Bilbasen Forum
FEJL i Berlingo??
Profil slettet
09-05-2006 kl. 08:41
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
11-05-2006 kl. 12:56
Mandighed kan jo også være at erkende sit behov og handle derefter, og i øvrigt ikke ligge under for naboens eller andres mening om prestige, udseende eller andet.
Jeg har selv kørt Berlingo HDi i 4 år, den passede virkelig godt til vores familie (3 børn plus en hund) på det tidspunkt. Og det var MIT valg, som jeg gjorde efter nøje undersøgelser af markedet, primært ud fra en pris pr. rummelighedsindeks vurdering. Og der er Berlingoen svær at slå.
Nu har vi så en 307 st. car, som passer perfekt til vores nuværende situation, uden barne- og klapvogne. Og ja, den er da smartere end en Berlingo, men Berlingoen er ikke så ringe endda på vejen. Og heller ikke så ringe skruet sammen, som mange vil gøre den.
Og lige til en afslutning: Jeg ER bilfreak, men jeg har også et økonomisk ansvar overfor familien og en forpligtelse til at vælge biler, som alle kan være i........
Profil slettet
11-05-2006 kl. 14:13
vinteren. Da jeg ville have en octavia combi , toruan eller en caddy.
Dog vil jeg som Mads siger have mig en ordenlig bil som ikke kun er et redskab med også lækker at køre i når ungerne er vokset op, noget Audi eller BMW værk.
Profil slettet
11-05-2006 kl. 14:52
Har Audi, BMW, VW, Skoda kørere etc. mindreværdskomplekser når det eneste de kan finde ud af er at skælde ud på franske biler.
Men selvfølgelig er franske biler bl.a. sikrere at køre i end både Audi, BMW, VW og Skoda.
Elektronikken er fra Bosch og er et Canbus system så her er ingen forskel.
Profil slettet
11-05-2006 kl. 18:23
www.motor-talk.de , tag her bl.a. Audi, skoda, vw etc.
www.vagcars.dk
www.hi-speed.dk
Det ser sgu ikke meget bedre ud andre steder.
Profil slettet
11-05-2006 kl. 20:47
Så kan man jo selv sammenligne langtidsholdbarheden. Ok japanerne og mercedes C klasse ligger foran Xantia. Men Passat og Audi, tja sølle
Nach 6/7 Jahren (von 97 Autos):
22. Citroën Xantia
69. Audi A4
78. VW Passat
Nach 8/9 Jahren (von 78 Autos):
31. Citroën Xantia
48. VW Passat
54. Audi A4
Nach 10/11 Jahren (von 60 Autos):
27. Citroën Xantia
38. VW Passat
39. Audi 80
Profil slettet
11-05-2006 kl. 22:01
Men som tidligere nævnt må nogle bilejere have mindreværdskomplekser når de ikke bruger tiden på andet end at hakke ned på andre folk biler.
Hvad har f.eks. en Audi eller VW hvad en PSA bil ikke har? Intet.
Hvad har PSA hvad VW eller audi ikke har: Partikelfilter, spor assistent, hydropneumatik, og gider ikke skrive listen over alle de opfindelser fra Citroen som andre har kopieret.
Profil slettet
11-05-2006 kl. 22:06
Men kunne vi ikke blive fri for at høre på de samme useriøse argumenter gang på gang.
Profil slettet
13-05-2006 kl. 07:47
MVH Jesper
Profil slettet
16-05-2006 kl. 01:02
Profil slettet
16-05-2006 kl. 21:52
Profil slettet
17-05-2006 kl. 13:02
Så for et par måneder et fantastisk syn – ved banegården i Århus – En Berlingo i sortmetal med 17” alufælge, sænket og med et helt fantastisk foderbræt påsat – Det mest forunderlige var dog, at i denne metalklump af en bil sad der 3 perkere med fuld jalajala musik på anlægget… og armene ud af vinduet :o)
Så det er altså ikke kun trætte gamle familie fædre… som har kastet deres kærlighed på dette mørke kapitel i bilen historie.
Også andre befolkningsgrupper har fået øjnene op for denne bil – På den anden side, er det jo også en ganske fornuftig disposition – i forhold til pladsen i en BMW 320i, så rykker Belingo’en jo totalt –
Her er plads til hele familien. :o)
Profil slettet
17-05-2006 kl. 13:03
Så for et par måneder et fantastisk syn – ved banegården i Århus – En Berlingo i sortmetal med 17” alufælge, sænket og med et helt fantastisk foderbræt påsat – Det mest forunderlige var dog, at i denne metalklump af en bil sad der 3 perkere med fuld jalajala musik på anlægget… og armene ud af vinduet :o)
Så det er altså ikke kun trætte gamle familie fædre… som har kastet deres kærlighed på dette mørke kapitel i bilen historie.
Også andre befolkningsgrupper har fået øjnene op for denne bil – På den anden side, er det jo også en ganske fornuftig disposition – i forhold til pladsen i en BMW 320i, så rykker Belingo’en jo totalt –
Her er plads til hele familien. :o)
Profil slettet
17-05-2006 kl. 17:50
Profil slettet
17-05-2006 kl. 21:32
Profil slettet
17-05-2006 kl. 23:33
En Berlingo passer til prisen, man får faktisk meget bil for de penge, det gør man ikke i de andre jeg lige nævnte...
Nå, lad os så slutte fred med de skide biler, det var ihvertfald hyggeligt med noget dialog! MVH Jesper
Flemming Jørgensen
bruger siden
14-07-2005
18-05-2006 kl. 14:17
Jeg vil også hellere eje en Hiace fra 1974 end en Berlingo.
Er først lige faldet over denne tråd og jeg vil gerne sige tak til dabatanterne. Jeg må sige at det er virkelig, virkelig god underholdning.
Det er svært at få smilet af og koncentrere sig om arbejde.
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
18-05-2006 kl. 20:43
Carl-Mar har ringet. Han vil gerne have sin monolog tilbage......
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
18-05-2006 kl. 21:33
Her er en idé: Prøv evt. at vurdere hver enkelt model for sig. Det giver ligesom mere mening. Det er noget ævl når man generaliserer på mærkerne. Tag Mercedes ML. Især de første årgange var en katastrofe på både kvalitet og køreegenskaber. Og A-klassen væltede i Sverige i tidernes morgen. Mens E-klassen kører 500.000 uden vrøvl hvis den bare får en gang rustbeskyttelse fra ny. Er Mercedes så noget lort eller alletiders? Tja, sådan fungerer det jo ikke rigtig vel? Og Audi TT slog en håndfuld ejere ihjel indtil man fandt ud af at den ikke kunne køre vel over 200 km/t uden at blive ustabil. Det blev da rettet, men det kostede altså menneskeliv.
Forrige generation af Toyota Corolla var ligeledes uheldig, nærmest farlig på køregenskaberne. Osv., osv. You get the picture. Når man udtaler sig generelt om hele PSA koncernenes program - også helt tilbage før de blev PSA, er det simpelthen ikke holdbart eller rationelt. Det eneste man kan sige generelt er noget blødt om hvilke værdier vi forbinder med mærkerne.
Men det er jo fordi at der stikker noget andet bag. Bilen er jo simpelthen et manifest af livsstilen. Hvilken bil man vælger er jo sjældent rationelt. Og hvis man som Berlingo-ejer signalerer at man har familieværdierne højt på listen, at man føler sig mere hjemme i Rødovre end i Hellerup, at man ikke betragter bilen som et manifest af ens maskulinitet, er det vel også OK? Hvorfor er det så provokerende?
Det Anders C. faktisk siger her, er at alle de rationelle argumenter er noget vrøvl. Sådan har jeg det faktisk også bag rattet på min GTI - den skal jo over 4000 rpm for at lyde godt. Men når hele familien skal i Fields vil jeg ikke bytte Berlingoen for noget. Hver ting til sin tid.
Men det mest dumme der er skrevet her er bemærkningerne om mandlighed. Når familien skal ud at bruge en årsindkomst på et køretøj er det sgu' ikke cool hvis den ene halvdel ikke har noget at skulle have sagt. Det er sørgeligt nok i sig selv at i er så old school. I behøver jo ikke ligefrem være stolte af det, vel? Gad vide om i turde vise jeres koner hvad i har skrevet?
Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005
19-05-2006 kl. 00:47
Profil slettet
19-05-2006 kl. 10:59
Profil slettet
09-01-2009 kl. 22:28
Profil slettet
10-01-2009 kl. 21:20
Profil slettet
10-01-2009 kl. 21:34
Profil slettet
10-01-2009 kl. 22:02
Ja- det er en tråd fra før verden gik af lave og før jeg kendte til og brugte dette forum. Nu om dage kan man jo ikke "slå en skid" uden miljøhippier/jantelovs politiet/politisk korrekthed eller de selvbestaltede moderatorer peger fingre af lidt sjov af i gaden :-)