Bilbasen Forum
Hvordan sikrer jeg mig ved køb af brugt bil?
Kim Christensen
bruger siden
14-06-2013
16-06-2013 kl. 13:06
Profil slettet
16-06-2013 kl. 13:13
Hvis den koster mindre, så skal du kun betale sælger når slutseddelen er underskrevet og du har fået alt udleveret inkl. reg. attesten.
Men du skal lige skire dig at det er sælger som ejer bilen og ikke leasingselskabet, det står på reg. attesten. Hvis du er i tvilv ? så kontakt leasingselskabet først.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Kim Christensen
bruger siden
14-06-2013
16-06-2013 kl. 13:22
Jeg viste ikke det er ulovlig at betale kontant hvis den koster mere end 100.000,- hvilket den gør. Men så kan jeg vel bare betalem ed en bank noteret check?
Jeg ringer til leasing selskabet på mandag for at sikre mig at de må sælge bilen. Hvis de må burde de så ikke have registreringsattesten?
Hvis leasing selskabet nu siger at de godt må sælge bilen, vil det så være sikkert nok for mig at hente bilen, lave en slut seddel fra FDM og få den underskrevet og så betale dem.
Hvordan vil jeg så stå hvis de nu vælger at ikke frikøbe bilen ved leasing selskabet med pengene? Vil leasingselskabe så kunne kræve bilen tilbage og jeg står uden noget?
Dette indlæg blev 16-06-2013 13:26 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
16-06-2013 kl. 15:06
Hvis der er tale om erhvervsleasing, så kan du godt købe bilen, men du skal selvfølgelig aldrig gøre det uden leasingselskabets accept, og sørg for at købssummen betales direkte til selskabet og ikke til leasingtageren,ellers så kan du komme grueligt galt afsted.
Kim Christensen
bruger siden
14-06-2013
16-06-2013 kl. 15:19
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Hvis der er tale om en privatleaset bil, så er der "ugler i mosen" en sådan bil SKAL leveres tilbage, og bliver typisk solgt på en særlig forhandlerauktion, det er aldrig leasingtageren der står for at sælge en privatleaset bil.
Hvis der er tale om erhvervsleasing, så kan du godt købe bilen, men du skal selvfølgelig aldrig gøre det uden leasingselskabets accept, og sørg for at købssummen betales direkte til selskabet og ikke til leasingtageren,ellers så kan du komme grueligt galt afsted.
Jeg er temmeligt sikker på den er erhvervs leaset, men det vil jeg vide med sikkerhed i morgen når jeg kontakter leasing selskabet.