Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nexen/Roadstone - Vinter/Sommerdæk

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

28-10-2011 kl. 22:26

Er der nogen her som har erfaringer med Nexen/Roadstone dæk? f.eks. Nexen Winguard Sport 225/45 R17 94V <span>Er bekendt med at der er mange forskellige dæktest der skriver af Korea dæk skal man holde sig fra, men hvad siger virkeligheden, jer der har prøvet dem?</span>

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

28-10-2011 kl. 23:14

Undskyld mig Gert, men mener du virkelighed seriøst at du hellere vil basere dit dækindkøb på diverse subjektive meninger herinde end på objektive dæktest??

Personligt ville jeg ikke køre på "T-Hansen" dæk...

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2011 kl. 08:39

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk bruger de billige dæk, når man tænker på at det kun er hver 4-5 år man skal købe nye dæk og forskellen i kr/øre er ikke særlig stor fra de billige til et godt kvalitetsdæk.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

29-10-2011 kl. 10:15

Næ om det er seriøst eller jeg hellere vil køre på billige dæk er slet ikke mit spørgsmål, det er fordi jeg har læst på andre fora og en anden diskussion at der er nogle som har gode er faringer med billigere dæk så måske er det et spårgmål om holdninger, desuden er de ikke set ved THansen med ved Euromaster.

Ulrik W

Ulrik W
bruger siden
06-02-2011

29-10-2011 kl. 10:22

Hold dig nu fra de billige dæk. De kan hverken styre eller bremse når sneen først er faldet. Det er muligt at nogen synes de er ok ---- de har nok aldrig kørt på andet end de billige dæk fra Kina ... Men det er altså bare en sikkerhedsmæssig fattig vurdering. De dæk er og bliver noget billigt crap!

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

29-10-2011 kl. 10:32

Sagt i en pæn tone!! Ja det har jeg fattet at man ikke skal køre på billige dæk fra Kina, LÆS NU mit spørgsmål,,,, har i nogle erfaringer eller holder i fast i diverse dæktest og jeres egen overbevisning, som de personer der rakker ned på Franske biler hver gang der er nogen der spørger og de ikke engang selv har ejet en Fransk bil men kun hørt det fra nogen der kender en som har haft en. Nej jeg kører ikke fransk bil!!

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

29-10-2011 kl. 10:40

Gert Smed skrev:
Næ om det er seriøst eller jeg hellere vil køre på billige dæk er slet ikke mit spørgsmål, det er fordi jeg har læst på andre fora og en anden diskussion at der er nogle som har gode er faringer med billigere dæk så måske er det et spårgmål om holdninger, desuden er de ikke set ved THansen med ved Euromaster.

Om et dæk er godt eller ej jo ikke et spørgsmål om holdninger, men om målbare fakta som bremselængder etc. I den forbindelse kan man ikke bruge hvad diverse "tilfældige bilister" skriver på internetfora til noget som helst, jeg ville klart gå efter test resultater.

Når det er sagt er der jo forskel på "discount-dæk" nogle er utrolig ringe, mens andre er "middelgode" i forhold til de bedste dæk.
Jeg ville dog til enhver tid smide de relativ få ekstra kroner det kræver at få premiumdæk.
Pt. skal jeg eksempelvis have nye vinterdæk og kigger kun på top 5 i den seneste test fra FDM/ADAC, det er jo klart bevist i deres test at disse dæk klarer sig bedst i forhold til de andre dæk (og ekstra prisen er i øvrigt ret beskeden).

Dette indlæg blev 29-10-2011 10:44 redigeret af dets forfatter.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

01-11-2011 kl. 12:35

Gert Smed skrev:
Sagt i en pæn tone!! Ja det har jeg fattet at man ikke skal køre på billige dæk fra Kina, LÆS NU mit spørgsmål,,,, har i nogle erfaringer eller holder i fast i diverse dæktest og jeres egen overbevisning, som de personer der rakker ned på Franske biler hver gang der er nogen der spørger og de ikke engang selv har ejet en Fransk bil men kun hørt det fra nogen der kender en som har haft en. Nej jeg kører ikke fransk bil!!

Hej

Jeg _havde_ en bil med Roadstone sommerdæk. På tør vej var de gode, men (viste det sig) på våd vej stod de ikke ret godt fast. Så en relativ ukompliceret opbremsning, bliv pludseligt til en ubehagelig oplevelse; kørte op bag i den forankørende, og krøllede front og bil så meget at den blev erklæret totalskadet, og døtrene røg på Riget på spineboards til observation for piskesmæld.

Har aldrig siden så meget som overvejet at spare på dækkene, og kører nu kun på Continental, både sommer og vinterdæk.