Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad er min Opel Corsa værd???

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2012 kl. 12:09

Hej derude :) Jeg har en Opel Corsa 1,4 sport 16v fra 2010 som har kørt 25.000km og er i super stand. Det er en kampagnemodel med ekstra udstyr. Den er sortmetal. Service er overholdt og er ikke ryger. Den har ikke haft nogen skader. fin indvendig og udvendig. Der sidder pt helt nye vinderdæk "15" Bridgestone som kun er 1 måned gamle (værdig 5000.-) har desuden 4 stk sommerdæk 195/55, "16" og en GPS. Hvad synes i sådan en "pakke" skal koste eller bare prisen for bilen???? På forhånd tak Mvh Nicklas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-02-2012 kl. 12:22

Hej Nicklas.

Ja det er et godt spørgsmål hvad den skal koste. Det kommer jo an på så mange ting..om du SKAL have den solgt, og hvor meget du selv har givet for den mv, og om der er en køber der vil have den. Har selv solgt flere næsten nye biler, og de skal være markant billigere end ved forhandler for at nogen vil have dem. Udstyr og dæk får man intet for når man skal sælge, gør blot chancen for at sælge større, hvis ellers prisen er Ok. Men jeg vil sige 109.900,- som fast pris og så er der jo nogle hjul til bilen istedet for afslag. Så tror jeg der dukker en op. En 3dørs er aldrig helt så int som 5dørs, og de nye sport har fået forbedret brændstof økonomi. Du syns sikkert det ikke er meget , men folk er idag lidt ligeglade med om det er sport, det vil de ikke betale mere for.

Dette indlæg blev 09-02-2012 12:33 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-02-2012 kl. 12:35

Den pris du forlanger er ikke HELT urimelig, spørgsmålet er bare om der er kunder til den.

Hvis du skal sælge den hurtigt, så prøv www.autocom.dk bilauktion der får du et fair forhandlerbud.
Hvis du ikke er tilfreds mad buddet, så skal du være mere tålmodig.

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2012 kl. 12:43

Hvis du ser på bilpriser.dk så finder du disse intervaller:

Hvis en forhandler skal købe af dig :
116000 - 126000 kr

Hvis du skal købe af en forhandler:
136000- 143000 kr

Priser afhængig af stand, farve og om aftalen er "ren" eller med indbytning af anden bil.
Private bilhandler ligger som udgangspunkt "midt-i-mellem" men oftere peger retningen af de priser som forhandlere indkøber til.

Så i dit tilfælde vil jeg tror at du kan håbe på 120-125000 kr i kontant privat handel.
Skal det være her og nu - så næppe mere end 115000 kr.

Dette indlæg blev 09-02-2012 12:45 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-02-2012 kl. 13:11

K S skrev:
Det er ganske underordnet, hvad han selv har givet - det interessante er, hvad bilen er værd idag. Bilen bliver ikke mindre værd, hvis han selv har fået rabat - eller mere værd, hvis han har betalt fuld pris.

Til gengæld er det interessant, hvad alternativerne koster - og kan, som du også er inde på mht. den nye og mere nøjsomme version.

Nej har du helt ret i. Blot mig der så ikke skrev hvilken tanke der lå bag..

Man kan jo anskue det ud fra ca hvad man har givet, hvis man står og skal af med den...mener med hensyn til hvor meget man tåler at tabe. Kun godt hvis han har fået bilen med god rabat..Så kunne man jo sige at man godt kunne gå lidt længere ned og så få den skudt af.. Opel corsa er en fin vogn, men om nogen vil have den i 3døre er så lige det..men står den til 109.900 vil købere der kigger efter en billig rimelig ny bil også falde over den må vi håbe.

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2012 kl. 13:36

Hej Alle

Tak for jeres brugbare svar.

Jeg regner med at få den vurderet hos forhandleren på søndag.

Vil det kunne svare sig at sælge den uden vinterdæk som er helt nye?

Har sat den til 129.999.- er det helt urimeligt? mener den stod i omkring 180000 fra ny.

Kender i nogen bilforhandlere der evt kunne være interesseret med en god og fair pris?

Hvordan fungere det hvis man sælger privat? hvad har man af sikkerhed ?

Sorry for alle de spørgsmål men første gang jeg står og skal sælge bil :)

Mvh Nicklas

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-02-2012 kl. 14:45

Altså Nicklas undskyld mit sprog.

En vurdering er ikke lig med hvad man kan få for bilen, slet ikke som tiderne er nu. Biler taber fra ny 45-60% af deres pris over 3år. Der kommer hele tiden nye og billigere biler. Der er ikke mange købere til 3dørs modeller, så tro mig medmindre der står en og er helt vild med din bil, kommer du til at sande at den ikke kan koste meget i ren privat salg..de 109.900.- jeg angav højere oppe er ikke skudt vildt forbi, men det ser du når og hvis du vil have den solgt. men biller er gernerelt en dårlig investering hvis man sælger dem kort efter man har købt fra ny. Men kan da kun ønske dig alt muligt held og lykke med salget.

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2012 kl. 14:59

T Nielsen skrev:
Altså Nicklas undskyld mit sprog.

En vurdering er ikke lig med hvad man kan få for bilen, slet ikke som tiderne er nu. Biler taber fra ny 45-60% af deres pris over 3år. Der kommer hele tiden nye og billigere biler. Der er ikke mange købere til 3dørs modeller, så tro mig medmindre der står en og er helt vild med din bil, kommer du til at sande at den ikke kan koste meget i ren privat salg..de 109.900.- jeg angav højere oppe er ikke skudt vildt forbi, men det ser du når og hvis du vil have den solgt. men biller er gernerelt en dårlig investering hvis man sælger dem kort efter man har købt fra ny. Men kan da kun ønske dig alt muligt held og lykke med salget.

Tak for det.

Jeg hører lige hvad de siger hos forhandleren på søndag og så tager jeg den derfra.

Hvis jeg sælger den hos en forhandler tror du så de vil give mere end 109.900.-?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-02-2012 kl. 15:26

nicklas mejlstrøm skrev:
Tak for det.

Jeg hører lige hvad de siger hos forhandleren på søndag og så tager jeg den derfra.

Hvis jeg sælger den hos en forhandler tror du så de vil give mere end 109.900.-?

Hej igen Nicklas.

pyha nej det tror jeg desværre ikke når det er i ren handel..Ja men forhør dig ad hos forhandleren og se hvad han siger.