Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Kan det svare sig at importere en brugt Saab 9-3 fra Sverige?
Profil slettet
21-07-2012 kl. 14:07
Jeg leder efter en brugt Saab 9-3 i benzin-udgave fra 2008 eller 2009. Da udvalget ikke er så stort herhjemme, og priserne ikke kan forhandles ret meget ned (medmindre bilen har en tydelig skavank), overvejer jeg at finde et eksemplar i Sverige. Her er udvalget meget større og ifølge forskellige artikler fra omkring februar 2012, kunne/kan man spare mange penge ved at importere fra Sverige. Jeg vil meget gerne høre om det økonomisk kan svare sig at finde en Saab i Sverige og hvor besværligt det er med import som privatperson - evt. om man kan få en forhandler til at finde et eksemplar i Sverige (hvis det ikke helt fjerne den økonomiske fordel)?
Profil slettet
21-07-2012 kl. 15:37
Jeg tror at priderne er gunstige i Sverige. Udvalget er i hverfald kæmpe stort.
Din besparelse vil være afhængig af hvilken pris du kan handle dig til.
Prøv at søge på saabklubbens hjemmeside, der er masser af tråde om emnet.
http://saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=search&mode=results&sid=bf7d831f031d2989ca392d05d55a58a1
import i søgefeltet og vælg modern forum, så er de ældre modeller sorteret fra.
/Jakob
Din besparelse vil være afhængig af hvilken pris du kan handle dig til.
Prøv at søge på saabklubbens hjemmeside, der er masser af tråde om emnet.
http://saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=search&mode=results&sid=bf7d831f031d2989ca392d05d55a58a1
import i søgefeltet og vælg modern forum, så er de ældre modeller sorteret fra.
/Jakob
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-07-2012 kl. 17:41
Jeg tvivler på du kan spare det helt store ved import af bil...
Afgiften du skal betale bliver jo beregnet ud fra hvad tilsvarende koster herhjemme.
Så der hvor fordelen er, er nok mere at du finder en bil i bedre stand og med mere udstyr. Udstyret er der hvor man nok får mest ud af det, da udstyret kun er ca 25% værd i forhold til nyprisen efter 4 år.
Afgiften du skal betale bliver jo beregnet ud fra hvad tilsvarende koster herhjemme.
Så der hvor fordelen er, er nok mere at du finder en bil i bedre stand og med mere udstyr. Udstyret er der hvor man nok får mest ud af det, da udstyret kun er ca 25% værd i forhold til nyprisen efter 4 år.
Profil slettet
22-07-2012 kl. 21:14
Tak til jer begge for svar. Jeg udvider min søgning til det svenske marked for at se om den rette bil dukker op med lav km stand og godt med udstyr (forhåbentlig lidt billigere end tilsvarende herhjemme). Ulempen ved Sverige er, at jeg ikke kan køre forbi en betroet mekaniker og få bilen tjekket, så det skal helst være et ret godt tilbud i Sverige. Jeg kan heldigvis vente et par måneder med at købe, så jeg håber den rette dukker op herhjemme.