Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Service i Tyskland - Terminalen vs. Albert Bauer GmbH

R P

R P
bruger siden
19-09-2003

22-10-2010 kl. 20:41

Hej Forum, Hermed endnu et eksempel på service i Tyskland. Jeg har en Mini Cooper, der skulle have lavet stort service, og motiveret af, at Terminalen i DK estimerede en pris på ca. 6500 kr., kontaktede jeg Albert Bauer GmbH, aut. BMW og Mini forhandler i Flensborg og aftalte tid samt pris. Min oplevelse af processen fra aflevering til afhentning (inkl. den betalte taxatur ind til Flensborg by) er uden sammenligning med danske forhold. Der blev desuden lavet mere end aftalt - uden merpris. Jeg kan registrere, at det langtfra kun er hos Mini og BMW forhandlere, at der store besparelser og gode serviceoplevelser at hente i Tyskland - og i Sverige for så vidt. Derfor en stor opfordring til at krydse grænsen, når du skal have lavet service på din bil. Det kan i de fleste tilfælde betale sig. /Lars P NB: Jeg betalte 3700 dkr. hos Albert Bauer GmbH for et stort service inkl. motor-, gear- og og bremseolier, div. filtre m.v.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2010 kl. 22:40

Jeg vil godt vove den påstand, at der er lige så stor forskel på både tyske, svenske, polske o.m.fl. autoværksteder, som der er på de danske.
Og ja, det er billigere i bl.a. Tyskland i fht. Danmark. Sådan er det med de fleste varer, hvilket vi bl.a. kan takke vores høje lønninger, skat, moms m.v. for.
Så der er vel ikke så meget hokus pokus i din oplevelse?

R P

R P
bruger siden
19-09-2003

23-10-2010 kl. 23:12

Næ, der er ikke meget nyt under solen her, men forhåbentlig kan det animere andre bilister til at følge eksemplet.

M.h.t. det økonomiske aspekt i mit indlæg så er den pointe ment sekundær. Mit primære mål er, at sætte fokus på den service man som bilist ofte oplever på danske, i dette tilfælde, Mini og BMW værksteder. En service som ofte står i skærende kontrast til tilsvarende værksteder i Tyskland og Sverige. Prisen er svær at ændre på for danske værksteder. Serviceniveauet derimod er en helt anden og betydelig mere overkommelig opgave. Så hermed en opfordring såfremt en fortsat udflytning af danske værkstedsopgaver skal undgås.

Michael Bitsch Johansen

Michael Bitsch Johansen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2010 kl. 08:16

Hej

Jeg er overbevist om, at jeg også kører til Tyskland, når jeg skal have lavet service på min BMW E60. Priserne i DK er simpelthen alt alt for høje og helt urimelige.

Ved terminalen koster et olieskift kr. 2.700 !!!!

Har kun hørt gode erfaringer mht. service i Tyskland.

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2010 kl. 12:32

Næh .... skal der være det Morten.
Hvorfor har Lars Pedersen ikke lov til at fortælle om det der for ham er "en positiv oplevelse" ??

Der er sikkert jantelov nok i andre forbindelser, så lad os nu ikke harcellere over en mand der synes at han har fået en god oplevelse som han gerne vil dele med os andre. ?