Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hundegitter / bagagenet til Mazda 5 - evt. uorginalt

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-05-2009 kl. 10:24

Hej. Jeg kører i en 5 måneder gammel Mazda 5 Sport. I forbindelse med sommerferien får jeg behov for at pakke bilens bagagerum til over bagsædets ryglæn. Jeg skal derfor have fat i et eller andet, som kan sikre os imod at bagagen komme flyvende gennem bilen ved opbremsninger. Jeg har tjekket Mazda's hjemmeside, og de vil have 4500 kr for et hundegitter. Chok!! Har jeg behov for at købe et hundegitter, eller findes der også et bagagenet til montering over bagsæderyglænet i en Mazda 5? Kan man evt. købe den slags uorginalt et eller andet sted, så prisen kan holdes bare lidt nede?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-05-2009 kl. 10:58

Hej Thomas.

Jeg er helt enig med dig, og en eller anden investering skal der ske.
Jeg håber bare, at der findes en godkendt løsning, som er lidt billigere end de 4500 kr, som Mazda vil have for et hundegitter.

Jeg ved, at mange andre bilmærker har et bagagenet, som burde løse samme problem, men det eneste net jeg kan finde til Mazda 5, er et som holder bagagen på plads nede i bunden af bagagerummet, og det løser ikke mit problem.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-05-2009 kl. 11:49

Bedste bud, som jeg umiddelbart kan finde på nettet, er denne:

http://www.yatego.com/sport-spiel-hobby/p,468695b307078,44199781b277f2_5,trenngitter-masterline-mazda-5-hinten-dach---boden?sid=05Y1241602482Y18b2f3dbfd7bf70c3e

Jeg kan godt lide, at den ikke står på gulvet i bagagerummet, og dermed ikke indskrænker længden af bagagerummet, så der måske pludselig ikke længere er plads til barnevognen.

Nogen der har erfaring med den eller lignende?

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

06-05-2009 kl. 12:55

Hej

De to produkter fra BilXperten giver jeg ikke 5 potter pis for, især ikke nettet.
Det er store belastninger de skal kunne holde til i værste fald, så nytter det ikke noget med et gitter, som bare sidder i spænd mellem gulv og loft.
Yatego-løsningen ser umiddelbart noget mere holdbar ud, især den detalje at de monteres på "karrosseriet" og bagfra så det støtter mod tagstolperne ved belastning. Jeg har set gitre der blev monteret rundt om bagsædets nakkestøtter og så lige en beskeden støtte op mod loftet, den type belastning tror jeg altså ikke bagsæde-låsene og nakkestøtte-beslagene er dimensioneret til.
Jeg kører selv med et "fabriksnet" i min Peugeot 307 st.car, det er nemt at montere og formentlig stærkt nok (har heldigvis ikke testet det i real life), men det er jo en ligegyldig betragtning, når et tilsvarende produkt ikke findes til 5'eren.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

03-06-2009 kl. 09:52

Hej.

Jeg vil lige følge op med en status på denne sag.

Jeg valgte at bestille hundegitteret fra www.yatego.com.
Det er produceret af et tysk firma, der hedder Kleinmetall GmbH.

Gitteret ligner ikke det på billedet fra hjemmesiden.
Istedet er det et gitter i fuld højde, som dækker hele området fra bund til loft lige bag bagsædet.
Dvs. at f.eks en hund ikke kan komme til at gnave i bagsædet, men også at man ikke kan lange ting i bilen under gitteret, hvis man lægger et bagsæde ned.

Kvaliteten er fremragende. Det er virkelig et veludført produkt.
Det passer perfekt ind i bilen og er formet af ryglænets hældning, så det ikke tager unødig plads fra bagagerummet.
Det monteres helt uden værktøj med håndskruer som fastspændes på bilen originalbeslag i bunden, og i toppen er fastgjort mod bilen C-stolpe og med at beslag omkring bilens sikkerhedsseleholdere.
Det sidder superstabilt og der er absolut ingen raslelyder fra det.

Prisen blev 1600 kr inkl. fragt, og det er meget fair sammenlignet med Mazda i Danmark, som skal have 4500 kr for et tilsvarende gitter.
Leveringstiden var en anelse lang, da jeg ventede i lidt over 3 uger på gitteret, men hvis man er ude i god tid, er det absolut et godt køb.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-02-2012 kl. 16:40

Nu hvor jeg har skiftet bil, kan en anden måske få glæde af dette bagagegitter til en Mazda 5.
Så hvis en Mazda 5 ejer står og mangler et hundegitter / bagagegitter, så sig til.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-04-2012 kl. 20:36

Desværre, det er solgt.