Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Salg af bil privat - sikring for modtagelse af penge

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

28-06-2007 kl. 10:42

Hej, Jeg har indgået en aftale med en køber til min bil (privat handel). Han vil gerne hente bilen i weekenden. Er der noget jeg skal passe på for ikke at blive snydt? Jeg har tænkt mig nedenstående fremgangsmåde: - Jeg har sagt at jeg ikke vil modtage kontanter - kun en banknoteret check udstedt til mig personligt - Vi udfylder sammen en salgsaftale hvori der står at han skal omregistrere bilen inden 3 uger. - Når bilen er afhentet ringer jeg og informerer mit forsikringsselskab. - Er der noget jeg har overset? På forhånd tak. Mvh/Emil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

28-06-2007 kl. 11:42

Kontanter er da også ganske fint.

Jeg kan i øvrigt anbefale at printe FDM´s slutseddel ud og udfylde den.
Nem at forstå. Og er brugbar.

Skriv evt tidspunkt på slutsedlen, hvornår han overtager den.

mvh Martin

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2007 kl. 16:23

Få omregistringpapir på motorkontoret og lad køber komme med et forsikringsbevis, put så fire dele: registeringsattest, omregistreingsattest, forsikringsbevis og en check i en konvolut og send det med posten til et motorkontor nemt enkelt og effektivt.
PS: få selv fat på et forsikringsbevis og kom køber til hjælp hvis han hovsa lige har glemt at få fat i et og tilbyd at betale omregistringen de penge er givet godt ud.

bruger siden
11-12-2004

28-06-2007 kl. 17:45

I tager fejl.

Hvis køber og sælger har skrevet under på slutseddel. Så kan det ikke volde problemer for sælger, selv om køber smadrer bilen efter en uge.
Slutsedlen er juriisk bindende.

Det blev jeg garanteret af mit forsikringsselskab da jeg solgte min bil privat. Derfor kan jeg på det kraftigste anbefale at bruge FDM´s slutseddel, som du kan downloade på deres hjemmeside.

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2007 kl. 18:08

Indtil bilen er ejerskiftet kører køber på sælgers forsikring. Forsikring og ejermiljøafgift betales ligeledes af sælger indtil bilen er ejerskiftet. Det giver utroligt meget bøvl, hvis køber "glemmer" at omregistrere bilen. Hvis køber glemmer at ejerskifte, skal man på motorkontoret med dokumentation for at bilen er solgt og den vil herefter blive afmeldt, så derfor er fremgangsmåden med korrekt udfyldt forsikringsbevis, grøn anmeldelse (husk underskrift og cpr), original registreringsattetst (hvis ny type både del 1 og2) samt en check 1180,- eller kontanter og så til nærmeste motorkontor. Selve betalingen med en banknoteret check eller hvis det er en billigere bil kontanter bør jo være sikker.

Men mit råd er: Lad ikke omregistrering være op til køber.

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2007 kl. 09:01

Jeg har altid handlet kontant og en bankcheck er ikke 100 % sikker, den kan blive spærret.

Det med at blive overfaldet, ja det kan man, men man kan sgu da også blive kørt ned på vej ned i banken med checken ?????

ALTID KONTANT, så har du pengene og hvis køber ikke omreg. bilen efter de 3 uger, så melder du bare sagen til politiet, så henter de bilen.

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2007 kl. 22:55

...omreg. koster slevfølgelig 380,- den smuttede i farten.

jer er ofte på motorkontoret og der er tit nogle der har det problem at den nye ejer ikke har fået bilen omregistreret.