Bilbasen Forum
Ridser i lakken
Profil slettet
22-03-2008 kl. 17:49
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
23-03-2008 kl. 18:05
1. Du vasker/renser ikke lakken tilstrækkeligt og slæber så snavset rundt. Skyl den grundigt inden du begynder at vaske.
2. Du bruger for lidt vand.
3. Dine klude er snavsede, evt fra rentørring andre steder på bilen. Brug i øvrigt et vaskeskind.
4. Din børste er ikke god nok.
Hvilken sæbe og hvilket vand du bruger kan jeg ikke forestille mig er årsagen.
Profil slettet
24-03-2008 kl. 10:12
Profil slettet
24-03-2008 kl. 11:24
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
24-03-2008 kl. 13:59
Der er mange gode råd i de forrige indlæg, så har ikke så meget mere at sige om børster og svampe.
MEN jeg har et par gode produkter jeg har haft stor glæde af (hader reklamer, men ved hvor mange penge man kan bruge på elendige produkter, så tilgiv mig):
- Simoniz Max-Wax
bedste og nemmeste bilvoks.. bliver ikke så megahård som Turtle og andre, og er pærenemt at få af igen, og så holder den længere).
- Nano behandling af lakken! (har prøvet de fleste mærker af dette, men holder mig nu til TC-Nano.. og nej jeg er ikke ven med firmaet, eller får penge for at sige det!).
Nanobehandlingen minimerer vaskeridser, og gør bilvasken nemmere (udover at den nærmest vasker sig selv hvis du kører 10 min ved 80 km/t eller mere i regnvejr!).
Dette er bare mine personlige erfaringer efter 22 år med biler, og der er sikkert andre meninger.. så tag dem ikke for mere end det.
Held og lykke.
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
24-03-2008 kl. 20:40
Men det kan jo være svært at få tid til altid at gøre det i hånden. Desuden kan en spuling af undervognen ( i en vaskehal) en gang om måneden f.eks. være ret godt i vintermånederne.
Men godt du har valgt metallic sort.. den holder trods alt bedre end alm. sort.
Held og lykke med det hele! Og tillykke med den nye bil :-)