Bilbasen Forum
Hjælp!!!! Min advarselslampe til motoren lyser nu for 4. gang!
Profil slettet
19-06-2008 kl. 20:03
nikolaj Sunesen
bruger siden
06-01-2004
20-06-2008 kl. 17:19
Profil slettet
21-06-2008 kl. 01:08
Til sagen, hvis du stadig har problemer, vil jeg anbefale dig at køre til en elektronikmekaniker, nogle som ikke står og skifter oliefilter og luftfiltre, men som specialliserer sig i fejlfinding på elektronik...
Profil slettet
21-06-2008 kl. 16:03
Hvis bilen ikke "hakker i det", ikke bruger mere brændstof, ikke har startbesvær, ikke sætter ud i utide, ellers ikke opfører sig unormalt slukker lampen af sig selv før eller siden. Om ikke andet når pæren i instrumentet springer...:-)
Jeg har en seks-syv år gammel benzinbil af spansk herkomst med tyske gener, som fornylig en nat jeg kørte hjem fra job, pludselig begyndte at lyse i motorlampen efter 2-3km´s kørsel. Den lyste konstant de næste 8-10 dage. Det blev til 250-300 km i løbet af denne periode, blandet kørsel, nogle små korte ture og også et par motorvejsture hvor bilen snildt nåede driftstemperatur. Så en dag skete det på en kortere køretur: Lampen slukkede!!! (og har i øvrigt slukket normalt siden, når bilen startes). Ved at vente længe nok, sparede jeg vel 300-500 kr., alt efter hvor man henvender sig.
Så husk: Kan du ikke "mærke" noget på bilen, er der ingen grund til at lade i din tegnebog komme til at "mærke" noget...
Profil slettet
21-06-2008 kl. 23:03
Hvor er det fantastisk at møde sådan en hjælpsomhed på denne site :-))))))
Afslutningen på historien er (foreløbelig): Vi valgte at køre den lange vej til det Tyske Hyundai værksted igen (dog ringede vi først til værkstedet og talte med hele to mekanikere der). Efter at bilen havde kørt de 200 km til værkstedet - hele tiden med advarselslampen lysende gult - kom den flinke mekaniker og "overtog" bilen - kørte den ind på værkstedet. SÅ SKETE DET MYSTISKE! Imens han kører bilen de 10 meter ind på selve værkstedet slukker lampen! Virkeligt mærkeligt!
Mekanikerne tjekkede bilen i alle ender og kanter og der blev lyttet og lugtet til den - selv computeren kunne ikke se noget.
Der var INTET der indikerede en fejl! Lampen har ikke lyst siden - og de tyske mekanikere rådede os til at stole på at der ikke er noget galt - og hvis der er, så er fejlen så lille-bitte at den ikke umiddelbart vil gøre nogen skade.
Vi betalte ikke noget for tjekket:-)
Min mavefornemmelse siger mig at var vi kørt til det lokale autoriserede værksted, var vi nok blevet bonnet for et eller andet - men det finder jeg ikke ud af nu. Jeg er bare lykkelig over at min bil ikke (lige denne gang) skulle koste mig flere penge.
Tak for den gode respons:-)
God weekend. KarinØ
Sidst rettet: 21/6-08
Sidst rettet: 21/6-08
Hans-Preben McKeith Borup-Hansen
bruger siden
08-04-2005
Profil slettet
22-06-2008 kl. 00:38
Profil slettet
22-06-2008 kl. 01:06
Mon Preben Borup-Hansen ellers har et dybere kendskab til Hyundai eller andre "discount" - biler? Ellers skulle han måske lade være med at udtale sig så konsekvent.
Profil slettet
23-06-2008 kl. 21:24
Profil slettet
31-08-2008 kl. 14:50
Nå, men instruktionsbogen fortæller at det betyder fejl i elektronisk gaspedal. "Man skal opsøge det nærmeste SEAT-værksted" står der at læse... Ja tak - men til gavn for hvem??? Efter sammenlagt små 200 km´s kørsel (både korte og længere ture) skete der atter noget forunderligt: Bilen blev startet denne formiddag, og med det samme slukkede lampen, som den skulle! (kørte derefter 2 korte ture på en 15-18 km i alt, og hele tiden med lampen slukket)
Og igen: Bilen kørte (mens lampen lyste) fuldstændigt upåklageligt. Der var ingen ting at mærke overhovedet - en virksom gaspedal er jo rimelig vital for, om en bil overhovedet kan køre... Så det bekræfter det, jeg har skrevet længere oppe om dette emne. Og jeg skal nok huske at kontakte det nærmeste SEAT-værksted, som der står i instruktionsbogen at jeg skal! Men det bliver for at høre deres kommentar til mine oplevelser og få stillet min nysgerrighed over for, hvad jeg denne gang har sparet;-)