Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2014 kl. 21:28

Du har bestemt ikke fuldt det s´pilleregler som er når man sælger en bil og det må du nu bøde for, du kan ikke gøre andet end det du har gjort og afvente.

Havde du en køberkontrakt, var alle dine problemer løst meget hurtigt, da du har et bevis for at du har solgt bilen til en anden.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 06-01-2014 21:28 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

06-01-2014 kl. 21:39

Hvis du har fået Skat til at tvangsafmelde bilen er der jo intet problem (udover at du har betalt forsikring/afgift et par uger for meget)?

Alt det du taler om at melde den stjålet etc. skal du lade være med, der bevæger du dig selv ind i det halvkriminelle felt.

Forsikring, hvis der sker en skade i overdragelsesperioden,kører fra en ekstern pulje, det er ikke din forsikring der dækker.

Som Mads også skriver skulle du bare have sørget for en salgsaftale, så var der intet problem (udover lidt bøvl/irritation). Men hvis Skat godt vil afmelde den alligevel er der jo heller intet problem.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-01-2014 kl. 08:52

Hvis du har fået den afmeldt har han nok fået sig en lille lærestreg.
Mig bekendt kan han ikke omregistrere den længere når den er tvangsafmeldt, men skal aflevere pladerne og få ny plader istedet. Dette koster omkring 1100,- istedet for kun at betale i omegnen af 400,- for omregistreringen...

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2014 kl. 13:40

Hvad nu hvis skat siger at de ikke vil afmelde den, da det ikke er hans bil længere og ikke kan bevise at den er solgt? altid en god ide med en salgskontrakt.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

07-01-2014 kl. 15:39

SKAT vil gerne afmelde bilen, ingen problemer der. Man udfylder bare en blanket (jeg ved ikke om den kan fås over nettet nu) som man skriver under på, og så afmelder de pladerne. Der går dog 3 uger (21 dage) før det træder i kraft, og jeg mener at køber kan omregistrere i den periode. Så hænger han selv med håret i postkassen når han har været inde på posthuset eller andet, og kommer ud til en bil uden plader. Det gjorde jeg nemlig med en der heller ikke omregistrede bilen, og oven i købet solgte den videre (ulovligt).

Men man hænger stadig på evt. p-bøder i tiden inden den endegyldigt bliver afmeldt.