Bilbasen Forum
Hvad kan man mene her ?
Profil slettet
28-11-2017 kl. 05:39
https://www.bt.dk/danmark/soeren-var-doedtraet-af-fartkontrol-saa-tog-han-sagen-i-egen-haand
En borger som står og 'dæmper' ned på bilisterne på en vej hvor biler kører for hurtigt.
Det må han åbenbart ikke ifølge politiet.
Så det er åbenbart bedre at lille Mette bliver kørt ned hvis en billist kører for hurtigt ?
Eller kunne det være forbi politiet ikke fik så mange bøder i kassen længere fremme ?
Synes elllers tit man læser at politiet godt vil have hjælp til at opklare forbrydelser.....
Stem selv på det rigtige.
Dette indlæg blev 28-11-2017 05:39 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
30-11-2017 kl. 14:29
Ja jeg læste det også godt, det med 60 km på Lyngbymotorvejen.
https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10065882/8000-bilister-fanget-i-politiets-fartkontrol/
Det er jo helt forrykt at nogen sætter sådan lave fartgrænser på de store veje.
Jeg kan kun se et formål = at skaffe penge til politiet og statskassen.
Profil slettet
01-12-2017 kl. 08:28
bliver forbrydere, så brug alle appen fartkontrol.nu. Du vil ikke fortryde det, den virker
Dette indlæg blev 01-12-2017 08:29 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
01-12-2017 kl. 15:48
På intet tidspunkt i artiklen er "Lille Mette" eller andre udstte trafikanter nævnt.
Sørens handling er udelukkende at advare fartsyndere om politiets fotovogn, så de undgår en bøde og måske et klip.
På intet tidspunkt nævner Søren, det er for trafiksikkerheden, han gør det.
Men derimod fordi han mener hastighedsgrænsen på den pågældende vaj er for lav.
Så det er alså ikke for at redde Mette, tvært imod.
Jeg holder fuldstændig med K S. Og måske så er han i virkeligheden meget klogere end alle I andre til sammen.
Hilsen Lars
Profil slettet
01-12-2017 kl. 16:16
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Jeg har netop læst artiklen der er linket til.
På intet tidspunkt i artiklen er "Lille Mette" eller andre udstte trafikanter nævnt.
Sørens handling er udelukkende at advare fartsyndere om politiets fotovogn, så de undgår en bøde og måske et klip.
På intet tidspunkt nævner Søren, det er for trafiksikkerheden, han gør det.
Men derimod fordi han mener hastighedsgrænsen på den pågældende vaj er for lav.
Så det er alså ikke for at redde Mette, tvært imod.
Jeg holder fuldstændig med K S. Og måske så er han i virkeligheden meget klogere end alle I andre til sammen.
Hilsen Lars
Og hvad er der galt i at advare andre billister om at de kører for stærkt ?
Tænkt nu hvis lille Brian på knallerten slingrede for meget og kørte midt på vejen og der kom en bil, så var det vist da kun godt at Søren stod og viftede med lygten.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
02-12-2017 kl. 17:08
Lars Christiansen
bruger siden
31-03-2017
skrev:
Og hvad er der galt i at advare andre billister om at de kører for stærkt ?
Tænkt nu hvis lille Brian på knallerten slingrede for meget og kørte midt på vejen og der kom en bil, så var det vist da kun godt at Søren stod og viftede med lygten.
Nu var det jo heller ikke for at redde Lille Brian på knallerten, at Søren stod der.
Det var KUN for at advarer FARTBØLLER om at der lidt længere henne ad vejen stod en fotovogn.
Uanset hvor mange gode eller dårlige undskyldninger du kommer med, så er en fartoverskridelse ulovlig.
Hvis alle kørte efter færdselsloven, hebøvede Søren ikke stå og fryse for at advarer om politiet.
DEN ER IKKE LÆNGERE...
Og jo jeg kommer også nogle gange til at køre for stærkt, jeg er ikke hellig.
Hilsen Lars
Profil slettet
03-12-2017 kl. 16:21
Præcis, det vil give god mening så man kan se fotovognen og dermed få sat hastigheden ned, hvis man lige var kommet til at køre lidt for hurtigt ved bare at
følge trafikken.
Så vil der ikke ske lille Mette og lille Brian noget - for vi må jo gå udfra at
politiet og fotovogne kun holder på farlige vejstrækninger hvor der er mulighed for
børn/unge på vejen og hvor de af erfaring viser at der køres for stærkt.
Hvis fotovognen er gemt eller sat på treben ud ved vejen så og bilisten ikke ser
den, så forsætter bilisten måske med den lidt for høje hastihed og det går så
ud over Mette og Brian. Det er vist svært at argumentere imod, altså bortset
fra hvis myndighederne/politiet kun er interesseret i penge i kassen selvfølgelig.
Heldigvis går det også den rigtige vej med trafiksikkerheden med de 11 nye stærekasser og skrotning af 22 forvogne.
Husk de nye stærekasser har 2 kameraer, de tager i begge retninger af vejen.
Sikkerhed fremfor alt (også fartbøder og penge til statskassen)
Hilsen Lars