Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kan man få et afslag i ny-prisen på renault megane 3

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

02-10-2013 kl. 13:16

Jeg er blevet lidt lun på en MEGANE SPORT TOURER 1.5 dCi FAP med en kampagne pris på 241.000. Det vil dreje sig om en kontant handel. Kan man forvente et yderligere afslag i prisen og hvis ja hvor meget. Ville gerne have ydeligere 20 kilo af prisen! Men er det helt ude i hampen og vil jeg blive sparket ud af butikken, hvis jeg spørger om dette. ps. Aldrig købt ny bil før.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-10-2013 kl. 13:19

Du bliver helt sikkert ikke sparket ud af butikken.

Tag ud til et par forskellige forhandlere og spørg efter et tilbud på bilen incl. det udstyr du vil have, mon ikke der er noget at hente.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

02-10-2013 kl. 13:24

Renault har ihvertfald lige forlænget kampagneprisen fra 30/9 (hvor den skulle have stoppet) til at den løber året ud.

Men aner ikke, hvor meget man kan presse prisen på nye biler.

Men prøver at spørge interesseret og forsigtigt. Hvis de vil give rabatten og er flinke, så kan de nemlig få en underskrift i dag!

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-10-2013 kl. 13:27

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Renault har ihvertfald lige forlænget kampagneprisen fra 30/9 (hvor den skulle have stoppet) til at den løber året ud.

Men aner ikke, hvor meget man kan presse prisen på nye biler.

Men prøver at spørge interesseret og forsigtigt. Hvis de vil give rabatten og er flinke, så kan de nemlig få en underskrift i dag!

Du skal under alle omstændigheder prøve et par steder, du kan risikere at snyde dig selv hvis du ikke spiller dem ud imod hinanden.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

02-10-2013 kl. 13:30

Hmm ja. Faktisk slet ikke tænkt sådan. Men tak for rådet. Spørg lidt rundt. Det er jo også ligemeget om det er renualt i århus, odense eller aabenraa der sælger bilen.

Hvad med sådan noget som lakfarve; det er jeg rimelig ligeglad med, er det noget der kan bruges i en forhandlingssituation?

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2013 kl. 15:57

Du skal ikke regne med rabat på den, da den i forvejen er nedsat, når du skriver kontant handel, har du så tænkt dig at ligge pengene kontant i butikken? da dette er ulovligt. Bare så du lige ved det ;-)

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

02-10-2013 kl. 16:46

Rolig, jeg har ikke 2 bæreposer med kontanter. Det jeg mente var bare, at forhandleren ikke skal en brugt bil i bytte.

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2013 kl. 18:35

Man ved aldrig ;-)

Idag kan forhandleren tjene flere penge på den brugte byttebil, så det er ikke altid en fordel at handle kontant.

Den bedste handel for en forhandler er hvis du kommer med en god byttebil og får den nye finanseret igennem dem og evt. en forsikring oveni, så er sælger meget glad :-)