Bilbasen Forum
Hvad sker der med alle de brugte fossil og hybridbiler, som ikke kan sælges
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
25-11-2023 kl. 19:07
Noget der slår mig lidt er de mange især hydrifbiler med enorme liggetider og kun mininale prisafslag der er på bilbasen; som er prissat efter 2022 priser.
Hvad sker der med disse biler? Export eller må forhandlerne bide i det sure æble og sætte dem markant ned i pris.
Dette indlæg blev 05-12-2023 06:57 redigeret af dets forfatter.
source code
bruger siden
09-02-2023
26-11-2023 kl. 10:51
Dette indlæg blev 26-11-2023 10:58 redigeret af dets forfatter.
glad iatoor
bruger siden
17-11-2023
source code
bruger siden
09-02-2023
26-11-2023 kl. 11:01
user page
09-02-2023
skrev:
TEST111111111
tttttt
Dette indlæg blev 26-11-2023 11:28 redigeret af dets forfatter.
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
29-11-2023 kl. 21:16
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
skrev:
Jeg har det sidste år set lidt på ny bil.
Noget der slår mig iidt er de mange især hydrifbiler med enorme liggetider og kun mininale prisafslag der er på bilbasen; som er prissat efter 2022 priser.
Hvad sker der med disse biler? Export eller må forhandlerne bide i det sure æble og sætte dem markant ned i pris.
Godt spørgsmål, det har også undret mig, at de letbrugte plugin-hybrider står til næsten det samme som nybilspriserne.
Et eksempel er Volvo XC60 T6 Recharge som kan fås fra spritny for 630-660.000 kr. og alligevel står 1 år gamle biler som har kørt 10-15.000 kr. til over 600.000 kr. De burde jo koste omkring 550.000 kr.....
J R
bruger siden
13-12-2013
04-12-2023 kl. 09:31
Så kommer der en god mærkeloyal kunde, som får et godt tilbud.
Kender flere der spontant har fået tilbud, når de alligevel var til service og har sparet over 100k på en model der stod i forretningen.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
Mikkel Gadmar
bruger siden
20-01-2020
04-12-2023 kl. 21:01
Fik selv 230.000 kr. i rabat da jeg købte min dieselbil fra ny for 10 år siden pga. det var en firmabilsmodel og der var et facelift på vej. Så værditabet har "kun" været på 65-70% på 10 år.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
05-12-2023 kl. 06:43
Mange af de brugte benzin og specielt diesel biler ryger nok til Tyskland, hvor det stadig er meget populært at køre diesel fremfor el, da de jo har lange motorvejsstrækninger mv.
Mvh Jørgen
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
05-12-2023 kl. 09:08
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
skrev:
Halløj,
Mange af de brugte benzin og specielt diesel biler ryger nok til Tyskland, hvor det stadig er meget populært at køre diesel fremfor el, da de jo har lange motorvejsstrækninger mv.
Mvh Jørgen
Ja. Noget der slår mig er lidt danskernes jubel over EL.
Hører ofte Jan Lang fra bilbasen sige i JP podcast noget i stil med "tyskerne gider ikke eje el biler".
Så begynder jeg at blive lidt nysgerig.
Hvis der er en folkefærd der har en stor kollektiv viden om biler og trafik, sp er det tyskland.
H P
bruger siden
06-01-2004
05-12-2023 kl. 10:20
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
skrev:
Ja. Noget der slår mig er lidt danskernes jubel over EL.
Hører ofte Jan Lang fra bilbasen sige i JP podcast noget i stil med "tyskerne gider ikke eje el biler".
Så begynder jeg at blive lidt nysgerig.
Hvis der er en folkefærd der har en stor kollektiv viden om biler og trafik, sp er det tyskland.
Danskerne er vilde med El-biler, af mange årsager, den vigtigste er nok prisen, de koster det samme, eller mindre end benzinbiler, og de er billigere i drift.
Tyskerne har andre valg, da der ikke er afgift på biler dernede, at købe elbil syd for grænsen er noget dyrere end at købe en tilsvarende benziner.
Jeg tror dog at det, om få år, er udlignet så elbiler også er billigere, og så skal du bare se Tyskerene købe "ellerter" :-)
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
05-12-2023 kl. 14:00
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Danskerne er vilde med El-biler, af mange årsager, den vigtigste er nok prisen, de koster det samme, eller mindre end benzinbiler, og de er billigere i drift.
Tyskerne har andre valg, da der ikke er afgift på biler dernede, at købe elbil syd for grænsen er noget dyrere end at købe en tilsvarende benziner.
Jeg tror dog at det, om få år, er udlignet så elbiler også er billigere, og så skal du bare se Tyskerene købe "ellerter" :-)
De har da haft ret fordelsagtige tilsud i tyskland (BAFA-præmie), så tror nu ikke økonomi er hele forklaringen.
dot kido
bruger siden
08-12-2023
08-12-2023 kl. 12:52
wrote:
In [image]https://www.e-monsite.com/medias/images/image-forum-2.png[/image]the last year I have looked a bit at new cars.
Something that strikes me a little are the many especially hydrif cars with enormous lying times and only minimal price discounts that are on the car base; which is priced according to 2022 prices.
What happens to these cars? Export or the dealers must bite the sour apple and reduce their prices significantly.
thankyou
Dette indlæg blev 08-12-2023 14:26 redigeret af dets forfatter.