Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Meget følsom kobling
BP .
bruger siden
25-05-2006
04-12-2013 kl. 20:18
Ang. 2009 Peugeot 107 1,0 5d. Comfort Plus, 68HK
Hej
Jeg har en peugeot 107 og synes at den er meget svær at sætte igang med uden den går istå.
Hvis ikke man giver rigelig med gas, dykker motoren så meget i omdrejninger at den går istå.
Det er svært at lave en glidende start, kun hvis man er meget forsigtig.
Er der andre herinde der oplever det samme ?
Hej
Jeg har en peugeot 107 og synes at den er meget svær at sætte igang med uden den går istå.
Hvis ikke man giver rigelig med gas, dykker motoren så meget i omdrejninger at den går istå.
Det er svært at lave en glidende start, kun hvis man er meget forsigtig.
Er der andre herinde der oplever det samme ?
Profil slettet
05-12-2013 kl. 14:11
Jeg har læst noget tilsvarende på www.citybugowners.dk.
PSA trillingerne fik omkring 2008/ 2009 en ny og kraftigere kobling monteret fordi kvaliteten på den oprindelige kobling var for dårlig.
Det gættes her på at det kan betyde en lidt mere grovkornet tilkobling . (kan desværre ikke finde tråden nu ..)
Har selv haft en Aygo 2006 og nu en 107 2013 og synes også der er stor forskel på koblingerne.
Glæd dig over at den er langt mere holdbar nu end før ...
PSA trillingerne fik omkring 2008/ 2009 en ny og kraftigere kobling monteret fordi kvaliteten på den oprindelige kobling var for dårlig.
Det gættes her på at det kan betyde en lidt mere grovkornet tilkobling . (kan desværre ikke finde tråden nu ..)
Har selv haft en Aygo 2006 og nu en 107 2013 og synes også der er stor forskel på koblingerne.
Glæd dig over at den er langt mere holdbar nu end før ...
Dette indlæg blev 05-12-2013 14:13 redigeret af dets forfatter.