Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2018 kl. 10:29

Hej

Faldt over dette link:

https://www.bt.dk/danmark/politiet-advarer-om-farlig-trend-dette-maa-du-ikke-goere-naar-du-passerer-en

Selvfølgelig at de klaphatte kommer med sådan en udmeldning.

Hvis man ved lidt om hvordan en fotovogn måler så er det klart at de ikke ønsker man skal sætte
farten ned når man møder en fotovogn, da målingen så bliver alt for lav.

En fotovogn laver måske 50 målinger på få sekunder og den tager gennemsnittet af målingen.
Og er man kommet til at køre eks 95 på 140 m afstand hvor man må køre 80 og slutfarten bliver sat ned
til eks 60 ca 5-10 meter før fotovognen så bliver gennemsnittet måske omkring de 75.

Og ja man skal holde afstand så man kan nå at bremse hvis en bil foran bremser fordi et barn
løber ud på vejen eller andet farligt som fotovogne etc.

At alle bilister så sniger sig forbi en fotovogn med 20-30 km i timen under det tilladte er sgu også trals som vi siger her i jylland.

God weekend.

Husk at melde ind på fartkontrol.nu så vi alle overholder hastigheden de farlige steder.

Lars

Dette indlæg blev 13-01-2018 10:30 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-01-2018 kl. 10:05

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
De fleste af dem er pengemaskiner. De gemmer sig bag plankeværker på ind og udfaldsveje, så de kan snuppe de stakler som ikke hugger bremserne i inden byskiltet, men lader farten trille af på de ofte lange lige stræk uden fare, eller som får accelereret lidt for tidligt for trufikafviklingens skyld. De står meget ofte disse gevinstsikre steder og ikke hvor der reelt kan være fare, som ved skoler eller steder med mange cyklister eller krydsende fodgængere. Så KS, sluk den anstrengende glorie, og ha forståelse for os som har praktisk erfaring fra vejene.

Mage til vås skal man lede længe efter.
farten dræber, læs selv statistikkerne over tilskadekomne i trafikken.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

14-01-2018 kl. 11:28

Man kan jo altid argumentere for,at de måles på steder som man mener er uhensigtmæssigt,men det berettiger da ikke for at bryde den hastighedsbegrænsning som er skiltet på stedet.
Det er ufatteligt at voksne mennesker vil udlevere sig selv som lovbrydere på et offentlig forum,men det fortæller måske lidt om den egoisme som omgiver dem.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

14-01-2018 kl. 14:40

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
De fleste af dem er pengemaskiner. De gemmer sig bag plankeværker på ind og udfaldsveje, så de kan snuppe de stakler som ikke hugger bremserne i inden byskiltet, men lader farten trille af på de ofte lange lige stræk uden fare, eller som får accelereret lidt for tidligt for trufikafviklingens skyld. De står meget ofte disse gevinstsikre steder og ikke hvor der reelt kan være fare, som ved skoler eller steder med mange cyklister eller krydsende fodgængere. Så KS, sluk den anstrengende glorie, og ha forståelse for os som har praktisk erfaring fra vejene.

Nu håber jeg at mine ca 50.000 km på vejene er erfaring nok til at måtte udtale mig.

Jeg mener, ligesom K S. at fotovogne kun er pemgemaskiner for de, der mener at de selv må bestemme farten, og ikke vil rettesig efter færdselsloven.

Tit og ofte bliver fotovogne opsat på opfordring af de beboere, der føler sig genert af for høj hastighed.
Hvis de ikke var gemt, ville de ikke få et realistisk billede af farten.

Der bliver i tråden henvist til Norge, hvor man skilter med fartkontrol, men ofte foregår denne kontrol over en længere vejstrækning, og det ville jo ikke være så godt for de, der kun overholder fartgrænsen 500m før og efter en fotovogn.

Fartgrænserne er lavet for trafiksikkerhedens skyld, man kan altid diskuterer om de er rimelige, men en overtrædelse ER en overtrædelse.

Inden nogen kommer for godt igang med "frælst" eller andet, så kører jeg også selv for stærkt en gang i mellem, og jeg har da også fået nogle fartbøder. MEN jeg har KUN mig selv at takke for det.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-01-2018 kl. 14:59

HELT enig med Lars.

Jeg kører også mange km. hvert år, og har fået et par fartbøder (godt og vel :-)

Men vælger at se indad og ærge mig over min egen dumhed, i stedet for at hyle op om pengemaskiner......

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2018 kl. 16:50

Hej

Endnu en klaphat her:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-12-faerdselsbetjent-afviser-at-betale-fartboede

Han har jo ingen situationsfornemmelse og burde sidde bag et skrivebord fremover, både for at lyve og sætte andres liv på spil som forsvarsadvokaten skriver.
Han skulle bare passe sit arbejde og køre til retsmøde uden at lave alt andet.

Spændende at se hvad dommer bliver den 19 januar.

Man kan jo blive ved og ved men at finde dårligheder i det danske færdelspoliti.

Suk, suk og atter suk

/Lars

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2018 kl. 17:08

Hej

Husk også dette:

http://www.beredskabsinfo.dk/artikler/her-er-politiets-nye-patruljevogn/

Og at de også har dem som civil politibiler, har bla set en sølv farvet en i dag.

Så ned med hastiheden hvis sådan en ligger bagved inden det er for sent.

Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-01-2018 kl. 17:17

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Mage til vås skal man led længe efter. Uopmærksomhed dræber !!!
husk det næste gang du sidder med din fedtede burger mens du sms’er og samtidig skælder børnene ud.......

Fart dræber !!, næsten 1/2-delen af alle dræbte i trafikken, skyldes at "morderen" kørte for stærkt.
Uanset hvor opmærksom man er, kan der ske noget uforudset i trafikken. (en bil er ikke overholder sin vigepligt, et barn der pludselig løber ud fra fortorvet o.l.)

Er man så også uopmærksom, så gør det nok ikke sagen bedre, så langt kan vi godt blive enige

Peter Christensen

Peter Christensen
bruger siden
07-11-2015

17-01-2018 kl. 23:44

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Nu blev jeg lige forvirret !? Det er da KS i samtlige versioner som er forum trollen her, ikk ?

Jo det har du vist ret i

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

18-01-2018 kl. 17:56

Søren K. Olsen

bruger siden
30-09-2006

skrev:
Lars Christiansen

bruger siden
31-03-2017

Hvis du i stedet for ville lægge din kriminelle løbebane bag dig, og overholde landets love og regler, så kan du være fløjtende ligeglad med, hvilken bil der kører bag dig - om det så er en sølvfarvet Folkevogn fra politiet eller en brun Simca fra vintageklubben.

Den sidste linie kræver da vist også, at man overholder fartgrænsen. Griner.

Jeg er lidt ked af at mit navn ligger så tæt på trådstarters et IA er byttet ud med et E i efternavnet.
Jeg håber alle kan se forskellen.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2018 kl. 16:44

Hej.

Hvor dejligt at læse at man trodsalt kan stole på det danske retsvæsen:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/landsretten-dommer-betjent-til-betale-fartbode

Han burde samtidig nedgraderes til skrivebordsarbejde for han har åbenbart
ingen dømmekraft og i princippet lyver om at have set en bilist uden sele.

Det er præcis sådan en type politimand man ikke vil møde den dag de nye
regler om klip i kørekørtet for at betjene en mobiltelefon indtræder.
Håber dog for retssikkerheden at der skal videobeviser til få at blive dømt
til et klip i kortet til den tid, for ellers kan en hver klaphat af en politibetjent
jo bare sige det som for godtbefindende.

Men glædeligt med dommen, dog synd at det skulle gå helt til landsretten
med alle de omkostninger det indebærer, håber dog han selv skal betale det.

Ha en dejligt og sikker weekend på vejene (håber vi ikke møder ovenstende betjent)

Lars

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2018 kl. 16:51

Om man fatter hvordan 500 kan ryge i fælden hos ATK klaphattene.... ?

https://www.fyens.dk/indland/Over-500-afsloeret-i-fartkontrol-paa-Storebaeltsbroen/artikel/3227028

Altså brug dog appen www.fartkontrol.nu så vil ingen af dem få en bøde eller køre for stærkt på de farlige vejstrækninger.

Og jeg kan sgu godt forstå at folk køre 130 km/t på de ca 20 km imellem sjælland og fyn, det er jo bare en motorvej uden tilkørsler eller frakørsler, så chancen for uheld er sgu lig med 0.

Dette indlæg blev 01-02-2018 16:52 redigeret af dets forfatter.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-02-2018 kl. 11:48

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Nå, ...... Og hvad så ? Mener du, at du er bedre end andre eller at dine meninger er mere rigtige end andres ?

Nej Jørn. Jeg er ikke bedre end andre, og mine meninger er ikke mere rigtig end andres.

Jeg forsøger dog at skrive i et sobert sprog, uden bandeord og uden at sjofle andre til med øgenavne som "Klaphat" og "Idiot" eller det der er værre.

Mine meninger er mine meninger, og de ændres ikke af andres udokumenterede påstande.

Jeg ktitiserer heller ikke bilmærker, bare fordi de er Tyske, eller Franske, eller Italienske eller noget andet.

Til gengæld er jeg tilbøjelig til at holde med Niels Simonsen i indlægget ovenfor.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2018 kl. 16:40

Endnu en møgsag for klaphattene:

http://politirapporten.nu/2017/02/bilister-knaldet-for-at-advare-om-fotovogn/

Der er vist snart ingen tilbage som har repsekt for klaphattene mere, når de
gør sådan nogle ting som dette.

Suk suk og atter suk.

Profil slettet

Profil slettet

08-02-2018 kl. 17:48

Sådan skal det gøres, stor ros til bilisterne for at bruge www.fartkontrol.nu og andre
forbyggende apps:

https://sn.dk/Naestved/Kloge-bilister-Kun-en-af-933-koerte-for-hurtigt/artikel/722804

Så kom nu alle sammen, få downloadet de apps og hjælp hinanden mere sikkert
igennem trafikken og få samtidig en tykkere tegnebog :-)

Profil slettet

Profil slettet

11-02-2018 kl. 20:17

I regn og slud skal fotovognen ud:

https://www.fartkontrol.nu/

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

13-02-2018 kl. 14:51

Irriterene fladpandet retorik som om rummet folder sig sammen og rum og tid ophører ved 90 km/t. Selvfølgelig kan der teoretisk set være en forhøjet risiko ved øget hastighed, men med den slags argumentation så ender vi med at køre 30 km/t - først der er sikkerhedsfundamentalisterne tilfredse. Som om der ingen omkostning er ved at køre langsomt.

Færdselsloven er den mindst respekterede lov i Danmark - overhovedet. Det overvågningsvandvid og bødecirkus som staten tvinger ned over deres borgere for at opretholde en lov som der er så ringe støtte til er en skændsel for vores retssamfund. Der vil altid være de enkelte som opfører sig åbenlyst uansvarligt - dem skal vi have fat i, men at udskrive tusindvis af bøder til folk som kører 120 på helsingørmotorvejen er simpelthen perverst.

På de strækninger hvor der er indført 130 overholder markant flere hastighedsgrænsen. Lad os få en hastighedsgrænse på 140 på motorvejene og 100 på landeveje så ville langt de fleste overholde den hastighed. Så kan vi bruge alle de penge vi idag spilder på fotofælder til at øge sikkerheden på vejene i form af bedre skiltning og øvrigt udstyr på vejene.

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

13-02-2018 kl. 22:10

Man læser hver eneste dag om at folk kører galt på vore motorveje,og når man ikke kan styre bilerne med de nuværende hastighedsgrænser,hvordan ville det så gå hvis hastighederne blev sat yderligere op ?