Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Motorvarmer/oliefyr

Jonas Vitting

Jonas Vitting
bruger siden
06-12-2021

06-12-2021 kl. 17:22

Hey alle

Jeg har overvejet at få monteret et oliefyr i min bil, da det jo både er virkelig godt for bilen og ikke mindst er virkelig lækkert at sætte sig ind i en varm bil i frostvejr.

Jeg har undersøgt det temmelig meget på nettet, men jeg har lidt svært ved at finde steder der ikke tager små 20.000 for sådan et, inklusiv montering.

Så mit spørgsmål er om der er nogle bil entusiaster herinde, som kender et værksted eller forhandler der kan skrabe et par tusinde kroner af? Alle bud har interesse.

Det er en Opel Insignia stationcar 1,6 på diesel. Modellen er 2016

Mvh
Jonas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

08-12-2021 kl. 13:48

Glem prisen. Du bliver extremt glad for oliefyr, noget af det bedste tilbehør man kan få til en bil som ikke holder i garage eller carport.
30 min og bilen er 22 gr varm og motoren er varmet op samt is er helt væk fra ruderne.
Den bruger max 0.5 L diesel olie for sådan en opvarmning.

Jonas Vitting

Jonas Vitting
bruger siden
06-12-2021

08-12-2021 kl. 16:24

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Glem prisen. Du bliver extremt glad for oliefyr, noget af det bedste tilbehør man kan få til en bil som ikke holder i garage eller carport.
30 min og bilen er 22 gr varm og motoren er varmet op samt is er helt væk fra ruderne.
Den bruger max 0.5 L diesel olie for sådan en opvarmning.

Jeg kender godt funktionen i sådan et fyr. Rigtig nok er det virkelig rart med en opvarmet og afrimmet bil en kold vintermorgen. Men ikke desto mindre er det lige så godt at motoren er opvarmet og olien flyder uhæmmet gennem systemet fra det øjeblik man tænder bilen. Det er virkelig skidt for motoren med de kolde opstart :)..

Jonas Vitting

Jonas Vitting
bruger siden
06-12-2021

08-12-2021 kl. 16:27

Arne Eriksen

bruger siden
21-12-2020

skrev:
Ting koster. Det er jo en større montage og indgreb. kr 20.000 lyder meget rimeligt, især hvis det er incl. moms

Jeg er dog heldigvis ikke stødt på nogen der tager 20.000 ex moms. Det ville være lige til den gale side :)

Kjeld S

Kjeld S
bruger siden
20-06-2013

10-12-2021 kl. 14:37

Ja, det er de bedste penge, du kan bruge på ekstraudstyr 🚙🔥
Har haft det i de sidste 3 biler (27 år) de kører bare, fik skiftet vandpumpen på den, jeg havde i godt 14 år, ellers kører de bare (Webasto) gav 16.500.- på den i min Astra.
Og især på en Diesel, må det være ekstra sund for motoren.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

11-12-2021 kl. 15:29

Der er godt nok mange kloge åger på det ing.dk link om start og motorvarme :-)

Men her på forum har vi heldigvis kun 1 - mon han også har forstand på det her emne ?