Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken motor holder bedst.

Kristian S-G

Kristian S-G
bruger siden
12-03-2007

06-11-2011 kl. 16:03

Har haft flere biler gennem årerne og senest Audi A6 2,4 V6, Skoda Octavia 2,0 TDI, Passat Variant 2,0 TDI BMT som alle har kørt godt og mange km. Står nu overfor at skulle have ny bil og er lidt i tvivl om, hvilken det skal være, økonomien sætter desværre nogen begrænsninger. Jeg kører mellem 50 og 65.000km årligt, mest lange ture, bor så det offentlige er ikke et reelt alternativ. Har set på forskellige og er nået til flg: BMW 320d (touring) 2,0 (177hk) fra 2008 og frem. BMW 520d (touring) 2,0 (177hk) fra 2006 og frem. Audi A4 (avant) 2,0 TDI 143hk fra 2008 og frem. VW Passat (variant) 2,0 TDI (140/170hk) fra 2009 og frem. Nu er spørgsmålet, hvilken motor holder bedst, for alle dem jeg har set på har 100.000km eller derover på bagen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

06-11-2011 kl. 16:32

Start med at stryge 2.0 TDi 170 det er klart den mindst driftsikre.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-11-2011 kl. 18:20

BMW´s diesel er en del bedre. Bedre økonomi. Mere driftsikkerhed.

Hvad med en 318d med ca 143 hk. De kører også langt på literen.

Enig med de andre ang VAG 2,0 TDI med pumpedyse. Driftsikre kan man ikke beskylde dem for at være...

Profil slettet

Profil slettet

06-11-2011 kl. 18:30

Jeg vil gå samme vej som de andre, VAG's 2,0 TDI er ikke hvad man ligefrem vil kalde driftsikker, og BMW's er en klasse bedre.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

06-11-2011 kl. 22:13

Hør nu lige de herre...

Han skriver jo at det er TDI fra 2009 og frem... Dem er der mig bekendt ikke noget i vejen med... Det må bare ikke være PD motorne men istedet CR modellerne... A4eren der bliver nævnt har samme motor...

Når det så er sagt, ja så ville jeg også tage en 520d... Den går bare rigtig godt og så er det altså bare en klasse over en passat...

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

08-11-2011 kl. 05:49

Hvilken motor der holder længst af hænger en del af hvordan den bliver behandlet.
BMW er kendt for at lave gode motorer, og biler i øvrigt, VW/Audi-motoren (2,0TDI) er siden den kom frem, hvert år kåret til bedste motor op til 2,0 liter.

Men som K S skriver så er en bil meget andet end en motor.
BMW 3serie og Audi A4 er meget sammenlignlige, Passaten er en større bil i samme kvalitet (Buisnisklasse) mens BMW 5serie er en klasse bedre end de 3 andre. Her er luksus for alle pengene, og deraf en større køreglæde.

Men uanset hvilken bil det er, så kan den gå i stykker, eller slides.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

27-11-2011 kl. 20:15

Martina Nielsen skrev:
Vi har aldrig kørt andet end Audi og VW.

BMW har vi lejet i Tyskland flere gange - det er faktisk ikke væsentlige dyrere end at køre i egen bil.

Uanset hvor lækker en Audi er i kabinen og ellers i designet så er det altså ikke helt på BMW niveau.

At sammenligne VW med BMW går slet slet ikke.

VW er en folkebil på godt og nok mest ondt.

Vil du have kvalitet så køb en BMW og få service lavet i Flensborg.

Med dit km forbrug vil det også være en helt anden og meget bedre oplevelse at have en fremragende BMW motor til rådighed i hverdagen.

Jeg syntes også det er ret svært at sammenligne BMW og Audi, når Audi blot er en pyntet VW. Audi er heller ikke for mig noget der fremstår mere kvalitetsagtigt end en VW, mens BMW og Mercedes har nogle fantastiske motorer, og en lækker samlekvalitet/følelse