle og startspærre så jeg kan ikke få mig selv til at betale 800 kr for 1 stk. gummiplade og 2 plastikskaller. Findes der ikke en anden løsning? Venlig hilsen Bjørn Dirchsen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

19-08-2010 kl. 20:05

Hej Bjørn.

I min optik er det billigt sluppet, hvis du kun skal af med kr. 800,- pr. nøgle! Det er selvfølgelig lidt ærgerligt, at kvaliteten på nøglerne ikke er bedre, men når skaden nu er sket...

Jeg købte for et par år siden en Golf IV af en forhandler, hvor der kun var én original nøgle med og jeg fik aftalt med forhandler, at jeg skulle have en nøgle mere. Det krævede en udskiftning af den tilbageværende org. nøgle, dvs. to nye nøgler + en omkodning af bilens startspærre, hvilket løb op i kr. 5000,-.

Renault tager f.eks. også små kr. 8000,- for udskiftning af deres nøglekort, så andre mærker taget i betragtning, er det vist ikke så slemt hos Peugeot!

Mit råd er, at få skiftet nøglerne, inden de helt holder op med, at virke!

MVH Morten

Bjørn Dirchsen

Bjørn Dirchsen
bruger siden
11-04-2006

19-08-2010 kl. 20:35

Hej Morten,

Det må vist være med en komplet omkodning af startspærren hvis prisen er 8.000 kr. Jeg fik en ny nøgle til min Renault fordi den anden var bortkommet og der skulle jeg slippe 1.500 kr.

Så set i dét lys, så er 800 kr billigt - det er jeg helt enig i.

Men nu gik det også mest på at jeg har 2 nøgler der virker - de er bare fysisk slidte og så er 800 kr alligevel meget for en gang plastik :)

VH Bjørn

Bjørn Dirchsen

Bjørn Dirchsen
bruger siden
11-04-2006

19-08-2010 kl. 22:30

Har allerede sendt dem en mail. Super link (selvf. ærgeligt hvis de koster 3.000 kr for et hus, men alligevel). Det lyder stærkt lovende alligevel.

Takker!

Bjørn Dirchsen

Bjørn Dirchsen
bruger siden
11-04-2006

19-08-2010 kl. 22:31

Ja, det er helt vildt hvad de kan tillade sig at tage for det. Der er elektronik i nøglen for nada, altså. En lille chip der kan sende en kode + en lille radiosender. Produktionsomkostningerne er næsten lig 0.

Jeg synes det er rent tyveri.

VH Bjørn

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2016 kl. 13:37

Nu har i jo nok tået løst problemerne med fjernbetjeninger (håber jeg) da det jo er en del år siden der er lavet indlæg ( 2010 kan jeg se :-) )

Men ellers for nye der kigger forbi, prøv at se på www.cp-import.dk

Dette indlæg blev 28-11-2016 13:56 redigeret af dets forfatter.