Bilbasen Forum
Montering af nummerplade direkte i bagklap?
J R
bruger siden
13-12-2013
23-05-2017 kl. 12:00
Vi købte en C klasse i november.
Fik bilen leveret i forhandlerens ramme, nok ligesom 99% af alle andre biler.
Forleden fik vi så skiftet rammen.
Og der bemærkes det så at rammen var monteret normalt, men nummerpladen var skruet i rammen med så lange skruer at skruerne var gået direkte ind i bagklappen!
Forhandleren siger så det har været kutume i en årrække, for at sikre at nummerpladen sidder ordentlig fast?
Jeg har bare ikke før oplevet en nummerplade være skruet i rammen med så lange skruer, at de går ind i bagklappen?
Jeg er også sikker på Mercedes vil slå sig i tøjret, hvis det skulle opstå rust på bagklappen indenfor garantiperioden. " du kan jo ikke få dækket rustskader, når du skruer i vores vogn"
Hvad siger i andre kloge?
Jess
Dette indlæg blev 23-05-2017 12:22 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
23-05-2017 kl. 12:27
bruger siden
18-11-2016
skrev:
Det lyder godt nok som noget bullshit fra forhandleren! Jeg går ud fra at disse huller i bagklappen ikke er nogle fabrikslavede til formålet, men nogle, der er kommet som resultat af de skruer?
Det er klart skruehuller der er mast ind med en selvskærende skrue i en ganske jomfruelig bagklap.
Der er 4 sorte felter, der er beregnet til at monterer rammen. Disse var også benyttet til rammen. Men derudover var der skruet 1 skrue i nummerpladen helt ude i hver side. Beregnet til at montere nummerpladen i rammen. Men der er benyttet en selvskærende skrue, der var lang nok til at gå direkte ind i bagklappen, hvor det absolut ikke var hensigten.
Jeg har billeder af skruehullerne. Men kan jo ikke uploade billeder her.
For fanden, hvor er jeg ærgerlig.
Dette indlæg blev 23-05-2017 12:29 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
23-05-2017 kl. 18:27
Men ved en der lever af, at overtage leasingbiler fra leasingselskaber.
Den var 15 måneder gammel og havde gået 27.000 da vi købte den, nu 41.000.
Fruen ønsker ikke at bytte hendes bil tiere end højst nødvendigt. Hellere beholde i 8 år end skifte til noget ukendt er hendes ønske. Derfor er den også købt og ikke leaset.
Har lige været ved merc for vores første eftersyn. Behageligt og hurtigt hos Autogården i Viborg. Kan kun anbefales.
J R
bruger siden
13-12-2013
23-05-2017 kl. 23:40
Nummerpladen sad jo hans ramme. OG skruen var skruet skævt i rammen.