Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Ford Aerostar
Jan Nonbo
bruger siden
20-04-2010
27-08-2011 kl. 16:13
Jeg har købt en Ford Aerostar 4.0 Benzin (findes vidst kun i benzin)
er der tandrem på sådan en ford eller er det knastkæde ?? og hvodan ser jeg om det er det ene eller det andet..
Profil slettet
27-08-2011 kl. 16:55
Jan Nonbo skrev:
Jeg har købt en Ford Aerostar 4.0 Benzin (findes vidst kun i benzin)
er der tandrem på sådan en ford eller er det knastkæde ?? og hvodan ser jeg om det er det ene eller det andet..
Tandrem vil typisk side bag et plastskjold på forenden af motor. kæde være integreret i motorblok og topstykke
http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_belt
http://image.modified.com/f/17359240/0610sccp_18z+honda_s2000+timing_chain.jpg
Jan Nonbo
bruger siden
20-04-2010
30-11-2011 kl. 18:55
Tak for svaret.. sidde bagpå ..forenden af motoren..hmm det er vidst ikke mig der har spurgt sådan..
Jeg ved nu at den er med kæde...og det med overliggende knast..har jeg aldrig fundet ud af...har selv haft en taunus fra 72 som var med overliggende knast.. men hvordan man ka se det ved jeg ikke'
men jeg har en teori..at den ligge øverst i topstykket..derfra overliggende.??
Jeg har lavet en del biler..men det indre af motor ALDRIG...så derfor er det for nogle nok..omg he stupid..he dont know a shit..lol... men ikke alle ved om alt selvom man godt kan rep. i biler..jeg har nu kun mest svejset rep. bremser , udstødning m.m.
og ang..ford aerostar så er det første gang jeg har sådan en amerikaner model...
men tak for dit svar...
Jeg ved nu at den er med kæde...og det med overliggende knast..har jeg aldrig fundet ud af...har selv haft en taunus fra 72 som var med overliggende knast.. men hvordan man ka se det ved jeg ikke'
men jeg har en teori..at den ligge øverst i topstykket..derfra overliggende.??
Jeg har lavet en del biler..men det indre af motor ALDRIG...så derfor er det for nogle nok..omg he stupid..he dont know a shit..lol... men ikke alle ved om alt selvom man godt kan rep. i biler..jeg har nu kun mest svejset rep. bremser , udstødning m.m.
og ang..ford aerostar så er det første gang jeg har sådan en amerikaner model...
men tak for dit svar...