Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mekaniker / motor død, mistænkeligt efter service.

Ronnie Kobberup

Ronnie Kobberup
bruger siden
08-06-2021

08-06-2021 kl. 21:19

<span>Jeg står i en lidt kneben situation, jeg har først og fremmest ikke en skid forstand på biler selv. Men min bil var til service for 14 dage siden, hvor den udover service fik lavet komplet aircondition service samtidigt. Nuvel, alt godt. Jeg har ikke haft kørt voldsomt meget siden der. I fredags skulle jeg så på en længere tur, og bedst som jeg er kommet på motorvejen så begynder min bil og komme med en form for rallen når jeg gav gas... Indenfor 30 sek derfra begynder jeg langsomt og miste fart, og får bilen ud i nødsporet, hvor den også drejer voldsomt dårligt... Nå, jeg kommer ind og stopper bilen i nogle få minutter, og forsøger så at starte den - død. Får den til den nærmeste mekaniker (en suzuki forhandler), og den umiddelbare dom er en død motor grundet mangel på kølervæske jeg komplet har overset (yes, den tager jeg på mig), men tænker bare der burde have været noget tegn eller noget før det skete oO ... Her er min tanke så dog, da den var til service så fik jeg flere opkald om nogle småting han anbefalede at blive lavet/skiftet som jeg sagde ja til. Men tænker bare om der kan være fucket noget op ved kølervæsken da de rodede med aircon service, og de dermed har givet bilen en indirekte dødsdom. Bilen blev købt splinterny, og fylder kun 4 år her til september, motoren havde gået sølle 68k, så synes det virker helt ude i skoven at det her kan ske med så "ny" en bil. ? Så mere om man kan klage over det serviceeftersyn.. tænker bare det burde være opdaget hvis der vitterligt var noget kritisk når de oven i købet siger at de kigger rundt omkring om der noget der galt. </span>

<span></span>

<span>Jeg havde en fysisk dialog hos suzuki igår mandag d. 7/6, og ganske rigtigt, motoren er død, de står lidt selv og ikke aner hvad de skal gøre da de ikke har haft lignende tilfælde før.</span>

<span>Men anbefalede mig evt en uvildig undersøgelse af den.</span>

<span></span>

<span>Har idag d. 8/6 haft en snak med den mekaniker der udførte service.</span>

<span>Han beklagede at det var sket, men derudover ren talen uden om.</span>

<span>Det kunne være sket for enhver bil, og det sker bare engang imellem. (tænkte lidt, sagde du seriøst det der, godt nok ved jeg ikke ret meget om biler, men en motor står ikke BARE af).</span>

<span></span>

<span>Har haft snak med andre på andet fora, hvori 2 mekanikere gav deres kommentar med, og også synes den lugtede ret meget den sag her når bilen netop havde været til service for så kort tid siden. Samlet har jeg haft kontakt til 4 vilkårlige mekanikere og hørt deres bud på dette, og de ryster alle på hovedet af det kan ske efter et service eftersyn.</span>

<span></span>

<span>Er det realistisk og tage den via FDM ?</span>

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-06-2021 kl. 23:23

Lyder mystisk og en søforklaring. Men tvivler på du får noget som helst ud af værkstedet.

Har selv prøvet en kæde der hoppede 6 dage efter værkstedet havde dømt den sund. Og der kom NADA ud af at klage til værksted, forhandler, importør etc.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

09-06-2021 kl. 06:37

Er der virkelig ikke en kølevands-temperaturmåler på en Suzuki som enten havde vist at nålen var på vej op i det røde felt og hvis den var i det røde felt en eller anden ding lyd som tegn på noget var galt og man skal stoppe med det samme ?

Dette indlæg blev 09-06-2021 06:38 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-06-2021 kl. 11:00

De 30 sekunder du har kørt uden kølevæske kan meget vel være grunden til at motoren er endt med at haverere...
Og som Jørgen skriver, der må have været en adv. lampe der har lyst

hvis du kan finde en køleslange, som ikke er ordentligt sat fast, så kan værkstedet holdes til ansvar, men det er ikke nemt at bevise, efter 14 dage, hvornår og hvorfor bilens kølevæske pludselig er forsvundet...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-07-2021 kl. 12:30

Check af kølervæske er normalt en del af service, så det burde værkstedet også have opdaget 14 dage forinden. Det ville jeg da prøve at forfølge. Men er nok svær.....

Dette indlæg blev 23-07-2021 12:30 redigeret af dets forfatter.

D S H D S H

D S H D S H
bruger siden
18-01-2016

17-08-2021 kl. 14:42

Eller en Renault Megane IV.... Den er mere vaks end en Grande Scenic!