Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2017 kl. 20:02

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2017 kl. 21:29

Håber dog ikke det går ud over Mercedes at de har benyttet den lille 1.5 diesel fra Renault, hvis den også er en fusker maskine.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

16-03-2017 kl. 08:16

Føj for et svineri og artikler i dag omtaler at det ikke engang bare er dieselmaskinerne men også benzinmotorene.(modsat VW, hvor det kun er diesel)

Men lad os se hvad de bliver dømt for man kan konkludere noget specefikt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2017 kl. 15:28

Tja hvis de bliver dømt er der nok ikke råd til at købe Opel og hele den franske økonomi går falit.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2017 kl. 15:43

Men heldigvis er VW kommet over det og med stor succes:

https://www.dr.dk/nyheder/penge/efter-dieselgate-volkswagen-vokser-i-danmark

Være med franskmændende som siger: 'vi har ikke fusket med Renault' med
fingerne nede i kagedåsen eller nærmere bilens elektronik :-)

Og så i hele 25 år, flovt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-03-2017 kl. 17:02

Vi er i Danmark uhyggelig hurtige til at dømme andre.

Renault er mistænkt for fusk, men de er endnu ikke dømt skyldige af nogen domstol.

VW bleb onsdag morgen ransaget af 70 betjente, men det er stadig det gamle spøgelse om dieselgate der spøger, og det drejer sig om biler fra 2009-2015.

Jeg tror ikke der er nogen, der ikke har snydt ,bare en lille smule, for at overholde og præge kommende lovgivning, og derved på papiret være foran de andre.

Af K S´s link fremgår det at VW trods krisen var den største bilkoncern i December 2016. så fusk og snyd præller åbenbart af på de fleste.

Jeg tror folk køber bil med følelser for formgivning og inteiør og ikke med følelser for Noxgasser og Co2.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2017 kl. 18:37

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Glæd dig nu ikke for tidligt - foreløbig er det som bekendt kun VW/Audi, der er dømt - og de er slet ikke færdige med at afdække deres fusk endnu: http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2017/03/15/70-tyske-efterforskere-ransager-volkswagen-efter-gasbedrag-ny/13553936

Måske skulle du prøve at sætte dig lidt ind i tingene?

Vi har forstået, at du hænger fast i gamle fordomme om biler og nationalitet og åbenbart har et tæt forhold til VW.

Okay ja det link havde jeg ikke googlet mig frem til.

Men nu handler det jo om at Renault skal have en masse velfortjente klø.

Og VW har været igennem møllen og har taget deres ansvar og straf.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2017 kl. 20:24

Elsker det her forum, det er ligesom ekstrabladets Nationen, bare om biler.

Nå, men tænker lidt, at hvis VW ingeniørerne ikke kunne skrue en motor sammen som overholder emissionskravene, så er der rimelig sandsynlighed for at resten heller ikke kan.
Opel, Chevrolet, GMC, Buick, Daimler, Fiat, Chrysler, Mitsubishi og PSA har alle haft fingrene i kagedåsen.

Dette indlæg blev 16-03-2017 20:31 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2017 kl. 07:36

Glemt at om VW i denne tråd.

Det handler om mærket Renault, som ikke i 25 år har kunne producere
en motor med nogenlunde hk og emmissionskrav uden at fuske, altså deres
teknologi er gammel, sandt men sørgeligt desværre..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

17-03-2017 kl. 16:15

Selvfølgelig skal vi holde os til fakta.

Fakta er at VW er dømt for at fuske med udledningen, og de undersøges stadig, men det er de samme biler fra 2009-2015 der undersøges. Ikke de nye motorer.

Renault er ligesom Fiat under mistanke, men endnu ikke dømt af en domstol.

Grunden til at det er gået så hårdt ud over VW først, tror jeg skyldes de er de største aktører inden for diesel motorer i USA hvor det hele startede. Og fordi VW fremhævede diesel som værende mere miljøvenlig end benzin.

Mange biler lever ikke op til de fabriksopgivende tal.
Og det er da også FLOT at en bil der er opgivet til at kører 22 km/l faktisk kører 17.

Men jeg må indrømme at jeg endnu efter 1 år og 51000km i min nuværende Audi A6 2,0 TDi der er opgivet til 16,4 ikke har været under 15 km/l, men ofte over 17 km/l målt på en hel tankfuld. og det er vel at mærke med både lidt bykørsel en del landevejskørsel og meget motorvejskørsel med 130 km/t

At VW har massive kvalitetsproblemer må stå for skriverens egen regning.

VW har ganske rigtig mange kvalitetsproblemer, eller det hører vi i hvert fald, men der står VW-Audi Skoda-Seat på ca hver 4 (25%) af alle biler i Danmark, så måske det har noget af skylden.

Der sælges ikke en eneste avis på at skrive om problemer for et bilmærke med 2-5 % af samtlige biler i landet

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

17-03-2017 kl. 18:47

Jeg skriver i mit indlæg at VW har ganske rigtig mange problemer, men at kalde dem massive er efter min mening i overkanten.

Med en markedsandel på ca 25% vil en fejlprocent på op til 5 % være mange biler, men det mener jeg stadig ikke er massiv.

Med hensyn til årgangene af de biler der undersøges ved den netop overståede ratzia fremgår det af det link du selv lagde op, at det drejer sig om biler fra 2009-2015 så jeg gætter ikke.

Ganske rigtig er min bil af lidt ældre dato, og den forrige var fra 1995, men den kørte til gengælg også forrygende.trods sine 20 år.

23 km/l i den nye A6 lyder ganske rigtig i overkanten, men jeg har hørt om flere der opnår over 20,
Jeg tror forskellen er størst på små biler, eller små motorer, der skal arbejde forholdsvis meget for at holde motorvejshastigheden.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2017 kl. 19:31

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvad er helt præcist dit problem?

Vi har forstået, at du er meget forelsket i VAG og gerne vil have flyttet fokus, men indtil der foreligger beviser og en dom, er det, du kalder "sandt" jo stadig gætterier.

Har de fusket? Det ved jeg ikke - måske har de fusket ligesom bl.a. VAG (der jo trods alt har fået adskillige domme - men som slet ikke er færdige med at blive undersøgt endnu) - måske ikke.

Hvad angår "nogenlunde hk", er det lidt morsomt - hvis man f.eks. ser på VW's bovlamme 1.6TDI på 115hk/250Nm vs. Renaults 1.6dci på hhv. 130hk/320Nm eller 160hk/380Nm, så tyder det vist på, at Renault har fint styr på at bygge motorer. At Renault samtidig ikke har problemer med holdbarheden på hverken motorer eller gearkasser, står jo i skærende kontrast til VW/Audi, der har kæmpet med kvalitetetsproblemer på TSI/TDI motorer og såvalg automatiske som manuelle gearkasser.

Lad os nu forholde os til fakta istedet for følelser:



VAG har erkendt en række forhold og er under efterforskning for andre.

Andre fabrikker - herunder Renault og Fiat - er under mistanke, men er pt. ikke dømt. Flere vil sandsynligvis støde til. Når og hvis de bliver dømt, kan vi jo kigge forarget på dem og håne dem, indtil da må domstolene have lov til at arbejde.

Der er ingen tvivl om, at de officielle forbrugstal - fra alle - er meget langt fra, hvad der kan opnåes i virkeligheden, og forskellen er kun vokset over årene. Om det er sket indenfor eller udenfor reglerne, har jeg ingen idé om.
Jeg har selv en Grand Scenic III 1.6dci. Den afløste en tilsvarende bil med 1.9dci og stort set identisk ydelse (130hk/320Nm for 1.6 vs. 130hk/300Nm for 1.9). Resten af bilen er den samme (vægt, udformning etc.). Det officielle forbrugstal gik fra 17,9km/l til 22,7km/l - alene på basis af en anden motor (og lidt højere gearing). Helt som forventet kører den nye motor længere på literen - men slet ikke i nærheden af de officielle tal. I praksis er jeg i gennemsnit gået fra ca. 16km/l til ca. 17km/l med mit kørselsmønster. Det samme har man kunne se hos alle andre konkurrenter: gabet mellem teoretisk og praktisk forbrug er steget.

Gå venligst efter bolden som er Renault i den her tråd istedet for personen.

Og du skriver 'vi' så tror jeg du er helt alene her på bilbasen med dine holdninger.

Desværre ja

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-03-2017 kl. 08:15

Søren K. Olsen

bruger siden
30-09-2006

skrev:
Det er nok nærmere dig der er alene på dette forum - og heldigvis for det med dine "Nationen" indlæg og evne til at dømme på forhånd.

Hedder du i øvrigt Kim, eller måske nærmere Torben Henriksen? Synes at kunne huske nogle lignende indlæg omkring bl.a politibiler med det navn som trådstarter. Det var heller ikke ligefrem særligt seriøse indlæg. Beklager selvf. hvis jeg tager fejl, men ligheden synes bare slående.

Du må kalde mig hvad du har lyst til - jeg er sådan set ligeglad, jeg ved hvad jeg hedder - værre er det med aile de forkortelser, eks KS, er det en mand eller dame, findes personen overhovedet ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-03-2017 kl. 10:09

Utroligt at man kan skal blive kaldt troll fordi man er ny her på forum - men nu har jeg læst en del indlæg og ja en K S er der lige med det samme der bliver skrevet noget som ikke falder i hans (eller hendes) smag - det er sørgeligt.

Men artiklen eller indlægget her handler om at Renault skal hænges ud for at svine så meget med deres motorer i 25 år og ikke andet, det var det linket handler om.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-03-2017 kl. 14:40

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nu er du ikke ny på forum - du er genkendt med endnu en af dine mange profiler, du opretter dagligt, og som du har hærget forum med i årevis, så glem bare alt om at forsøge at spille "uskyldig".

Din agenda er altid den samme, men du har jo åbenbart ikke et liv.

Det er helt uaccepeltabelt det her, jeg sender en mail til bilbasen med din holdning til andre nye brugere, istedet for at trykke på 'anmeld', så håber jeg de tager affære.

Jeg kan se flere tilfælde hvor du tvinger brugere ud eller væk fra forum fordi man ikke
har samme holdning som dig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

20-03-2017 kl. 15:38

Profil slettet

bruger siden
20-03-2017

skrev:
Din frustration er fuldt ud berettiget, men du spiller din tid.

Den åbenlyst sindssyge Renault trold har lavet en lokumsaftale med Homorator.

Ergo har trolden frit spil til at beté sig præcis som den vil, og dermed er dette forum intet værd.

Råddenskaben længe leve.

Alle har ret til deres holdning, og ingen er blevet slettet for ikke at kunne lide Renault, VW eller andre mærker.
MEN når man ikke kan opføre sig ordentligt, og udtrykker sig som du gør her, så bliver man slettet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-03-2017 kl. 06:30

Hej

Nogen som har hørt noget nyt i den her sag ?

Den bliver vel formentlig lige så stor som VW og sagen må ikke bare forbilve ubemærket.

Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-03-2017 kl. 15:53

A R

bruger siden
01-01-2014

skrev:
Længe siden jeg var forbi dette forum sidst, men alt er ved det gamle, kan jeg se....

Hej.

Det var første gang i januar 2017 at Renault blev mistænkt for fusk, så længe siden er det nu ikke.

Hilsen Kim.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

24-03-2017 kl. 19:07

Kim Sørensen

bruger siden
06-03-2017

skrev:
Hej.

Det var første gang i januar 2017 at Renault blev mistænkt for fusk, så længe siden er det nu ikke.

Hilsen Kim.

Du har åbenbart ikke forstået indlægget fra A R.
Der henvises til den tone der bliver brugt her på forum, beskyldninger af den ene eller anden art, trolleri og religionskrig.

Når det så er sagt, så tror du vel ikke de franske myndigheder arbejder hurtigere bare fordi et par Renault-hadere råber op på et dansk bilforum.

I øvrigt er det gået din næse forbi, at også Fiat bliver undersøgt for fusk, både i Europa og USA?
Jeg syntes ikke at have set du har haglet dem ned.

Lad nu myndigheder arbejde, og om nødvendigt også domstolene. Hvis enten Renault eller Fiat, eller andre er skyldige, bliver de nok dømt.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-03-2017 kl. 20:03

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Du har åbenbart ikke forstået indlægget fra A R.
Der henvises til den tone der bliver brugt her på forum, beskyldninger af den ene eller anden art, trolleri og religionskrig.

Når det så er sagt, så tror du vel ikke de franske myndigheder arbejder hurtigere bare fordi et par Renault-hadere råber op på et dansk bilforum.

I øvrigt er det gået din næse forbi, at også Fiat bliver undersøgt for fusk, både i Europa og USA?
Jeg syntes ikke at have set du har haglet dem ned.

Lad nu myndigheder arbejde, og om nødvendigt også domstolene. Hvis enten Renault eller Fiat, eller andre er skyldige, bliver de nok dømt.

Hilsen Lars
Hej

Jeg har læst at Fiat og Chrysler også er under mistanke - men jo irelevant her.

Religionskrig - det er vist en privat sag og kommer ikke medlemmer af forum ved ?

Tror også der er mange som er trætte af K S erne mv, men de er her stadig.

Hilsen Kim.

Dette indlæg blev 24-03-2017 20:03 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg