Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Førstegangskøber af bil til ca. 30.000Kr? Evt. Ford Ka 2000?
Profil slettet
30-10-2011 kl. 10:24
Hej,
Jeg er på udkig efter en billig "fornøjelses bil", som primæret skal bruges til, at jeg kan komme lidt rundt i weekenderne og en gang imellem på arbejde,- når det regner alt for meget : ). Jeg vil derfor ikke ofre alt for meget på den, idet den kommer til at stå stille i en stor del af tiden.
Har dog aldrig haft bil og ved ikke ret meget om det. Derfor bliver jeg i tvivl om det er er en god eller dårlig ide at købe så billig en bil. På den ene side er jeg ikke afhængig af at bilen skal start hver morgen og det kan blive nogle dyre weekend- og indkøbsture, med en dyre bil. På den anden side ved jeg ikke noget om biler. Skal jeg selvfølelig sætte mig ind i hvad det betyder at være bilejere og kender også en mekaniker, der nok gerne vil hjælpe mig.
Er der nogen som har nogle gode råd og forslag til en billig førstegangsbil?
- Bilen behøver ikke være så stor og den skal være i en neutral farve.
Har selv haft kig på en sort Ford Ka "cabriole" fra 2000 til ca. 25.000kr. Den ser umiddelbart fin ud, men har dog kørt 160.000. - Hvis den ellers fin, er det så ok at den har kørt så meget?
Håber der er nogen som kan hjælpe og på forhånd tak.
Profil slettet
30-10-2011 kl. 10:40
160000 er ingenting, så det ville ikke bekymre mig at købe en bil der har kørt det. Bare service, tandrem osv er passet, burde du have bil til utroligt mange år endnu, med dit behov.
Men med dit behov ville jeg overveje helt at droppe en bil, da med et så lavt et behov for en bil, ville jeg personligt være for nærig til at skulle betale vægtafgift og forsikring på noget jeg brugte så sjældent :-)
Men med dit behov ville jeg overveje helt at droppe en bil, da med et så lavt et behov for en bil, ville jeg personligt være for nærig til at skulle betale vægtafgift og forsikring på noget jeg brugte så sjældent :-)
Profil slettet
30-10-2011 kl. 11:47
Ja, det var også meningen at jeg ikke skulle have bil og bare bruge offentligt transport. Men efter jeg er flyttet til en Kolding, hvor jeg ikke har mit netværk og hvor midtbyen ikke er noget at råbe hurra for, føler jeg mig "trapped". Kolding er en by hvor man køre meget og jeg skal bruge bilen til at komme til sønderjylland, Odense og Århus. Regner med i gennemsnit at kører ca. 75-100 om ugen. - Så jeg rent psykologisk ikke føler mig så langt væk fra alting og derfor skal det også være så billigt som muligt.
Har renet på forsikring til ca. 4500 og ved ikke rigtigt med vægtafgift.
- Lyder det ikke meget fornuftig i forhold til at holde udgifterne nede?
Har renet på forsikring til ca. 4500 og ved ikke rigtigt med vægtafgift.
- Lyder det ikke meget fornuftig i forhold til at holde udgifterne nede?
Profil slettet
30-10-2011 kl. 11:55
Ok a w og tak for svar.
Ja, skal selvfølglig have kigget den godt efter. I annoncen står det at den er undervognsbehandlet i aug 2008 og rustbehandlet under og på siderne forår 2011. Ved ikke hvor tit dette skal gøres, men det lader til at de har taget sig af rust.
Tager selvfølgelig min mekaniker-bekendt med for at tjekke den. Mener endda han arbejder hos Ford.
Ja, skal selvfølglig have kigget den godt efter. I annoncen står det at den er undervognsbehandlet i aug 2008 og rustbehandlet under og på siderne forår 2011. Ved ikke hvor tit dette skal gøres, men det lader til at de har taget sig af rust.
Tager selvfølgelig min mekaniker-bekendt med for at tjekke den. Mener endda han arbejder hos Ford.
Profil slettet