Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

FEJL i Berlingo??

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2006 kl. 08:41

Enig i sidstenævnte. Man får meget for pengene, men kvaliteten er som alt andet fransk ikke for god. Så enten er småfejl noget man lever med, eller også finder man noget andet =)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

11-05-2006 kl. 12:56

Hej Anders
Mandighed kan jo også være at erkende sit behov og handle derefter, og i øvrigt ikke ligge under for naboens eller andres mening om prestige, udseende eller andet.
Jeg har selv kørt Berlingo HDi i 4 år, den passede virkelig godt til vores familie (3 børn plus en hund) på det tidspunkt. Og det var MIT valg, som jeg gjorde efter nøje undersøgelser af markedet, primært ud fra en pris pr. rummelighedsindeks vurdering. Og der er Berlingoen svær at slå.
Nu har vi så en 307 st. car, som passer perfekt til vores nuværende situation, uden barne- og klapvogne. Og ja, den er da smartere end en Berlingo, men Berlingoen er ikke så ringe endda på vejen. Og heller ikke så ringe skruet sammen, som mange vil gøre den.
Og lige til en afslutning: Jeg ER bilfreak, men jeg har også et økonomisk ansvar overfor familien og en forpligtelse til at vælge biler, som alle kan være i........

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2006 kl. 14:13

Jeg er sådan set enige med jer alle, dog har jeg valgt at give efter for konens pres hun får sin berlingo og jeg har fået mig en Golf I cabriolet som plaster på såret til at cruise i her i sommeren og rodde med i
vinteren. Da jeg ville have en octavia combi , toruan eller en caddy.

Dog vil jeg som Mads siger have mig en ordenlig bil som ikke kun er et redskab med også lækker at køre i når ungerne er vokset op, noget Audi eller BMW værk.

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2006 kl. 14:52

Det er da utroligt så mange der udtaler uden at ane hvad de snakker om.
Har Audi, BMW, VW, Skoda kørere etc. mindreværdskomplekser når det eneste de kan finde ud af er at skælde ud på franske biler.
Men selvfølgelig er franske biler bl.a. sikrere at køre i end både Audi, BMW, VW og Skoda.
Elektronikken er fra Bosch og er et Canbus system så her er ingen forskel.

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2006 kl. 18:23

Dem der bliver ved med at påstå at franske biler er værre end andre skulle tage et kig på
www.motor-talk.de , tag her bl.a. Audi, skoda, vw etc.
www.vagcars.dk
www.hi-speed.dk

Det ser sgu ikke meget bedre ud andre steder.

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2006 kl. 20:47

Dette er den tyske bilinspektions resultater:
Så kan man jo selv sammenligne langtidsholdbarheden. Ok japanerne og mercedes C klasse ligger foran Xantia. Men Passat og Audi, tja sølle

Nach 6/7 Jahren (von 97 Autos):
22. Citroën Xantia
69. Audi A4
78. VW Passat

Nach 8/9 Jahren (von 78 Autos):
31. Citroën Xantia
48. VW Passat
54. Audi A4

Nach 10/11 Jahren (von 60 Autos):
27. Citroën Xantia
38. VW Passat
39. Audi 80

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2006 kl. 22:01

Man kan ikke sammenligne dørlyden. Den er konstrueret fra marketingsafdelingen, så folk får den opfattelse at de lukker et pengeskab. Fakta er at en PASSAT IKKE VEJER MERE END EN C5. De er lige tunge. I den ene er pladetykkelsen altså ikke dobbelt så stor som i den anden.
Men som tidligere nævnt må nogle bilejere have mindreværdskomplekser når de ikke bruger tiden på andet end at hakke ned på andre folk biler.
Hvad har f.eks. en Audi eller VW hvad en PSA bil ikke har? Intet.
Hvad har PSA hvad VW eller audi ikke har: Partikelfilter, spor assistent, hydropneumatik, og gider ikke skrive listen over alle de opfindelser fra Citroen som andre har kopieret.

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2006 kl. 22:06

Fortsæt bare jeres kamp mod franske biler anders & Co. Og kør bare i hvad i vil, i er jo ikke tvunget til at køre fransk.
Men kunne vi ikke blive fri for at høre på de samme useriøse argumenter gang på gang.

Profil slettet

Profil slettet

13-05-2006 kl. 07:47

Jeg kan bare fortælle at jeg lige har solgt vores berlingo 2,0 hdi. Den havde kørt 65000km på 2 år og eneste problem har været en punktering......... Den har gået med bundgas til Italien, Frankrig om sommeren i varme, til Norge i kulde uden noget fis! Efter 2 år fik jeg 165000.- for den, dvs det har kostet godt 40000.- og det er billigt kan jeg sige. Jeg har nu en WV touran, 2,0 tdi med dsg-gear, org fyr,org, læder og i største udstyrsversion, Pris:541000.- OG JEG ÆRGRER MIN RØV I LASER!!!! De Biljournalister der har rost det lort til skyerne, må enten være godt "smurt" eller også har de selv en kedelig bil (måske kone?) derhjemme! Bevares, den kører som en raket, men støjer også som en! Dsg-gearet er genialt, men jeg sidder elendigt, malingen skaller af ved sammenstød med blot en myg! Hele fronten er sået til med stenslag efter 10000km. På Berlingoen var der to efter 65000km! Så bare et råd, nu køber jeg nemlig en anden bil igen, kvalitet og pris hænger IKKE ALTID sammen. Så til alle her på siden med franske biler er dårlige osv. Det er uvidenhed med hensyn til berlingoer! Stort set alle andre franske, også Citroen, passer fordommene på, bare ikke berlingoen! Vi har familie der købte en samtidigt, de ville ikke bytte selvom de fik flere penge...
MVH Jesper

Profil slettet

Profil slettet

16-05-2006 kl. 01:02

Ganske rigtigt! Men der er ikke meget plads i den heller og vi vil ikke "ned på jorden" og sidde igen. Vi har små børn og jeg er 190cm høj, så det skal være nemt at smide ungerne ind. Vi overvejer nu en jeep eller en landrover discovery III. Har prøvet den nye Audi q7 og den nye Mercedes R, men begge kommer over en million før der er lidt ved dem. Men Audiér er for fede, store eller små, det er vi enige om!

Profil slettet

Profil slettet

16-05-2006 kl. 21:52

Og til vw-fans: I går rundede vidunderet så 11000km og blinkede efter olie!! 1,5lit longlife, værsgo`! VW påstår jo at den selv siger til når den skal have service, typisk efter 30-40000km. Hvad fanden hjælper det når man på det tidspunkt har skiftet olien selv ved efterfyldning ca 2 gange???

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2006 kl. 13:02

Mange muligheder for anvendelse…

Så for et par måneder et fantastisk syn – ved banegården i Århus – En Berlingo i sortmetal med 17” alufælge, sænket og med et helt fantastisk foderbræt påsat – Det mest forunderlige var dog, at i denne metalklump af en bil sad der 3 perkere med fuld jalajala musik på anlægget… og armene ud af vinduet :o)

Så det er altså ikke kun trætte gamle familie fædre… som har kastet deres kærlighed på dette mørke kapitel i bilen historie.

Også andre befolkningsgrupper har fået øjnene op for denne bil – På den anden side, er det jo også en ganske fornuftig disposition – i forhold til pladsen i en BMW 320i, så rykker Belingo’en jo totalt –

Her er plads til hele familien. :o)

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2006 kl. 13:03

Mange muligheder for anvendelse…

Så for et par måneder et fantastisk syn – ved banegården i Århus – En Berlingo i sortmetal med 17” alufælge, sænket og med et helt fantastisk foderbræt påsat – Det mest forunderlige var dog, at i denne metalklump af en bil sad der 3 perkere med fuld jalajala musik på anlægget… og armene ud af vinduet :o)

Så det er altså ikke kun trætte gamle familie fædre… som har kastet deres kærlighed på dette mørke kapitel i bilen historie.

Også andre befolkningsgrupper har fået øjnene op for denne bil – På den anden side, er det jo også en ganske fornuftig disposition – i forhold til pladsen i en BMW 320i, så rykker Belingo’en jo totalt –

Her er plads til hele familien. :o)

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2006 kl. 17:50

Det med rulleskøjterne kan jeg kun genkende! Det er nemlig med samme komfort som disse man kommer frem i vwèn!

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2006 kl. 21:32

Var der forresten ikke noget med at Audi udsprang fra en pruttende DKW?? Aner vi ikke en Moderniseret Wartburger her?? TO-taktsolien de før blandede i benzinen, er nu ført ned til dørhængslerne så de lukker bedre! Nå, pyt! Vi kan jo blive ved at drille hinanden, men jeg giver andre ret i at vi skulle vænne tilbage til det oprindelige: Køb bare den berlingo. Den taber ikke mere end noget andet OG SLET IKKE MERE END EN AUDI, ANDERS C!! Og det kan vi vædde hvad du vil på!!

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2006 kl. 23:33

Enig herfra! I vwén falder man ikke i søvn, for man bliver hele tiden vækket af olielampen!! Det værste er, når man som jeg nu har den Touran med læderkabine, så blejner alt det andet bare! Jeg var i går oppe og se på en Peugeot 807, den helt store mpv til lidt mere end min egen. Jeg åbnede døren, og lukkede den igen med et grin! En bil til 600.000.-, og det ligner en Mazda 626 årg 1986 indeni! Dørhåndtagene slasker, der skal tilløb til at lukke den! I dag var jeg ude og se på en Chevrolet 4x4 til mit firma.(må trække meget!) Dørene ok, men alt indeni meget billigt plastic, og den kører som en Ford Cargo. Pludseligt er jeg noget mere glad for min bil, jeg vil ihvertfald ikke ned i kabinestandart, så jeg må lære at elske den som den er...
En Berlingo passer til prisen, man får faktisk meget bil for de penge, det gør man ikke i de andre jeg lige nævnte...
Nå, lad os så slutte fred med de skide biler, det var ihvertfald hyggeligt med noget dialog! MVH Jesper

Flemming Jørgensen

Flemming Jørgensen
bruger siden
14-07-2005

18-05-2006 kl. 14:17

Hej
Jeg vil også hellere eje en Hiace fra 1974 end en Berlingo.
Er først lige faldet over denne tråd og jeg vil gerne sige tak til dabatanterne. Jeg må sige at det er virkelig, virkelig god underholdning.
Det er svært at få smilet af og koncentrere sig om arbejde.

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

18-05-2006 kl. 20:43

Hej Anders C.

Carl-Mar har ringet. Han vil gerne have sin monolog tilbage......

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

18-05-2006 kl. 21:33

Nu var det emne aktuelt lidt længere oppe i tråden, men jeg var faktisk for et par år siden temmelig hooked på en Ford Fusion. Men en prøvetur afgjorde sagen. Den er temmelig lille, der er ingen plads til venstrefoden (udover ovenpå koblingen) og køreegenskaberne og samlekvaliteten skuffede. Efter masser af testkørsler af diverse nye og brugte blev det faktisk en ny Berlingo 1,6 Multispace. Den bruges som familiebus i Storkøbenhavn, og vi kører sjældent rigtig langt. Til det formål er den perfekt. Barnevogne, klapvogne, havemøbler osv. ryger lige ind. Eller hvad med en damecykel på højkant? No problem. Bil nummer to er en 206 GTI. Den var der råd til fordi Berlingoen var billig fra ny, og er billig i drift. Pointen er altså at vi fik råd til både det praktiske og det sjove, især fordi Berlingoen er en god deal. Faktisk er Berlingoen en ekstrem og kompromisløs bil. Praktisk over alt andet. Den diametrale modsætning af en Caterham Seven om i vil. Og det skal man nok forstå for at kunne forholde sig til den. Iøvrigt må jeg beundre VW og Audi for deres evne til at bringe deres brands op på et himmelhøjt niveau. Man plejer at skulle over i politik eller religion for at finde den slags idealisme, men i er sgu' fremme i skoene.

Her er en idé: Prøv evt. at vurdere hver enkelt model for sig. Det giver ligesom mere mening. Det er noget ævl når man generaliserer på mærkerne. Tag Mercedes ML. Især de første årgange var en katastrofe på både kvalitet og køreegenskaber. Og A-klassen væltede i Sverige i tidernes morgen. Mens E-klassen kører 500.000 uden vrøvl hvis den bare får en gang rustbeskyttelse fra ny. Er Mercedes så noget lort eller alletiders? Tja, sådan fungerer det jo ikke rigtig vel? Og Audi TT slog en håndfuld ejere ihjel indtil man fandt ud af at den ikke kunne køre vel over 200 km/t uden at blive ustabil. Det blev da rettet, men det kostede altså menneskeliv.

Forrige generation af Toyota Corolla var ligeledes uheldig, nærmest farlig på køregenskaberne. Osv., osv. You get the picture. Når man udtaler sig generelt om hele PSA koncernenes program - også helt tilbage før de blev PSA, er det simpelthen ikke holdbart eller rationelt. Det eneste man kan sige generelt er noget blødt om hvilke værdier vi forbinder med mærkerne.

Men det er jo fordi at der stikker noget andet bag. Bilen er jo simpelthen et manifest af livsstilen. Hvilken bil man vælger er jo sjældent rationelt. Og hvis man som Berlingo-ejer signalerer at man har familieværdierne højt på listen, at man føler sig mere hjemme i Rødovre end i Hellerup, at man ikke betragter bilen som et manifest af ens maskulinitet, er det vel også OK? Hvorfor er det så provokerende?

Det Anders C. faktisk siger her, er at alle de rationelle argumenter er noget vrøvl. Sådan har jeg det faktisk også bag rattet på min GTI - den skal jo over 4000 rpm for at lyde godt. Men når hele familien skal i Fields vil jeg ikke bytte Berlingoen for noget. Hver ting til sin tid.

Men det mest dumme der er skrevet her er bemærkningerne om mandlighed. Når familien skal ud at bruge en årsindkomst på et køretøj er det sgu' ikke cool hvis den ene halvdel ikke har noget at skulle have sagt. Det er sørgeligt nok i sig selv at i er så old school. I behøver jo ikke ligefrem være stolte af det, vel? Gad vide om i turde vise jeres koner hvad i har skrevet?

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

19-05-2006 kl. 00:47

He he - af vrøvl af være var det åbenbart indholdsrigt nok til at nogle kunne føle sig truffet. Man kan vel tale om at især Anders kommer ud af skabet med et helt igennem mærkværdigt had til alle franske biler. Måske ikke helt rationelt. Og når man kan skrive at der ikke er den store forskel på en 206 GTI og en Berlingo - alene af den grund at de begge er fra PSA - så bliver det altså svært at føre en seriøs debat. Kan der være noget om at Berlingoen for jer er blevet symbol på et eller andet i ikke bryder jer om? Det er altså ikke helt raskt at nære noget så stærkt som had til noget så trivielt som en bil. Særlig pudsigt er det iøvrigt at min kone også gerne vil have en Mini. Men hun går altså ikke rundt og ligefrem hader ting som ikke appellerer til hendee - det er nok forbeholdt social climbers eller andre med - lad os kalde det livsstilsudfordringer. Det sjove er at jeg selv har mange af de samme synspunkter som Poul og Carsten hvad angår hvad der er sjovt at køre i, men når det bliver for ensidigt, ekstremt og i dette tilfælde også temmelig konfliktsøgende er det bare mindre smart og spild af tid. Og tillykke med konerne som godt kan lide den stærke mand der bestemmer derhjemme. Sådan nogle er bare så svære at finde - de var mest oppe i tiden i 50'erne. Så jeg må nøjes med en selvstændig en der har egne holdninger - too bad. Eller er det den der med at i får lov til at vælge bilen, så bestemmer konen resten? Der må da være en kilde til al den chauvinisme, homofobi, frustration og vrede.....

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2006 kl. 10:59

Har overvejet at købe en 05 eller 06, men har hørt de kører meget dårligt - er det sandt?

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2009 kl. 22:28

Den er fed, men vil hellere have en Mercedes R500 med 6 sæder

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2009 kl. 21:20

Og hvad så Lars Klaphat !! Har du læst hele tråden ?? det er sgu da en klassisk og meget morsom udveksling af meninger. Lev lidt og prøv at udvide horisonterne - går det vildt til så træk lidt på smilebåndet ellers nøjes med at klappe din Corolla!!

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2009 kl. 21:34

Nok til dato den længste tråd jeg har set på bilbasen - tænk at der kan laves så meget postyr pga en postbil... jamenaltså..

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2009 kl. 22:02

:-)
Ja- det er en tråd fra før verden gik af lave og før jeg kendte til og brugte dette forum. Nu om dage kan man jo ikke "slå en skid" uden miljøhippier/jantelovs politiet/politisk korrekthed eller de selvbestaltede moderatorer peger fingre af lidt sjov af i gaden :-)