Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Importbil - gæt på registreringsafgift

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

26-02-2018 kl. 16:14

Har tidligere haft succes med at importere en bil fra Tyskland og brugte i den forbindelse en af de private aktører som kunne "straksvurdere" bilen så jeg kunne få plader på den ved grænsen. I min begejstring over at det lykkedes at få fingre i prøvepladerne og at jeg ikke blev stoppet af skats razzia ved grænsen endte jeg nok med at betale lidt for meget i registreringsafgift - måske en 20-30K mere end den burde have været vurdere til.

Nu vil jeg hente mig en ny bil og forsøger derfor at sjusse mig frem til registreringsafgiften. Jeg stoler helt ærligt ikke på de private aktører da det virker som om at de spekulerer i at vurdere bilerne højt og så afregner en lavere pris med SKAT. På motorregisteret kan man gå ind og slå op hvad forskellige biler har været vurderet til, jeg antager at de biler som udgangspunkt er vurderet ud fra den "gamle" registreringsafgift. Spørgsmålet er nu om man kan regne med de værdier som rettesnore for beregning efter den nye afgift eller om skat "regner baglæns" og øger værdien for at salgsprisen skal blive den samme?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-02-2018 kl. 16:21

Du kan IKKE altid regne med "tidligere køretøjsvurderinger" men du kan bede om en bindende registeringsafgift, det koster 400,- og så tager det op til 2 måneder pt.
Sidste år importerede jeg en bil, da fik jeg svaret på 3 uger, i år importerede jeg endnu een, det tog det 6-7 uger at få svar.

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

26-02-2018 kl. 17:04

Tak for tippet, ved du hvad der skaber disse udsving i vurderinger? Problemet er at man ikke kan regne med at sælger lige venter 8 uger på at skat får fingeren ud så i de fleste tilfælde er man nødt til at slå til. Særligt hvis man køber hos en forhandler.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-02-2018 kl. 17:20

_ Abildgaard

bruger siden
09-02-2017

skrev:
Tak for tippet, ved du hvad der skaber disse udsving i vurderinger? Problemet er at man ikke kan regne med at sælger lige venter 8 uger på at skat får fingeren ud så i de fleste tilfælde er man nødt til at slå til. Særligt hvis man køber hos en forhandler.

Udsvinget skyldes selvanmeldere (Leasingselskaber) de kan blive rettet senere, når SKAT har været inde over....
Jeg valgte at tage chancen og købe uden at kende den præcise pris. Jeg tænkte at gik det heeelt galt, så måtte jeg jo sælge bilen igen :-)
Et tip; kig i Sverige, den Svenske krone er lav (pt. på ca. 0,74), i mit tilfælde gjorde det at jeg sparede 10.000,- i forhold til hvad de Tyske biler på Mobile.de lå på.