Bilbasen Forum

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

24-05-2022 kl. 16:50

Hej

Er det her ikke bare håbløst - selvfølgelig politik fra Enhedslisten:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nye-fartgraenser-kan-vaere-paa-vej-i-hele-koebenhavn/9268159

Bilerne bliver mere og mere sikker, forurener mindre og mindre, køreuddannelsen bedre og bedre og folk passer mere og mere på i trafikken.

Alligevel skal hastigheden 10 km i timen nedsættes til cykelhaastighed på 30 og 40 km i timen.

Hvorfor ?

Ja fordi Kbh/Enhedslisten ikke ønsker bilister i byen.

Så skriv det dog på store skite istedet, at de ikke ønsker bilister i deres by, istedet for at genere alle dem som skal bruge en bil i byen, dem som bor der, vareleverancer osv, hele erhvervslivet.

Og ja vi bilister skal nok holde os væk fra Kbh og bruge vores penge i byerne i forstaderne istedet.
Så må vi se hvad alle de handlende siger til det i Kbh.

Det er så håbløst at man næsten er mundlam.

Mvh Jørgen

Dette indlæg blev 24-05-2022 16:52 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-05-2022 kl. 18:40

Jørgen..

Hovedparten af landet er komplet ligeglade. Vi kommer til staden i 9/10. klasse og har fået nok deraf. ;-)

Så for vores skyld kan de kræve bilfri københavn.

Eneste ulemper er lugten af tossede ideer, har det med at sprede sig til hovedlandet over en årrække.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

24-05-2022 kl. 19:55

Hej JR;

God pointe, dog bor 1/4 af Danmarks befolkning i Kbh området :-)

Gider heller ikke selv tage til Kbh i bil, masser af uansvarlige cyklister som raser derud af og der er altid vejarbejde hele tiden alle steder og ingen parkeringsplader og hvis der er, koster de 110 kr i timen - duer slet ikke.

Problemet med forslaget er at det ikke er noget med trafiksikkerhed at gøre, men udelukkende for at genere bilisterne - og sådan mener jeg ikke folk kan behandles.

Men ja Kbh er en rød kommune efter sidste kommunevalg, så ja håber alle dem som stemte på Enhedslisten får det at mærke på deres pengepung !

Mvh Jørgen

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

30-05-2022 kl. 20:28

Denne artikel:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/koebenhavn-indfoerer-fartgraenser-under-50/9277165

Udleder en bil mere eller mindre Co2 på en strækning når den kører 40 eller 50 km/t ?

Argumentet er jo at den er 'længere' tid om at kører strækningen, så den er længere tid på gaden og ja forurener mere og dermed også større mulighed for at holde for rødt og dermed mere Co2 ?

Og hvad med hvilket gear bilen kører ud, kommer en automatgearkasse op i 4-5 gear eller holder den sig lavere og kører med højere omdrejninger og bruger mere fuel når man skal kører 40 istedet for 50 km/t ?

Men hvad siger det gode folk her ?

Ja enig Enhedslisten er total gak i hovedet, men det rammer dem så meget til næste valg, så man er faktisk fortrøsningsfuld alligevel.

Dette indlæg blev 30-05-2022 20:34 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

31-05-2022 kl. 11:27

"Argumentet er jo at den er 'længere' tid om at kører strækningen, så den er længere tid på gaden og ja forurener mere og dermed også større mulighed for at holde for rødt og dermed mere Co2 ?"

Det minder mig om en Monrad og Rislund sketch hvor de laver Trafikradio, og konkluderer at man altid skal køre så hurtigt som muligt, for trafiksikkerheden.

Du skal huske på at enhedslisten er byens største parti, og det er ganske simpelt fordi de fleste Københavnere stemmer på dem.
Hvis man bor feks. ved Folehaven, jeg kører der selv jævnligt, så er det nok fair at ville begrænse "røg og støj" ved at stemme på et parti som gør dette.

Os der bor uden for byen, ja vi skal anerkende deres valg, og tage toget ind til Tivoli eller helt blive væk.

Jeg kan, ærligt talt, ikke hidse mig op over denne sag.

Dette indlæg blev 31-05-2022 11:35 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

31-05-2022 kl. 11:32

Jeg skal iøvrigt selv fra Køge til Lufthavnen på fredag.
Jeg tager toget til hovedbanegården (21 min) og metroen til lufthavnen (13 min)
Samlet pris: 33,-

Og der er masser af gratis P-pladser på Køge Nord station :-)

Dette indlæg blev 31-05-2022 11:34 redigeret af dets forfatter.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

31-05-2022 kl. 16:52

Hej Henrik

Super god dispostion med at parkere gratis og tage toget resten af turen :-)

Folehaven kender jeg godt, der er slet ikke brug for nedsættelse af hastigheden til hverken 40 eller 30 km/t - der er så meget kø altid at folk alligevel kører 25 km/t :-)

Men alle erhvevsdrivende og distributører og andre som leverer varer og har brug for en bil i Kbh, må blive godt trætte af at skulle nedsætte hastigheden med 20%, når der ikke er noget argument for det, udover symbolpolitk fra Enhedslisten.

Mon ikke folk har gennemskuet det, de skal ihvertfald tænke anderledes ved næste kommunnevalg.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

31-05-2022 kl. 20:48

Tak KS! for indlægget, dit indlæg er jeg glad for, lige spot on.

Endnu en historie om de røde, eller ja var hun ikke kommunist ?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/smider-ministerbilen-midt-paa-fortovet/9278088

Dette indlæg blev 31-05-2022 20:50 redigeret af dets forfatter.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

01-06-2022 kl. 13:13

Det er slet ikke sikkert kommunen får lov til at indfører de ændringer de gerne vil.

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-05-31-kommune-vil-saenke-farten-til-30-kilometer-i-timen-men-loven-kan-stikke-en-kaep-i

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

01-06-2022 kl. 14:12

Hej Kim,

Lad os håbe det.

Læste også den her artikel.

Ved 30 km/t og man kører 40 km/t er det et klip i kørekortet.

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-06-01-med-nye-hastighedsgraenser-kan-49-kilometer-i-timen-koste-koerekortet

Altså man kan godt mærke når man kører for hurtigt, men 30 eller 40 km/t er sgu svært at mærke forskel på i en moderne bil, og meningen er jo ikke at man skal sidde og stirre på spedometeret hele tiden, men have øjene på vejen i stedet.

Mvh Jørgen

Dette indlæg blev 01-06-2022 14:40 redigeret af dets forfatter.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

02-06-2022 kl. 06:20

Hej.

Ja KS, det er rigtig nok, det bliver man nød til at bruge !

Tror også det offentlige traffik vil blive træt af det, for de skal vel også holde de
lave hastigheder, med mindre busser er undtaget ?

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

24-06-2022 kl. 16:52

Hej

Blive nød til at kommentere sådan en artikel:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-06-24-fartgraense-saettes-ned-pa-motorvej-op-til-roskilde-festival

Hvorfor fanden skal hastigheden sættes ned på motorvejen fordi der er Roskildefestival ?

Forventer de at fulde unge folk render rundt på motorvejen ?

Sikkerhed skriver fjolserne - motorvejen har hegn i hver side for dælen da.

Selvfølgelig er der til -og frakørsler, men mange steder er der alligevel kø...

kan Politiet bare gøre det uden accept fra rette myndigheder ?

Mvh Jørgen

Dette indlæg blev 24-06-2022 16:52 redigeret af dets forfatter.