Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Plug-in-hybrid

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

23-10-2022 kl. 20:45

Hej, Når jeg kikker efter plug-in-hybrid oplyses der altid et vældig højt km/l -tal, men det er jo kun den første liter, hvor strømdelen har kørt en del, kan man et eller andet sted finde ud af hvad bilen kører på Liter nr 2, hvor der ikke er hjælp af el-moteren?

Dette indlæg blev 31-10-2022 13:17 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-10-2022 kl. 07:53

Det bliver ikke opgivet nogen steder.

Ved bykørsel og med mange nedbremsninger, vil du fortsat få lidt længere kørsel på literen end ved en bil uden batteripakke.

Dette fordi ved nedbremsninger eller bare løfte på speeder foden, så lader den på batteriet istedet for bare at smide bremse energien væk. Således vil der regenereres lidt af det tabte.

Min svigerfar siger han kan holde 28 kml ved landevejskørsel, efter hans Prius PHEV har tømt batteriet. Hvor de første 45-50 km er foregået på strøm. Men nu er en Prius også en ganske strømlinet dims. Dertil så overholder han hastighedsgrænserne efter GPS hastighed, altså eks 80+ fejlvisning ialt 85 kmt på Speedo.

Dette indlæg blev 24-10-2022 09:24 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2022 kl. 10:38

Nu skriver du ikke hvilken Plug-in du har kig på, jeg har kørt en del i C5 Aircross, både som benziner og som hybrid, og hybriden kørte ca. 2 km længere på literen uden strøm end benzineren.
Selv når man kører uden strøm, så opsamler den jo energi når du slipper speederen og ved nedbremsninger, som gemmes i batteriet som kan bruges ved igangsætninger eller køkørsel...