Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Gør noget godt for dig selv - billigt :-)

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

14-02-2014 kl. 12:28

Lad det være sagt med det samme: hvis du udelukkende interesserer dig for nye biler og nyeste teknik - så er denne henvendelse ikke noget for dig. Men, hvis du lige som jeg ligeledes interesserer dig for ældre biler - så vil jeg gerne komme med et forslag, jeg selv har haft meget glæde af.

Jeg er begyndt at besøge diverse forretninger, som sælger brugte blade mv. Og det er altså utroligt, hvad man kan finde af ældre bilblade med test af køretøjer - fra den gang "en bil var en bil".

Mit sidste guldkorn er maj-udgaven af "Bilen Motor og Sport" 1979, hvor der bla. er en virkelig pragtfuld test og sammenligning af Mercedes 450 SLC 5,0 , BMW 635 CSI og Porche 928. Spørg lige om tiden går i stå og om man føler sig tilbage i tiden :-)

Et andet blad som har været spændende at læse er decemberudgaven af "Bilen Motor og Sport" fra 1977, hvor der er en test af den "nye" Ford Granada. Jeg havde netop set serien "En by i provinsen", hvor Jens Okking kører rundt i netop denne Ford Granada og det var altså også en stor oplevelse at læse denne artikel :-)

Guldkornene i min samling er Bilrevyerne fra 1961-1973, samt et FDM´s juni udgave fra 1964, hvor FDM prøvekører og vurderer den nye Mercedes 230 SL - i dag kendt som den smukke, smukke, smukke Pagode :-) I denne test beskrives det bla. at den nyudviklede motor (2,3 L/170 hk) er en videreudvikling af den gamle 220 S motor. I samme blad er den en reklame for Opel Kadett stationcar, Lucas elektriske rudevasker til 98,50 kr. og en test af den skønne Triumph 2000.

Blade fra 60érne og Bilrevyer er ikke helt gratis (blad: ca 25 kr/stk og Bilrevyer 50-150 kr/stk), men et typisk bilblad fra 1970érne og 80érne koster 3-5 kr. Og det er som nævnt en dejlig oplevelse og nostalgi af højeste kaliber, at læse disse blade.

Prøv det! I vil ikke fortryde :-)

Dette indlæg blev 14-02-2014 17:09 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2014 kl. 15:36

Ja det er altid hyggeligt med lidt nørderi og nostalgi i ny og næ. Har selv et par gamle årsbilrevyer fra '70'erne og '80'erne. Sjovt at se hvad man savlede over og drømte om dengang som stor knægt :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-02-2014 kl. 15:52

Helt enig, jeg køber også Veteranposten det er rigtigt skønt at læse om gamle resturerede biler og motorcykler, og så er der et fedt brugtmarked bagerst.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

20-02-2014 kl. 22:41

Anker Bøje

bruger siden
07-08-2013

skrev:
Ja det er altid hyggeligt med lidt nørderi og nostalgi i ny og næ. Har selv et par gamle årsbilrevyer fra '70'erne og '80'erne. Sjovt at se hvad man savlede over og drømte om dengang som stor knægt :-)

Ja, det er pragtfuldt. Og jeg har heldigvis kunnet holde begejstringen for mange af modellerne, som faktisk er opnåelige i dag. Det er en helt fantastisk oplevelse at drømme om en bil i over 25 år og så faktisk komme til at eje den :-)